2021-07-10, 17:31
Medlem
McVegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Är det inte lite skumt att hennes pappa delar på sin Facebook att han ska sjunga på någon krog och ber folk komma och lyssna på honom när hans dotter och barnbarn precis dött?

Nej. Han delade det kl 13:39 den 7 juli. Enligt polisens händelserapport var anhöriga underrättade först vid deras notis som utkom 17:40, vilket de inte var i notisen som kom 15:45. Senare har det framkommit att han troligtvis bokat av sin medverkan då ett annat band spelade den kvällen.
Citera
2021-07-10, 17:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inblandad är väl fel ord, han var ju en av de som blev utsatt för ett brott som slutade med mord på en av hans vänner.

Därför jag skrev "inblandad" det står dock att han hängt i kriminella kretsar. Men du ska väl bortförklara det också.
Citera
2021-07-10, 17:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Det har ju sagts ett par gånger att mördaren hade tre barn. Förutom de två dödade L*am och L*on.

Kan det vara så att en tredje är betydligt äldre? Kan det vara så att fotot från någon lokaltidning, från när mördaren var 13år och håller i ett mycket litet barn, att det är hennes första?

Jag kan bara inte fatta att hon gjorde som hon gjorde, mörda två små barn. Antagligen höll hon bägge i famnen och sprang upp på spåret med de kort innan tåget passerade.

Kan inte fatta varför hon inte istället tog pappan av daga och tog sitt straff i fängelse.

Kan man tycka. Om det nu ens fanns något hot. Eller om det var bara inbillning som skäl för att ta barnen med sig, eller vilket annat skäl hon nu hade just i den stunden. Psykisk sjuk kan hon ju ha trott att de jagades av monster som skulle äta upp dom. Oftast i fall som det här handlar det ju om att föräldern dödar barnen för att som så att säga rädda dom. Hur sjukt nu det än är.

Verkar lite oklart vilken kontakt hon haft med myndigheterna. Men lär väl bli någon intern utredning för att se om det fanns varningssignaler för det här.
Citera
2021-07-10, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Därför jag skrev "inblandad" det står dock att han hängt i kriminella kretsar. Men du ska väl bortförklara det också.
Läser du inte det du själv citerar???

Labin0t har en bror mil0t som däremot hängt i kriminella kretsar då på den tiden i bergsjön. H
an var med när det skedde ett mord på hans vän 3din i spårvagnen. Dem var eg. Ute efter att döda cha1ak, men han dödade hans vän 3din.
Mil0t skulle också dödats men pistolen klickade. Cha1ak flydde och när han kom tillabka fick han avtjäna sitt straff på 10år.
Mil0t hängde mycket med bröderna ah4 och tah4 co. (Till er som hänger med i gbg kriget) när ah4 och tah4 gav uppdrag som nil0t
inte ville utföra portades dem fr gbg och hamnade i skåne. Mycket mer om labin0t vet jag inte och som sagt han har inte varit den
kriminella typen
och är ju heller inte dömd sens innan. Sägs misshandel 2009 men står odömd på mrkoll. Nåväl. Tack för mig

Hans bror har hängt i kriminella kretsar, Labin0t har däremot INTE varit den kriminella typen.
Citera
2021-07-10, 17:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läser du inte det du själv citerar???

Labin0t har en bror mil0t som däremot hängt i kriminella kretsar då på den tiden i bergsjön. H
an var med när det skedde ett mord på hans vän 3din i spårvagnen. Dem var eg. Ute efter att döda cha1ak, men han dödade hans vän 3din.
Mil0t skulle också dödats men pistolen klickade. Cha1ak flydde och när han kom tillabka fick han avtjäna sitt straff på 10år.
Mil0t hängde mycket med bröderna ah4 och tah4 co. (Till er som hänger med i gbg kriget) när ah4 och tah4 gav uppdrag som nil0t
inte ville utföra portades dem fr gbg och hamnade i skåne. Mycket mer om labin0t vet jag inte och som sagt han har inte varit den
kriminella typen
och är ju heller inte dömd sens innan. Sägs misshandel 2009 men står odömd på mrkoll. Nåväl. Tack för mig

Hans bror har hängt i kriminella kretsar, Labin0t har däremot INTE varit den kriminella typen.

Herregud människa läser du inte det jag skriver
Senast redigerad av henkess 2021-07-10 kl. 17:46.
Citera
2021-07-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jotack, jag vet, kallas för "tribe" på engelska, inte "clan".
När jag kollade upp efternamnet innan så hade typ alla som hette det 90% vänner med samma namn, oavsett om de hade 900+ vänner eller 20.
Det är typ bergsfolk som spridit sig till Kosovo bl.a. Lite som Hazarer i afgh/paki.
Haha, vilket skitsnack.
Krasniqi är ett av Kosovos vanligare efternamn, ca 60000 som heter det av en befolkning på 1.8 miljoner.
Ungefär som att heta Svensson i Sverige alltså.
Citera
2021-07-10, 17:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Herregud människa läser du inte det jag skriver
Rätt av dig, jag tänkte fel.
Citera
2021-07-10, 17:47
Medlem
McVegans avatar
Flera av Facebook-vännerna på både det nyare kontot och det gamla som bytt till en profilbildsdekal med texten "inte en kvinna till - stoppa mäns våld mot kvinnor"
Citera
2021-07-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesBach
Haha, vilket skitsnack.
Krasniqi är ett av Kosovos vanligare efternamn, ca 60000 som heter det av en befolkning på 1.8 miljoner.
Ungefär som att heta Svensson i Sverige alltså.

Varifrån tror du efternamnet kommer? Norra delarna av Albanien, INTE ett namn från Kosovo. Krasniqi är ett område i just norra Albanien.
Skitsnack?
https://en.wikipedia.org/wiki/Krasniqi

Ge mig gärna källa på att 1.8 miljoner i Kosovo heter det...

Edit: läste fel..
Ja, det är flest i Kosovo som heter det, men det gör inte att det är från Kosovo, snubben är Alban nonetheless.
Senast redigerad av chrisemil 2021-07-10 kl. 17:58.
Citera
2021-07-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Varifrån tror du efternamnet kommer? Norra delarna av Albanien, INTE ett namn från Kosovo. Krasniqi är ett område i just norra Albanien.
Skitsnack?
https://en.wikipedia.org/wiki/Krasniqi

Ge mig gärna källa på att 1.8 miljoner i Kosovo heter det...
Jag vet att det är en historisk region i Albanien.
Jag vet även att de flesta som heter Krasniqi härstammar från den regionen.

Jag sa att det är 60000 som heter det i Kosovo.

Och de som bor i Sverige är inga klaner, de känner oftast inte ens varandra.
Citera
2021-07-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesBach
Jag vet att det är en historisk region i Albanien.
Jag vet även att de flesta som heter Krasniqi härstammar från den regionen.

Jag sa att det är 60000 som heter det i Kosovo.

Och de som bor i Sverige är inga klaner, de känner oftast inte ens varandra.

Nej, 70k~ heter det i världen!...
https://forebears.io/surnames/krasniqi

Jag såg att jag läste fel och rättade.
Citera
2021-07-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
En dum fråga kanske men jag undrar:

Hur kunde anhöriga underrättas så snabbt? Hur visste man liksom att det var just MK och hennes barn?

Tycker inte det var jättesnabbt med ca 6 timmar.
Men antagligen fanns legitimation etc där. Kan ju ta några dagar att fastställa identitet annars, särskilt vid svåra olyckor om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in