Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Nej, det stämmer inte. HD har varit skäligen misstänkt. Åklagaren släppte henne för att misstankarna ALDRIG nådde upp till sannolika skäl. Var finns den dokumentationen? Det är nog fler än jag som vill se den.
Tänk att ni fortfarande försöker smyga in lögner i tråden om HD. Det är ingen som säger emot heller märker jag trots att fler måste veta om att det är lögner.

Jag är inte lika säker på att någon föröker med vilja smyga in lögner. Alla kan minnas fel.
Jag har länkat till den artikeln flera gånger , så där minns du själv fel. Jag föröker om jag har ork (och lust, känner mig som en trådpolis mest) att rätta till fel.
Min son skrattade häromdagen åt mig som hela tiden föröker rätta till felaktiga inlägg. Jag har väl tröttnat lite på den här rollen (och tråden dessutom, som blivit väldigt tjatig).
Det bästa är väl om tråddeltagare kan länka eller på annat sätt verifiera det de hittar. Inte bara typ A 168 (som innehåller mer än 4000 sidor....suck).
Tyvärr är det lite svårt att hitta artiklar i NA, eftersom det numera är så många i fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
NA 7/9- 19:
Första uttalandet från advokaten om misstänkte Hjärstamördaren som släppts fri: "Svaga misstankar från början"
Enligt HDs försvarsadvokat framkom inga nya bevis under veckan som HD var häktad och misstankarna var svaga från början. HD blev anhållen dagen efter att SDs greps, och blev häktad på den lägre misstankegraden.
"Under fredagen släpptes personen på fri fot sedan åklagaren inte ansåg att det fanns skäl nog att hålla en ny häktningsförhandling.
– Det är inte sannolika skäl och därför ska min klient inte vara häktad, säger Maria Harr.
Personen är enligt åklagaren Åsa Hiding fortfarande skäligen misstänkt för mord. Åklagaren har valt att inte kommentera vad som pekar på att personen kan vara inblandad."
Sedan avskrevs alla misstankar före jul- 19. Om jag minns rätt.
HD var aldrig misstänkt på den högre misstankegraden (på sannolika skäl).