Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Hihi

i
DeValera skrev att I normalfallet sköts handräckningen enbart av KFM. Du påstår att det inte alls är ovanligt att polisen är med. Meningarna har inte samma betydelse. Det vanliga
är normalfallet.
Då vet vi att du inte kan skilja på äpplen och päron. KFM sköter sin handräckning, normalt sett själva, men det är inte alls ovanligt att de ber polisen bistå, och det är då frågan om polishandräckning.
Du är precis som alla andra pedofil-kramare och Ebba-hatare i denna tråden, helt besatt av att försöka skriva om verkligheten och ge helt vanliga ord helt nya betydelser bara för att försöka hävda era förvirrade galenskaper. Tragiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Med andra ord är det bara elakt förtal att hävda att Esbjörn inte kommer att acceptera domstolens beslut angående huset när domen väl vunnit laga kraft. Esbjörn och Ebba är inte överens och då får domstolen avgöra vems huset är, svårare än så är det inte. Det avgörs årligen mängder av tvistemål i våra domstolar och det är inget konstigt med det.
Det var du själv frågade om det fanns något som indikerade att Esbjörn inte skulle respektera en dom emot honom.
Du har uppenbarligen insett det faktum att allting tyder på att han inte kommer respektera en dom. Och vips måste du återigen hitta på en annan vinkling för att komma ifrån dina galna påståenden om att det inte finns något som tyder på det, när allt tyder på det.
Du kan kalla det för förtal eller vad du vill. Du ställde frågan och du fick ett uttömmande svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Om inte målet har skötts utan tidsfristen har överskridits så är det Esbjörns ombud som har ansvar och skuld till att det blivit så. Jag känner till att Esbjörn åkt mot rött ljus, men så vitt jag vet accepterade han sitt straff och betalade ev böter. Det finns absolut ingenting som tyder på att Esbjörn måste tvingas till något av polis.
Det är Esbjörns ansvar att se till att han har ett ombud som sköter sig. Men, se, Esbjörn valde alldeles på egen hand ett ombud som helt saknar juridisk skolning och som är kriminiell, en dömd pedofil, barnmisshandlare, en bedragare som ljuger om var han bor och som smiter under sina skulder till sitt brottsoffer och till skatteverket. Enligt grisens eget uttalande bara häromdagen så ska esbjörn varit medveten om grisens bakgrund och trots detta valt grisen som ombud. Jag tror inte en sekund på att det är sant. Men vem vet, kanske Esbjörn också är en pedofilkramare. kanske var det därför han var så förtjust i Ebbas barn. Jag tror inte det. Men vem vet. Det vi vet, det är att han valde en pedofil till ombud, och efter att han blev varse om det, om han inte redan visste, så vidtog han själv inga åtgärder för att få byta.