Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Klart som fan att det är precis samma sak när Njord Law hotar med stämning som när Ebba Busch hotar med stämning. Båda har rätten på sin sida att göra så, båda hotar.
Ojojoj, det där var en riktigt klantig jämförelse från din sida. Du är alltså inte ens medveten om att Njord Law är åtalade för sina utpressningsförsök och mannen bakom riskerar åtta års fängelse!?
Som vanligt kan du inte ens skilja på äpplen och päron. Säg mig, hur många av Njord Laws offer hade ett skriftligt avtal med Njord Law som de vägrade fullgöra? Säg mig, krävde Njord Law pengar av sina offer, eller informerade de bara offren om den rättsliga processen de avsåg starta ifall offren inte fullföljde ingånget avtal? Ett avtal som inte fanns, eller hur? För så råkar det ju vara i fallet Esbjörn, det finns ett avtal. Esbjörn har mottagit närmare 400 000 kr. Ebba har inte krävt några pengar av Esbjörn. Istället är det hon som redan betalat honom.
Njord Law försökte kringgå rättsväsendet. De försökte kräva ersättning av människor de påstod hade begått ett brott, men anmälde inte dessa personer för brotten de ansåg att de begått. Istället krävde de att personerna skulle betala Njord Law pengar, för att undvika att bli dragna inför domstol i en rättsprocess. Ja, för mig är det utan tvekan utpressning, ett rent brott. Och mycket riktigt, Njord Law är åtalade och mannen bakom riskerar alltså åtta års fängelse.
Tycker du kanske att alla som stämmer någon inför domstol för att de vägrar fullgöra ett avtal de redan fått en halv miljon för, skall fängslas i åtta år? Som du tänker skulle det ju inte förvåna om du var av den åsikten.