2021-07-10, 14:20
Avslutad
Kvinnor kommer fortsätta gå rakt fram och låtsas veta vad dom faktiskt tycker och tänker men när det kommer till kritan är dom exakt som rygglösa svaga män som bara smälter in i klungan och vill passa in med åsikter m.m.

Det du har sagt har förmodligen redan glömts bort eller så blev dom så överraskade och hjärnorna stängdes där med av. Har haft konversationer som gått långt över det du beskriver där jag på riktigt sett hur människor med extremt motsatta åsikter och värderingar (robotar) med andra ord, blir helt Windows.exe has stopped working och deras ansikte, ögon och kroppsmotorik blir ovanliga jämfört med innan. Jag antar att sanningen och att faktiskt behöva tänka är för mycket för personer som aldrig pausat och faktiskt resonerat och debatterat med sig själva angående händelser i världen.
Citera
2021-07-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Kvinnor kommer fortsätta gå rakt fram och låtsas veta vad dom faktiskt tycker och tänker men när det kommer till kritan är dom exakt som rygglösa svaga män som bara smälter in i klungan och vill passa in med åsikter m.m.

Det du har sagt har förmodligen redan glömts bort eller så blev dom så överraskade och hjärnorna stängdes där med av. Har haft konversationer som gått långt över det du beskriver där jag på riktigt sett hur människor med extremt motsatta åsikter och värderingar (robotar) med andra ord, blir helt Windows.exe has stopped working och deras ansikte, ögon och kroppsmotorik blir ovanliga jämfört med innan. Jag antar att sanningen och att faktiskt behöva tänka är för mycket för personer som aldrig pausat och faktiskt resonerat och debatterat med sig själva angående händelser i världen.

Tack för klargörande svar! Det är precis det jag själv funderat på.
Citera
2021-07-10, 14:22
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindtner
Delade Maria-flashbacktråden (Hässleholm) där förövaren (den verkliga vill säga som låg bakom kvinnans beslut att ta sitt liv) är av utländsk härkomst och hade gjort offrets liv till en pina innan det tragiska utfallet.

Vidare delade jag tankar, att vi svenskar måste vakna, att den svenska kvinnan måste tänka till i framtiden. Att svenska män inte behandlar sina tjejer som ägodelar. Att det är när utomstående folk kommer in i landet och försöker äga kvinnorna genom sitt barbariska sätt och hantera kvinnor (svartsjuka, hot. repressalier osv osv.) att två kulturer krockas. Att våra kulturer aldrig har varit menade att fungera med varandra.

Att om nästa kommande etniskt svenska kvinna fortsätter vara naiv och blåögd så kommer liknande fall bara fortsätta och fortsätta.

Idag har ingen av de jag ventilerat med svarat. Eller sagt något överhuvudtaget. Enbart tystnad.

Två relevanta frågor på detta,

Varför blir folk tysta när man ber de ta upp huvudet ur sanden och vakna? Nu pratar jag inte om kollegor på arbetet. Jag syftar på närstående, anhöriga, bekanta, vänner osv. Ja precis, de ni tjötar skit med till vardags.

Varför känns det som att man nästintill hört de säga jävla rasist när det enda lilla jäkla man bett de göra är att vakna upp och börja tänka nyktert? Varför vill de inte ge feedback? Är verkligen alla såhär illa funtade där ute? Fattar verkligen ingen vad som inträffar eller vill folk bara hålla käften för att de inte ska bli kallade rasister av omgivningen? Detta även om de vet att de sitter på sanningen längst inne? Skaver inte sanningen i de?

Man blir mest stum, matt. Men förmodligen är det så det är där ute. Folk vill inte öppna sig och säga det de egentligen tycker och tänker. Man får acceptera det. Åsiktskorridoren är smal idag. Tragiskt smal. Även om 99 procent av de som vurmat för det som sker idag innerst VET att de har fel så säger de ingenting.

Tystnad. Helt tyst. Istället för att ändra sig. Det verkar de vara ofantligt stolta för att göra.

Varför ska man ge feedback?

Nu e inte jag kompis med en SD'are eller andra nazistrunkare på ett personligt plan men hade nån kontaktat en med en lång utläggning om deras fantasier att det är judarna, utomjordingarna, kvinnorna, eller Ibrahim som driver närkiosken - man hade ju inte orkat ge "feedback"? Jag menar allt man kan säga är "Du e totalt jävla tappad" skratta åt det och gå vidare?
Litet som när ens förvirrade farbror ska berätta om hans konspirationsteorier kring att jorden är platt?

Han vill också ha "feedback" men oberoende hur mycket verklighet man visar upp vägrar han tro på det... sen ska man läsa alla texter han skickar för att motbevisa dom, eller så kommer fler texter om man orkar harva sig igenom 200 sidor svammel och motbevisa en efter en. Finns inga slut, eftersom det bara är fantasin som sätter gränserna för förvirrade konspirationstokar och hemmarunkande SD'are
Citera
2021-07-10, 14:24
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Kan vara för att man försöker zona ut dig, litet som en mental skämskudde där du är ett avsnitt av the Office och dom försöker slippa titta på det genanta?
Antar att dom slutat prata med dig så ofta efteråt också? Sry "deras ansikten och ögon ser ovanliga ut plötsligt"
Citera
2021-07-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ponera att det bubblar i dig om 5 minuter. Du vill dela en artiikel. Tillsammans med artikeln ventilerar du dina egna åsikter. Du gör det med neutrala, nyktra glasögon.

Du är inte politiskt korrekt för fem öre utan säger verkligen hur du känner.

Det slutar med noll gensvar. Du vet vad det beror på. Du vet att de inte vill konfrontera sanningen.

Du beklagar detta och märker att det inte handlar om en eller två individer. Utan om majoriteten av de du delat med.

Förstår du situationen nu?

Jag har förstått situationen hela tiden och jag säger det igen: nedvärdera inte andras förmåga att tänka och ta beslut. Om det "bubblar" i dig att dela med dig av en artikel så är det troligt att du uttrycker dig i affekt och då blir det inte ett sakligt resonemang utan ett känslosamt. När någon blir känslosam kring invandring är det stor risk att de uttrycker sig för grovt och då drar folk öronen åt sig. Det är skillnad på att exempelvis vilja se en minskad anhöriginvandring och att anse att alla muslimer ska kastas ut från landet. Förstår du skillnaden?
Citera
2021-07-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag har förstått situationen hela tiden och jag säger det igen: nedvärdera inte andras förmåga att tänka och ta beslut. Om det "bubblar" i dig att dela med dig av en artikel så är det troligt att du uttrycker dig i affekt och då blir det inte ett sakligt resonemang utan ett känslosamt. När någon blir känslosam kring invandring är det stor risk att de uttrycker sig för grovt och då drar folk öronen åt sig. Det är skillnad på att exempelvis vilja se en minskad anhöriginvandring och att anse att alla muslimer ska kastas ut från landet. Förstår du skillnaden?

Du ser dagliga mord, dagliga dödskjutningar. Snart på en gata nära mig och dig. Det en gång trygga och säkra Sverige blev ett alldeles för godtroget och naivt Sverige och idag befinner vi oss i Chicago-våldets huvudstad i USA.

Du skriver, "troligen agerar du i affekt"

Skojar du? Är du en robot? Påverkas du inte alls av det som sker utanför dig idag eller lever du i en luftbubbla? Hur länge ska folk sitta med skygglapparna på? Ska man aldrig våga säga sanningen? Är det PK ända in i döden i princip?
Citera
2021-07-10, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kan vara för att man försöker zona ut dig, litet som en mental skämskudde där du är ett avsnitt av the Office och dom försöker slippa titta på det genanta?
Antar att dom slutat prata med dig så ofta efteråt också? Sry "deras ansikten och ögon ser ovanliga ut plötsligt"

Nej inte direkt, antar att jag snuddade vid en illa berörd nerv och du tog illa vid dig. Naaww inte vara ledsen nu, det är okej att inte kunna tänka och resonera med sig själv. Visste du att en relativt stor del av världens befolkning inte har någon inre dialog med sig själva? Väldigt intressant att tänka på faktiskt.

Iallafall så har jag självklart en stabil ryggrad och har inga problem att själv välja bort människor med osunda fantasier som skadar både nationen och våra barn / yngre generationer osv. Vilket i sig inte är vad majoriteten av dessa människor vill men att vara så inkapabel till konsekvens tänk och logik gör faktiskt denna skadan vare sig man vill eller inte. Tragiskt, eller hur? Att själva leda sig in i elden man så gärna undviker. Jag har sett detta scenario innan någonstans... hmm...
Senast redigerad av SegPanda 2021-07-10 kl. 14:48.
Citera
2021-07-10, 14:33
Medlem
Citat:
Delade Maria-flashbacktråden (Hässleholm) där förövaren (den verkliga vill säga som låg bakom kvinnans beslut att ta sitt liv) är av utländsk härkomst och hade gjort offrets liv till en pina innan det tragiska utfallet.

Vidare delade jag tankar, att vi svenskar måste vakna, att den svenska kvinnan måste tänka till i framtiden. Att svenska män inte behandlar sina tjejer som ägodelar. Att det är när utomstående folk kommer in i landet och försöker äga kvinnorna genom sitt barbariska sätt och hantera kvinnor (svartsjuka, hot. repressalier osv osv.) att två kulturer krockas. Att våra kulturer aldrig har varit menade att fungera med varandra.

Att om nästa kommande etniskt svenska kvinna fortsätter vara naiv och blåögd så kommer liknande fall bara fortsätta och fortsätta.

Idag har ingen av de jag ventilerat med svarat. Eller sagt något överhuvudtaget. Enbart tystnad. Notera att de flesta av mina nära är miljöpartister. De delar dagligen klipp och länkar på vad Miljöpartiet står för men när jag delar mitt och gör det på ett äkta sätt så blir de tysta? Hur går det ihop?

Två relevanta frågor på detta,

Varför blir folk tysta när man ber de ta upp huvudet ur sanden och vakna? Nu pratar jag inte om kollegor på arbetet. Jag syftar på närstående, anhöriga, bekanta, vänner osv. Ja precis, de ni tjötar skit med till vardags.

Varför känns det som att man nästintill hört de säga jävla rasist när det enda lilla jäkla man bett de göra är att vakna upp och börja tänka nyktert? Varför vill de inte ge feedback? Är verkligen alla såhär illa funtade där ute? Fattar verkligen ingen vad som inträffar eller vill folk bara hålla käften för att de inte ska bli kallade rasister av omgivningen? Detta även om de vet att de sitter på sanningen längst inne? Skaver inte sanningen i de?

Man blir mest stum, matt. Men förmodligen är det så det är där ute. Folk vill inte öppna sig och säga det de egentligen tycker och tänker. Man får acceptera det. Åsiktskorridoren är smal idag. Tragiskt smal. Även om 99 procent av de som vurmat för det som sker idag innerst VET att de har fel så säger de ingenting.

Tystnad. Helt tyst. Istället för att ändra sig. Det verkar de vara ofantligt stolta för att göra.

Du kanske framstod som en konspirationsteoretiker med starka åsikter som du presenterade som självklarheter. Vad skulle du tänka om någon som kom fram till dig och började predika om att du "måste vakna upp", "se sanningen" osv.

Det du känner är självklarheter med "kulturer som inte är "menade" att passa ihop", är inte så uppenbara för andra som de kanske är för dig. Muslimer/invandare i Sverige är en bred grupp med många olika åsikter. De flesta är lika sekulära som svenskar, de dricker alkohol, behandlar kvinnor bra etc. Sen när du passionerat målar upp en bild av en stor kulturkrock med kvinnohatande förtryckare, låter du nog mycket generaliserande samt kan inte åhörarna relatera till problemen du beskriver. För muslimerna de känner är inte kvinnohatare, och de har en helt annan uppfattning om samhället.

Om du vill dela dina åsikter tycker jag du borda ha inställningen att de du pratar med är också smarta människor som har tänkt igenom sina åsikter. Lyssna, diskutera och försök att förstå var de kommer ifrån så blir nog samtalet mer produktivt.
Citera
2021-07-10, 14:33
Medlem
Citat:
Nej inte direkt, antar att jag snuddade vid en illa berörd nerv och du tog illa vid dig. Naaww inte vara ledsen nu, det är okej att inte kunna tänka och resonera med sig själv. Visste du att en relativt stor del av världens befolkning inte har någon inre dialog med sig själva? Väldigt intressant att tänka på faktiskt.

Iallafall så har jag självklart en stabil ryggrad och har inga problem att själv välja bort människor med osunda fantasier som skadar både nation och våra barn / yngre generationer osv. Vilket i sig inte är vad majoriteten av dessa människor vill men att vara så inkapabel till konsekvens tänk och logik gör faktiskt denna skadan vare sig man vill eller inte. Tragiskt, eller hur?

Härligt en vettig icke-PK människa med sunda och rationella tankegångar. Stå på dig och låt dig inte tryckas ner av skygglapparna! Enligt de är du dum och obildad oavsett hur du tänker eller uttrycker dig.
Citera
2021-07-10, 14:36
Medlem
imsmurts avatar
Har också försökt ha diskussion på ett logiskt vis med några "vänner" person x och y, men det slutar att dom två höjer rösten tills dom börjar skrika (Vi hade druckit) när deras argument tryter.
Person x yttrar aldrig sina vänsteråsikter om inte person y är närvarande.
Men så fort person y är med och det blir diskussion så börjar person x gläfsa som en liten hund.
Sen blir det kick ur discord utan ett ord om varför, utfrysning, silent treatment osv.
Vänstermänniskor gillar att mobba andra i grupp har jag märkt men på egen hand är dom livrädda för verbal konflikt därför undviker dom diskussion och hetsar upp sig när det blir det.
Citera
2021-07-10, 14:39
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

Saken är den att man behöver inte ens röja sin identitet för att rösta SD eller AFS eller springa och sprida deras ärenden och budskap på nätet, starta röstningar osv, du kan vara helt anonym ifrån andra. Så antingen dras dina nära kontakter med dålig fantasi eller så är de supermassinvandrings drivna och ogillar svenskar men är vänliga och öppnar upp sig för blattar. Jag menar på att vissa vill ju inte säga vad man röstar för, sen att de är tyst betyder kanske att de inte vill röja vilka de röstar för.

Men vem bryr sig, jubelidioter röstar ju för FI, vänstern, miljöpartiet, sossarna och centern, Liberalerna etc skit. Så såklart skäms man då att avslöja vem man röstar för och därav tysnaden
Citera
2021-07-10, 14:41
Medlem
Citat:
Du ser dagliga mord, dagliga dödskjutningar. Snart på en gata nära mig och dig. Det en gång trygga och säkra Sverige blev ett alldeles för godtroget och naivt Sverige och idag befinner vi oss i Chicago-våldets huvudstad i USA.

Du skriver, "troligen agerar du i affekt"

Skojar du? Är du en robot? Påverkas du inte alls av det som sker utanför dig idag eller lever du i en luftbubbla? Hur länge ska folk sitta med skygglapparna på? Ska man aldrig våga säga sanningen? Är det PK ända in i döden i princip?

Det är exakt detta jag menar. Ditt sätt att skriva på är aggressivt och påträngande. Varför utgår du ifrån att andra inte ser vad som händer? Varför utgår du ifrån att andra är naiva, godtrogna, robotar som lever med skygglappar? Jag har inte skrivit ett ord om mina politiska åsikter eller vad jag ska rösta på men du utgår ifrån att andra inte ser något av det du ser och om de inte uttrycker sig lika upprört som du själv gör så kan de omöjligtvis se att det finns problem med invandringen. Sluta projicera på andra och sluta vara påträngande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in