2021-07-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Maria och Samuel kände säkert till att Sverige har ett stort barnperspektiv med väl utbyggda insatser och stort fokus på att barn inte ska fara illa.
Men deras beslut att ta med barnen i döden ligger på en annan nivå,
som det inte kommer att finnas någon förklaring till.

Väl utbyggda instanser må hända. Barnen har allt som oftast redan tagit stor skada långt innan man kommer till någon instans.

Läs på hur det påverkar barns hjärnor när de växer upp med dåliga föräldrar och under otrygga förhållanden...
Citera
2021-07-10, 20:45
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad man kan läsa av kommentarer på Facebook enligt de som kände henne så verkar hon inte haft det lätt. Det handlar om "hoppas att du fått den friden livet inte gav er nu" "jag är så ledsen att ni ingen hjälp fick" "hoppas ni har det bättte nu"
Min känsla är att hon drevs till det här, fick ingen hjälp, ingen tog henne på allvar, detta var enda utvägen BÅDE för henne och barnen 💔

Hoppas att det finns en bättre plats efter detta, där ni är nu ❤❤❤

Wow.... En del fattar detta men många kallar henne mördare...... Stackars dom
Citera
2021-07-10, 20:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Maria och Samuel kände säkert till att Sverige har ett stort barnperspektiv med väl utbyggda insatser och stort fokus på att barn inte ska fara illa.
Men deras beslut att ta med barnen i döden ligger på en annan nivå,
som det inte kommer att finnas någon förklaring till.

S gick ju ut live på facebook efter han skjutit pojkarna, där uppfattade jag det som det var mer hämnd på K som lämnat honom och träffat en ny kille och hon la upp massa bilder på sig själv och nya kärleken.

Med M är det inte så klart vad som drev henne. Jätte svårt att spekulera när vi har så väldigt lite fakta.
Det är så ofattbart och tragiskt alltihop och bara tanken på barnens kanske skräck, dödsångest när de förstod vad som skulle hända. Stackars arma pojkar, må de vila i frid

Edit vill bara tillägga, stackars arma lokförare som visste exakt vad som skulle hända och säkerligen en känsla av vanmakt över att inte kunna påverka alls, Hoppas hon/han får massor av hjälp
Senast redigerad av 57Emma 2021-07-10 kl. 20:50.
Citera
2021-07-10, 20:48
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86

Tror du har gjort ditt här i tråden. Rättsväsendet utreder detta som mord.

Du har enbart tillfört skit här och absolut ingenting som fört diskussionen framåt.
Citera
2021-07-10, 20:49
Medlem
Beck86s avatar
Det är bara att inse - samhället svek henne

Dom som inte tog henne på allvar hoppas jag ska avgå från sina poster och inse att ni tog 3 personers liv. Ni borde skämmas - det är ni som är mördare . Oavsett om "ni följer riktlinjer eller vad ni nu kollade på.
Citera
2021-07-10, 20:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Hon är en mördare oavsett anledning.
Citera
2021-07-10, 20:57
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
S gick ju ut live på facebook efter han skjutit pojkarna, där uppfattade jag det som det var mer hämnd på K som lämnat honom och träffat en ny kille och hon la upp massa bilder på sig själv och nya kärleken.

Med M är det inte så klart vad som drev henne. Jätte svårt att spekulera när vi har så väldigt lite fakta.
Det är så ofattbart och tragiskt alltihop och bara tanken på barnens kanske skräck, dödsångest när de förstod vad som skulle hända. Stackars arma pojkar, må de vila i frid

Edit vill bara tillägga, stackars arma lokförare som visste exakt vad som skulle hända och säkerligen en känsla av vanmakt över att inte kunna påverka alls, Hoppas hon/han får massor av hjälp

Fallet med Dalaröpappan som låste in barnen i en stuga och tände på visar på tydlig hämnd.
Han skickade ett sms till mamman: "Hämnden är ljuv din jävla idiot."
Sen gömde han sej någonstans och kunde gripas av polis.
Citera
2021-07-10, 20:59
Medlem
Beck86s avatar
Hade jag varit anhörig till Mar*a så skulle jag anmäla händelsen.... Någon ska ju stå till svars...
Man kan börja med de som avslog besöksförbudet....
Citera
2021-07-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Det är inte så att kvinnan bredvid ev L med barnet är MK och mannen bredvid henne är hennes bror?

Hon längst fram till vänster och han mitt emot i vit tröja.
Citera
2021-07-10, 21:00
Medlem
colis avatar
Citat:

Ur mordoffrens och samhällets perspektiv är den person som tvingar två barn att bli överkörda av tåget definitivt en mördare. En förbaskat brutal sådan dessutom.
Helt oaktat varför mördaren begår sin grymma handling.

Du är juridiskt inte så kunnig, eller hur?
Citera
2021-07-10, 21:03
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
De flesta föräldrar som tar med sig barnen tycks se barnen som en förlängning på dem själva. Dvs antingen att barnen inte klarar skammen av en förälders död, alternativ att de inte klarar sig utan föräldern.

Därav kan de också anse sig göra barnen en tjänst.

Jag kan inte länka källa då jag läst lite olika studier och sammanfattar.
Citera
2021-07-10, 21:03
Medlem
Citat:
Fallet med Dalaröpappan som låste in barnen i en stuga och tände på visar på tydlig hämnd.
Han skickade ett sms till mamman: "Hämnden är ljuv din jävla idiot."
Sen gömde han sej någonstans och kunde gripas av polis.
Han bilade ner mot Öland om jag minns rätt. Ja, hämnd är meningslös om man dör själv - då ser man inte sorgen och ilskan hos offret. Så vad gäller den här tågpåkörningen är säkert inte hämnd på något sätt. Det verkar vara hopplöshet, rädsla, depression, uppgivenhet. I Sala verkade det vara en blandning av hämnd och livsleda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in