Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Att luras, och brott mot avtalslagen. Nej inte säkert alls.
Så när bilköpare frågar dig varför du ska byta bil då svarar du 100% ärligt
"jo vi köper en ny för att vår gamla bil håller på och rasar ihop. Vi har fått bytta x y z det senaste halvåret och snart är det dags för Q"
Ja, självklart ger jag ärliga svar. Det är bara knäppa skitstövlar och bedragare som du som ljuger om sådant.
Senast jag sålde ett fordon, häromveckan, så informerade jag om såväl varför det såldes, vad jag gjort med det och vad som kunde behöva åtgärdas. Jag förstår att en förståndshandikappad bedragare som du har svårt att förstå det, men för mig är det en självklarhet att den som köper något av mig skall veta vad hen köper. Självklart vill jag att köparen skall vara nöjd och lika självklart vill jag att köpare inte skall komma tillbaka sur och klaga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Jag skulle då säga nåt helt annat. Måste inte ens vara lögn, men det är inte alls hela sanningen...
Typ. Bra saker som detta.
"Vi byter bil för att den gamla är för liten" ... "(eller för stor)"
"för att vår gamla bil saknar dragkrok" osv.
Ja, du skulle ljuga alltså. Trots att du säljer bilen för att den "håller på och rasar ihop" så hittar du på en lögn och säger att det är för "att den gamla är för liten". En direkt lögn och du undanhåller information för att lura köparen. Du, Esbjörn och grisen Binninge är av precis samma skrot och korn, lögnaktiga bedragare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Det finns en rätt stor gråskala i livet, mellan svart och vitt, testa det nån gång.
Att du lever ditt liv i samma gråa skumraskvärld som binninge är ingenting som förvånar mig. Men nej tack, jag har sett ljuset och lever mycket hellre i en ljus solig glad och ärlig värld där folk är nöjda och kan lita på varandra. En sån värld där vi aldrig ser till lögnare och bedragare som dig och grisen.