2021-07-10, 14:02
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Rosa anklagar mig för att hitta på. Det ogillas Skarpt, men jag är inte särskilt tyken av mig. Hen har fått ett svar (se ovan) där fakta framgår att mitt minne inte var ute och seglade fritt.

Jag förstår helt.
Skulle själv bli upprörd om någon kallade mig för lögnare.
Citera
2021-07-10, 14:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag hittar fn inte på. Minns att det stod i något media - NA, AB eller Expressen att åkl vid häktningen indikerade att hon ansåg det fanns Sannolika skäl men valde rubricering Skäligen.
När NA rapporterade frisläppande av Hax uttalade åkl att "misstankarna kvarstår".

https://www.na.se/logga-in/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

Först i dec -19 lades utredningen mot Hax ned.
https://sverigesradio.se/artikel/7369678

AB
Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Hold your horses innan du anklagar andra för att komma med fel fakta.

Det är inte första gången du för in lögner och försöker skapa trådsanningar om HD och därför reagerar jag starkt emot detta nu. I synnerhet när hon är avskriven från alla misstankar och efter SD's självmord så är hennes och barnens psykiska mående säkert tillräckligt dåligt utan att människor som du ska göra det värre. Kolla upp din fakta innan du skriver som om det vore sanning när det gäller oskyldiga människor som två barn.
Citera
2021-07-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, men jag menade tidigare, under de år som vi följt tråden.
För länge sedan.

Mina reflektioner är att Hax ser ut att vara spänd på typ alla bilder från förr och mellan åren 14/15 finns hon knappt med på bild.
Först efter Steffe dött ser hon märkligt nog riktigt levande och avslappnad ut.

Jag tror L hade rätt om att Hax fick "smak på livet" när hon ville skiljas o träffade Fiskegubben, men hon var i princip fängslad med barnens pappa d v s mannen som trodde hon skulle köpa hans kärleksbevis när han mördade älskarinnan?
Citera
2021-07-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte första gången du för in lögner och försöker skapa trådsanningar om HD och därför reagerar jag starkt emot detta nu. I synnerhet när hon är avskriven från alla misstankar och efter SD's självmord så är hennes och barnens psykiska mående säkert tillräckligt dåligt utan att människor som du ska göra det värre. Kolla upp din fakta innan du skriver som om det vore sanning när det gäller oskyldiga människor som två barn.

Är du förvirrad? Tror du behöver läsa igenom mitt inlägg på nytt innan Du anklagar mig för att fara med lögner och skapa trådsanning när jag påvisar fakta.
Citera
2021-07-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lyssna efter när maggan kommenterar att bebisen liknar mormor, när den grymtar..

Precis det reagerade jag också på.

Jag trodde först att hon blandade ihop sin egen titel, jag själv måste ofta tänka efter om jag är moster eller faster till alla mina respektive syskonbarn eftersom både mina bröder och mina systrar har småbarn.

Men nej, MD visste nog vad hon sa där. För sammanlagt med det så kallade skämtet till HD och det faktum att MD vid tillfället inte själv var mormor så känns det inte sannolikt att hon sa fel.
Citera
2021-07-10, 14:22
Medlem
Citat:
Mina reflektioner är att Hax ser ut att vara spänd på typ alla bilder från förr och mellan åren 14/15 finns hon knappt med på bild.

Jag tror L hade rätt om att Hax fick "smak på livet" när hon ville skiljas o träffade Fiskegubben, men hon var i princip fängslad med barnens pappa d v s mannen som trodde hon skulle köpa hans kärleksbevis när han mördade älskarinnan?

(Min spekulation)

Kan tänka mig att HD var rädd för SDs reaktion om hon ville skiljas , utan att fortsätta träffa honom. Att hon egentligen ville bli av med honom. Men han var beroende av henne och började vackla ordentligt vid skilsmässan. Att HD ville återförenas med honom var troligen ett spel. Hon var trött på honom och ville INTE ha honom tillbaka. Spelade teater.

Tröttnat hade även Lena efter alla år i skymundan, så då stod han plötsligt helt ensam. Han blev vilsen och ordentligt förbannad när han tappade kontrollen helt över de båda kvinnorna och allt detta skyllde han på Lena.

Därför mördade han henne.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-10 kl. 15:10.
Citera
2021-07-10, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Självklart når leendet ögonen nu när båda de som har gjort henne så illa så länge är döda..
Men är hon på något sätt inblandad i Lenas död, såsom anstiftare ellet delaktig på något sätt - då får hon det jobbigt när de rosa molnen har skingrsts och hon tvingas fejsa verkligheten.

Ja, inte vet jag.

Själv har jag svårt att förstå riktigt. Allt har ju varit så tragiskt från början till slut.

Om hon verkligen hade varit lättad när Lena var död, och SD var misstänkt för mordet, borde hon inte ha skyddat honom så mycket om hon ville "bli av" med honom?

Några gånger har jag tänkt att HD inte vågade säga annat än det som hon blivit tillsagd (blodet t ex) av SD. Och att hon hoppades på att T*herese och/eller rätten skulle förstå hur det låg till. Att lögnen var så idiotisk att alla som hörde den förstod att något var galet.
Citera
2021-07-10, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, en förklaring som jag kan tänka mig.
Citera
2021-07-10, 14:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är du förvirrad? Tror du behöver läsa igenom mitt inlägg på nytt innan Du anklagar mig för att fara med lögner och skapa trådsanning när jag påvisar fakta.

Nej det är ingen fakta. Du hävdade att HD var misstänkt på sannolika skäl men att det var TR som inte förlängde häktningen. Var kommer den informationen ifrån?

Det var åklagaren som beslutade att misstankarna inte uppnådde sannolika och därför togs häktningsfrågan inte upp i TR.

Varför försöker du gång på gång få det att se ut som att det var TR som tvingade åklagaren att släppa HD?
Senast redigerad av Rosamund 2021-07-10 kl. 14:32.
Citera
2021-07-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HDs och SDs föräldrar verkar inte vara så värst förtjusta i varandra... Läste vid ett tidigare tillfälle att de bara har träffats vid ett par tillfällen. På 20 år, alltså...

Kanske menar Maggan att skämta när hon drar till med dylika uttalanden, men effekten blir att det i stället uppfattas som giftpilar, rena elakheter.

Var de med på sonens begravningsceremoni? Någon som vet?

Har begravningsceremonin varit?
Då kan man kanske relativt snart se i Sveriges Dödbok vart han ligger begravd om man vill det antar jag.
Citera
2021-07-10, 14:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det stämmer inte. HD har varit skäligen misstänkt. Åklagaren släppte henne för att misstankarna ALDRIG nådde upp till sannolika skäl. Var finns den dokumentationen? Det är nog fler än jag som vill se den.

Tänk att ni fortfarande försöker smyga in lögner i tråden om HD. Det är ingen som säger emot heller märker jag trots att fler måste veta om att det är lögner.

Jag är inte lika säker på att någon föröker med vilja smyga in lögner. Alla kan minnas fel.

Jag har länkat till den artikeln flera gånger , så där minns du själv fel. Jag föröker om jag har ork (och lust, känner mig som en trådpolis mest) att rätta till fel.

Min son skrattade häromdagen åt mig som hela tiden föröker rätta till felaktiga inlägg. Jag har väl tröttnat lite på den här rollen (och tråden dessutom, som blivit väldigt tjatig).

Det bästa är väl om tråddeltagare kan länka eller på annat sätt verifiera det de hittar. Inte bara typ A 168 (som innehåller mer än 4000 sidor....suck).

Tyvärr är det lite svårt att hitta artiklar i NA, eftersom det numera är så många i fallet.

Citat:
NA 7/9- 19:

Första uttalandet från advokaten om misstänkte Hjärstamördaren som släppts fri: "Svaga misstankar från början"

Enligt HDs försvarsadvokat framkom inga nya bevis under veckan som HD var häktad och misstankarna var svaga från början. HD blev anhållen dagen efter att SDs greps, och blev häktad på den lägre misstankegraden.
"Under fredagen släpptes personen på fri fot sedan åklagaren inte ansåg att det fanns skäl nog att hålla en ny häktningsförhandling.

– Det är inte sannolika skäl och därför ska min klient inte vara häktad, säger Maria Harr.

Personen är enligt åklagaren Åsa Hiding fortfarande skäligen misstänkt för mord. Åklagaren har valt att inte kommentera vad som pekar på att personen kan vara inblandad.
"

Sedan avskrevs alla misstankar före jul- 19. Om jag minns rätt.
HD var aldrig misstänkt på den högre misstankegraden (på sannolika skäl).
Citera
2021-07-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ja, inte vet jag.

Själv har jag svårt att förstå riktigt. Allt har ju varit så tragiskt från början till slut.

Om hon verkligen hade varit lättad när Lena var död, och SD var misstänkt för mordet, borde hon inte ha skyddat honom så mycket om hon ville "bli av" med honom?

Några gånger har jag tänkt att HD inte vågade säga annat än det som hon blivit tillsagd (blodet t ex) av SD. Och att hon hoppades på att T*herese och/eller rätten skulle förstå hur det låg till. Att lögnen var så idiotisk att alla som hörde den förstod att något var galet.

Hmmm, ja ok.
Jag tänker att HD sakta ville fasa ut SD ur sitt liv pga rädsla. Att hon inte VÅGADE klippa rakt av.
Tydligen började SD snabbt förfalla då han bodde ensam. HD trummade då ihop ett gäng som städade huset åt honom. Då skulle också eventuella spår försvinna, men den som skötte städningen (HD) missade (eller medvetet missade) blodet på tvättmaskinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in