2021-07-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
"Kvinnans berättelse?" Det var något helt nytt.

Att en (bidragsberoende) kvinnojoursförening går i spinn och sannolikt försöker utnyttja den här tragedin för att främja sin egen verksamhet - det är inte bra.

Man kan inte bara slunga ut anklagelser om misshandel och hot hit och dit - det måste finnas blåmärken, psykisk ohälsa, faktiska hot via SMS, webb, telefonsvarare osv.

Jag tror inte att den här ganska konstiga kvinnojoursföreningen kan uppvisa något sådant.

Men kul att du är kvar i tråden, Dendron. Du skulle ju lämna den av hänsyn till den döda kvinnan, men du verkar ju verkligen ha ändrat dig.

Jag är av den sorten som svarar folk som tilltalar mig både ilr och online. Jag gör det av artighet och ibland dock ytterst sällan skiter jag i det när jag inte har något svar eller inte vill svara.
Jag skrev att jag skulle lämna tråden med hänsyn till anhöriga och vänner eftersom de önskat att folk inte ska tala om detta.

RSK/Nolltolerans Mäns Våld Mot Kvinnor på FB kanske har bevis på blåmärken, psykisk ohälsa, faktiska hot via SMS, webb, telefonsvarare osv. Det vet jag ingenting om och inte du heller. Jag tycker du ska logga in på din facebook och snacka med RSK - https://www.facebook.com/rskriksforeningen om du har problem eller synpunkter på deras verksamhet.
Själv så använder jag inte Facebook.
Jag svarar dig inte mer nu, jag hoppas du kan ta det utan att gagga på ytterligare. Punkt.
Citera
2021-07-10, 11:24
Medlem
När en person döms till fängelse men istället tar livet av sig säger många att hen fick en för enkel väg ut. Att hen skulle lida resten av livet.

Tänker att det kan vara samma i det här fallet. Man ser döden som den enkla vägen ut. Istället för att lida av slag, glåpord och vidrigheter resten av barnens liv tills att de är vuxna.

Såklart extremt fel. Jag önskar för deras skull att hon sett en annan väg ut från relationen (om det nu var som det skrivs).
Citera
2021-07-10, 11:26
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Stämmer

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/narenanhorigdor/dodsfalletregistreras.4.76a43be412206334b898000186 11.html

Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Tragiskt att hon var så full av demoner och vanföreställningar. Fungerade på arbetsplatsen. Huvudet tog hon inte hand om så bra. Humanare hade varit att erkänna att hon inte klarade av att ha barn i sin livssituation. Hon kunde larmat socialtjänsten. Hon måste ju haft nära den på kommunen. Adoptera bort den till nån lycklig familj. Nej istället råmördade hon dem på grövsta sätt. Det är inte vackert eller kärleksfullt.

Det är 18års åldersgräns här...
Adoption innebär att båda biologiska föräldrarna ska godkänna den!!
Tror INTE pappan hade godkänt en adoption!!
Om man slutar håna mamman och läser HELA tråden ( och dessutom uppför sig som 18 år) så tror tillomed jag att du inser att hon mer eller mindre tvingats till denna drastiska utväg!!

Spring i väg till mamma och gråt en stund nu!
Citera
2021-07-10, 11:27
Medlem
Novotars avatar
N*kl*sson som ogift?
Citera
2021-07-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
N*kl*sson som ogift?

Japp.
Citera
2021-07-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Otroligt vad lite folk vet om dom inblandade. Måste ha levt ett väldigt anonymt liv!

Mer eller mindre vanliga medelsvenssons båda två.
Citera
2021-07-10, 11:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Otroligt vad lite folk vet om dom inblandade. Måste ha levt ett väldigt anonymt liv!
Ja dom var väl bara vanliga svenssons.
Citera
2021-07-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Sammanfattning någon? 240ish sidor är mycket att sig igenom.

Mamma mördar sina två barn och begår samtidigt självmord. Orsak spekuleras i men inget bekräftat.
Citera
2021-07-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja, men damen i fråga var nog för feg. Hellre ge sig på de som är mindre. Så svag i sinnet var hon. En skam för kvinnosläktet, helt klart.

Hon fick makt en sista gång i sitt liv.

Exakt ja, om det finns en himmel så lär det vara det sista stället den mamman och hennes ryggdunkare här lär hamna. Fy fan, hatet mot barnmördare slocknar aldrig.
Citera
2021-07-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag undrar också över det. Fanns tecken tidigare på att hon mådde dåligt och var självmordsbenägen? Vet någon om hon led av någon psykisk sjukdom?

Misshandel i nära relation skapar ju psykiskt lidande, men det är inte alltid att man blir självmordsbenägen. Hon bör själv ha haft suicidala tankar innan hon började tänka på att även ta livet av barnen.

Enligt en källa gick hon på antidepressiva som tonåring, kan dock inte styrka detta själv.
Citera
2021-07-10, 12:05
Medlem
En liten fundering, om du står uppe i fd world trade center, tar ditt barn i handen och hoppar för att undkomma elden, är man per automatik en mördare då?
Tänker att pappan i detta fall kan symbolisera elden, hon hoppar framför tåget med barnen för att undkomma
Citera
2021-07-10, 12:07
Medlem
Jan-As avatar
Det har ju sagts ett par gånger att mördaren hade tre barn. Förutom de två dödade L*am och L*on.

Kan det vara så att en tredje är betydligt äldre? Kan det vara så att fotot från någon lokaltidning, från när mördaren var 13år och håller i ett mycket litet barn, att det är hennes första?

Jag kan bara inte fatta att hon gjorde som hon gjorde, mörda två små barn. Antagligen höll hon bägge i famnen och sprang upp på spåret med de kort innan tåget passerade.

Kan inte fatta varför hon inte istället tog pappan av daga och tog sitt straff i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in