2022-04-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du hittar på!

Majkgård är inte part i målet och det förekommer inga tvisteål med henne i någon tingsrätt.

Men tack och lov så har Esbjörn vänner, nära och kära som stöttar honom i denna svåra situation där han drabbats av en rättshaveristisk politiker AKA partiledare för de kristna, the one and only Ebba Busch. Det är påsk nu, har hon dragit till blåkulla?
Det är väl Majkgård som är Esbjörns närmast anhörige? En sån där när och kär vän som har ärvt gamla gubbar tidigare?
2022-04-19, 17:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl Majkgård som är Esbjörns närmast anhörige? En sån där när och kär vän som har ärvt gamla gubbar tidigare?
När blev Mjakgård släkt med Esbjörn?
2022-04-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När blev Mjakgård släkt med Esbjörn?
Det måste du fråga Majkgård, Bolin eller Barry Karlsson om. Det står i Karlssons utredning att Majkgård i princip fungerar som Esbjörns närmaste anhörig. Det är också i den egenskapen hon deltar i utredningen och redogör för Esbjörns ADL (allmän daglig livsföring), hur han sköter hygien, mat, toalettbesök och liknande. Jag vet inte om det betyder att de måste vara släkt, de kanske bara är kk?

Men att Majkgård tidigare har ärvt fastigheter från gamla gubbar utan att ha varit släkt med dem vet vi med 100% säkerhet, eller hur?
2022-04-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ebba Busch råkade köpa det som Majkgård vill äga menar du?

Exakt så. Undrar hur hon övertalar gubbarna. Kanske med sex?

Jag har hört att hon verkat för att en av gubbarna inte fick till det med en potentiellt ärvande dam.
2022-04-19, 19:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det måste du fråga Majkgård, Bolin eller Barry Karlsson om. Det står i Karlssons utredning att Majkgård i princip fungerar som Esbjörns närmaste anhörig. Det är också i den egenskapen hon deltar i utredningen och redogör för Esbjörns ADL (allmän daglig livsföring), hur han sköter hygien, mat, toalettbesök och liknande. Jag vet inte om det betyder att de måste vara släkt, de kanske bara är kk?

Men att Majkgård tidigare har ärvt fastigheter från gamla gubbar utan att ha varit släkt med dem vet vi med 100% säkerhet, eller hur?
Hur många fastigheter har hon ärvt?
2022-04-19, 19:31
Medlem
Citat:
Hur många fastigheter har hon ärvt?

Det talas väl om en fastighet i Marielund och en gård i fjällen. Vad jag förstår så har hon bekräftat detta och påstår att det inte var konstigt att hon fick ärva gubbarna eftersom de snickrat åt henne på Odalgården, men vägrar i övrigt att uttala sig om det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
2022-04-20, 08:05
Medlem
Citat:
Det talas väl om en fastighet i Marielund och en gård i fjällen. Vad jag förstår så har hon bekräftat detta och påstår att det inte var konstigt att hon fick ärva gubbarna eftersom de snickrat åt henne på Odalgården, men vägrar i övrigt att uttala sig om det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Ungefär så det går till i frikyrkosekterna

Manipulerar av äldre hus och arv

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dWVpq/tv-chefen-jag-ar-saker-pa-att-ingen-blir-manipulerad

Gick in i hus och eldade upp bevis

https://www.varldenidag.se/nyheter/de-vill-misstankliggora-oss/cbbmkt!CeoiHT2xHfHzaQlP0vafA/

Fasansfullt det Livets ord sektens olika grenar gör. Ebba är ju fostrad in i sekten så det är naturligt för henne att stjäla och bedra
Senast redigerad av TomtenPutin 2022-04-20 kl. 08:14.
2022-04-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ungefär så det går till i frikyrkosekterna

Manipulerar av äldre hus och arv

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dWVpq/tv-chefen-jag-ar-saker-pa-att-ingen-blir-manipulerad

Gick in i hus och eldade upp bevis

https://www.varldenidag.se/nyheter/de-vill-misstankliggora-oss/cbbmkt!CeoiHT2xHfHzaQlP0vafA/

Fasansfullt det Livets ord sektens olika grenar gör. Ebba är ju fostrad in i sekten så det är naturligt för henne att stjäla och bedra

Är Margareta Majkgård medlem i Livets Ord eller någon annan frikyrkosekt? Det skulle utan tvekan ge ytterligare en ny vinkling till vad som ligger bakom den mediala utpressning mot Busch som hon, Pernroth och Binninge orkestrerat! Handlar det om en maktkamp i någon församling?
2022-04-20, 13:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Är Margareta Majkgård medlem i Livets Ord eller någon annan frikyrkosekt? Det skulle utan tvekan ge ytterligare en ny vinkling till vad som ligger bakom den mediala utpressning mot Busch som hon, Pernroth och Binninge orkestrerat! Handlar det om en maktkamp i någon församling?
Binninge är väl med i KD, nej just det, han blev ju utesluten när Ebba avslöjade allt om honom
2022-04-20, 18:56
Medlem
Citat:
Binninge är väl med i KD, nej just det, han blev ju utesluten när Ebba avslöjade allt om honom
Enligt tidigare uppgifter i tråden blev han utesluten efter domen om fridskränkning och våldtäktsförsök. Men jag vet inte om det är sant.
2022-04-20, 19:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Enligt tidigare uppgifter i tråden blev han utesluten efter domen om fridskränkning och våldtäktsförsök. Men jag vet inte om det är sant.
Allt som sekten skriver här är väl samt 😊
Nej, Binninge har aldrig varit med i KD och han kan således därför inte bli utesluten.
Och du, han uppmärksammades i KD: egen tidning EFTER domen. Hur får du det att gå ihop? En artikel som förövrigt Sektdrottning hänvisar till i sina förhör.
Nu blir knepigt att få ihop allt?
2022-04-20, 19:40
Medlem
Citat:
Allt som sekten skriver här är väl samt 😊
Nej, Binninge har aldrig varit med i KD och han kan således därför inte bli utesluten.
Och du, han uppmärksammades i KD: egen tidning EFTER domen. Hur får du det att gå ihop? En artikel som förövrigt Sektdrottning hänvisar till i sina förhör.
Nu blir knepigt att få ihop allt?
Då är det säkert i Kd:s tidning som Ebba Busch har läst om Binninges domar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in