2021-07-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn ihop med sitt ombud följde inte lagen och tvinga fram rättegång. Att jämföra det med fildelning är fel och korkat.
Du håller på med sprida lögner och felaktigheter som flera gånger i tråden motbevisas.
Vilket jäkla bull shit, bara för att ni i Ebba Busch sekten skriver och bekräftar varandras lögner gör inte dom till sanning även om ni spammar sönder trådarna med ert ryggdunkande i ett försök att dölja vad som kan vara sanningen för att det inte klär er bild av er lilla prinsessa.

Klart som fan att det är precis samma sak när Njord Law hotar med stämning som när Ebba Busch hotar med stämning. Båda har rätten på sin sida att göra så, båda hotar.

Försök vara lite saklig i din kritik, det där är ju bara patetiskt. Hoppas i varje fall att du är överens om att Ebba Busch och Esbjörns tvist inte är ett brottsmål som ni påstod.
2021-07-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Klart som fan att det är precis samma sak när Njord Law hotar med stämning som när Ebba Busch hotar med stämning. Båda har rätten på sin sida att göra så, båda hotar.

Ojojoj, det där var en riktigt klantig jämförelse från din sida. Du är alltså inte ens medveten om att Njord Law är åtalade för sina utpressningsförsök och mannen bakom riskerar åtta års fängelse!?

Som vanligt kan du inte ens skilja på äpplen och päron. Säg mig, hur många av Njord Laws offer hade ett skriftligt avtal med Njord Law som de vägrade fullgöra? Säg mig, krävde Njord Law pengar av sina offer, eller informerade de bara offren om den rättsliga processen de avsåg starta ifall offren inte fullföljde ingånget avtal? Ett avtal som inte fanns, eller hur? För så råkar det ju vara i fallet Esbjörn, det finns ett avtal. Esbjörn har mottagit närmare 400 000 kr. Ebba har inte krävt några pengar av Esbjörn. Istället är det hon som redan betalat honom.

Njord Law försökte kringgå rättsväsendet. De försökte kräva ersättning av människor de påstod hade begått ett brott, men anmälde inte dessa personer för brotten de ansåg att de begått. Istället krävde de att personerna skulle betala Njord Law pengar, för att undvika att bli dragna inför domstol i en rättsprocess. Ja, för mig är det utan tvekan utpressning, ett rent brott. Och mycket riktigt, Njord Law är åtalade och mannen bakom riskerar alltså åtta års fängelse.

Tycker du kanske att alla som stämmer någon inför domstol för att de vägrar fullgöra ett avtal de redan fått en halv miljon för, skall fängslas i åtta år? Som du tänker skulle det ju inte förvåna om du var av den åsikten.
2021-07-09, 05:53
Medlem
Citat:
Vilket jäkla bull shit, bara för att ni i Ebba Busch sekten skriver och bekräftar varandras lögner gör inte dom till sanning även om ni spammar sönder trådarna med ert ryggdunkande i ett försök att dölja vad som kan vara sanningen för att det inte klär er bild av er lilla prinsessa.

Försök vara lite saklig i din kritik, det där är ju bara patetiskt. Hoppas i varje fall att du är överens om att Ebba Busch och Esbjörns tvist inte är ett brottsmål som ni påstod.

Du kalla folk som inte håller med dig för vara med i en sekt och ryggdunka varandra, för marjoteten lägger fram bevis och fakta?
Sen tycker du jag ska vara försöka vara saklig för det jag skrev var patetiskt?
Hur sägs om du faktiskt lägger fram fakta och bevis istället för kalla folk för sekt medlem?

Det Njord Law gjorde är inte samma sak som Busch gjorde. https://bahnhof.se/press/press-releases/2021/01/29/danska-myndigheter-agerar-njord-law-firm-atalas-for-grovt-bedrageri
Det är två helt olika saker.

https://www.ekonomifokus.se/bostad/juridik/angra-kop-av-bostad-hava-avtalet
Esbjörn valde själv inte dyka upp på tillträdesdagen och förklara sig. Han kunde tagit med sitt ombud.
Esbjörn har gjort sig okontaktbar och ledde till Busch tog in advokater för båda har skrivit på ett kontrakt och ena parten valde inte följa det kontraktet.

Vad jag sett så har ingen kallat det brottmål förutom du. Har aldrig själv kallat det för brottmål utan en hustvist.
2021-07-09, 16:47
Medlem
I grund och botten är väl liknelsen här den att såväl Njord Law som Esbjörn och Binninge är bedragare.
2021-07-09, 16:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
I grund och botten är väl liknelsen här den att såväl Njord Law som Esbjörn och Binninge är bedragare.

Jag tror inte att Esb är någon bedragare egentligen. Förvisso har han brutit ett ingånget avtal, men jag skulle gissa på att han sitter i kläm till personer som han befinner sig i ett beroendeförhållande, och han hamnat i en svår situation.
2021-07-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tror inte att Esb är någon bedragare egentligen. Förvisso har han brutit ett ingånget avtal, men jag skulle gissa på att han sitter i kläm till personer som han befinner sig i ett beroendeförhållande, och han hamnat i en svår situation.

Har har skinnat Ebba på 390 000 kr och sedan gått under jorden. Det blir inte mer bedragare än så.

Man kan se det ur lika perspektiv, men det perspektivet jag återger ovan är definitivt ett. Esbjörn har varit tydlig med att han vägrar prata med Ebba. Det är precis så som bedragare agerar. Tar pengarna, levererar inte, och vägrar sedan prata, kommer med tusen och en ursäkter för att hävda att de har rätt men allt är bara lögner.

Om det ser ut som en bedragare, om det låter som en bedragare och om det agerar som en bedragare, då är det nog en bedragare.

Men visst, jag förstår din tanke.

Esbjörn gör sig själv till en bedragare, även om det inte var så han tänkte från början.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-09 kl. 19:17.
2021-07-09, 22:44
Medlem
Citat:
Har har skinnat Ebba på 390 000 kr och sedan gått under jorden. Det blir inte mer bedragare än så.

Man kan se det ur lika perspektiv, men det perspektivet jag återger ovan är definitivt ett. Esbjörn har varit tydlig med att han vägrar prata med Ebba. Det är precis så som bedragare agerar. Tar pengarna, levererar inte, och vägrar sedan prata, kommer med tusen och en ursäkter för att hävda att de har rätt men allt är bara lögner.

Om det ser ut som en bedragare, om det låter som en bedragare och om det agerar som en bedragare, då är det nog en bedragare.

Esbjörn gör sig själv till en bedragare, även om det inte var så han tänkte från början.

Jag ser inte Esb som en bedragare.
Han är mera utsatt för otrevliga påtryckningar från håll han absolut inte förväntat sig och det olyckliga i det hela var att den som ville ärva honom, pensionatstanten, hade kompisar som bland annat var med i RO gruppen och har ett horn i sidan till KD.
Jag ser dessa som skurkar/bedragare och de har minskat omfånget på Esbs plånbok rejält innan detta allt är klart.
Esb må vara känd som springnotan men det här hade han aldrig planerat utan det hela blev honom övermäktigt.

Fäll dessa som stört affären och gör utmätning på deras konton/tillgodohavanden/utmätning för att låta Esb och Ebba gå skadeslösa ur det hela.
2021-07-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag ser inte Esb som en bedragare.
Han är mera utsatt för otrevliga påtryckningar från håll han absolut inte förväntat sig och det olyckliga i det hela var att den som ville ärva honom, pensionatstanten, hade kompisar som bland annat var med i RO gruppen och har ett horn i sidan till KD.
Jag ser dessa som skurkar/bedragare och de har minskat omfånget på Esbs plånbok rejält innan detta allt är klart.
Esb må vara känd som springnotan men det här hade han aldrig planerat utan det hela blev honom övermäktigt.

Fäll dessa som stört affären och gör utmätning på deras konton/tillgodohavanden/utmätning för att låta Esb och Ebba gå skadeslösa ur det hela.
Esbjörn är per definition en bedragare som har tagit betalt för något han vägrar leverera. Orsaken till detta vet vi inte till 100%. Men jag gissar att änkespindeln på Odalgården har honom i sitt nät.
2021-07-10, 11:01
Medlem
Citat:
Esbjörn har inte begått ett brott så det finns inga konsekvenser av ett brott.

Ebba Buschs agerande är precis lika mycket hot som det där Njord Law Firm höll på med när dom skickade ut kravbrev till fildelare och krävde 10-tusentals kronor inom någon vecka för att inte dra fildelarna till domstol!
Ni försöker sminka en ko. Ebba Busch sa det själv, en spade är en spade. En lögn är en lögn.
Ebba Busch ljög för Expressen när hon sa att hon inte hotat med domstol, blev avslöjad direkt och försökte sminka kon, dvs hon ansåg väl att hon ”i själ och hjärta” är oskyldig när hon blev avslöjad!
Visst har han det. Han har lurat av Ebba 390.000 kronor - ett bedrägeri helt enkelt. Lite som alla de där som säjer telefoner på blocket. De lovar en iPhone X och skickar en nokia 3310.
Att han inte är åtalad för det är nog mest för att Ebba är en vänlig själ som inte vill sätta honom mer i klistret än han redan satt sig.
2021-07-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Visst har han det. Han har lurat av Ebba 390.000 kronor - ett bedrägeri helt enkelt. Lite som alla de där som säjer telefoner på blocket. De lovar en iPhone X och skickar en nokia 3310.

Ångrade de sig?

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att han inte är åtalad för det är nog mest för att Ebba är en vänlig själ som inte vill sätta honom mer i klistret än han redan satt sig.

Exakt så.
2021-07-10, 16:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

'

Om det du skriver stämmer, så ja, det är helt uppenbart ett bedrägligt beteende av Esb i så fall, om han inte vill genomföra affären men behåller handpenningar. Detta är ju rent sagt kriminellt. Jag kan inte fatta att kufarna i denna tråd kan försvara ett sådant betennde.

Om han inte hade velat genomföra affären så hade han:

-Sagt eller skrivit till Ebba att han inte var intresserad innan han skrev på kontrakt och fick handpenning
- Begärt mera betänketid
- Pratat med sitt syskonbarn och Ebba fått sköta kommunikationen med denne om inte Esb velat.
- Gjort sig oanträffbar innan han skrev på kontrakt och fick handpenning.
2021-07-10, 17:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
'

Om det du skriver stämmer, så ja, det är helt uppenbart ett bedrägligt beteende av Esb i så fall, om han inte vill genomföra affären men behåller handpenningar. Detta är ju rent sagt kriminellt. Jag kan inte fatta att kufarna i denna tråd kan försvara ett sådant betennde.

Om han inte hade velat genomföra affären så hade han:

-Sagt eller skrivit till Ebba att han inte var intresserad innan han skrev på kontrakt och fick handpenning
- Begärt mera betänketid
- Pratat med sitt syskonbarn och Ebba fått sköta kommunikationen med denne om inte Esb velat.
- Gjort sig oanträffbar innan han skrev på kontrakt och fick handpenning.
Om det stämmer skulle Ebba ha polisanmält Esbjörn I stället för att stämma honom. Tycker inte du att det är märkligt om ingen polisanmälan gjorts?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in