2021-07-10, 14:45
Medlem
PK-befriads avatar
De är skrämda till tystnad av juden och hans hantlangare. Vårt folk är till största delen mentalt förslavat. De som opponerar sig mot judens agenda, vilken inkluderar obligatorisk mångkulturalisering tills nationsupplösning och nationsdöd inträffar, riskerar att fängslas för hets mot näsgrupp, avplattformas från sociala näsmedier, få jobbchefen nedringd och utpressad av argsinta cancellationsnäsor, bli attackerad i hemmet av judens hjärntvättade marktrupper inom AFA, bli uthängd och svartmålad i näsmedia, få sina bankkonton avstängda av näsbankirer, plus en massa annat sattyg.

Det var inte svaret du ville höra, men det var svaret du fick. Horluder.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-07-10 kl. 15:15.
Citera
2021-07-10, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Det är exakt detta jag menar. Ditt sätt att skriva på är aggressivt och påträngande. Varför utgår du ifrån att andra inte ser vad som händer? Varför utgår du ifrån att andra är naiva, godtrogna, robotar som lever med skygglappar? Jag har inte skrivit ett ord om mina politiska åsikter eller vad jag ska rösta på men du utgår ifrån att andra inte ser något av det du ser och om de inte uttrycker sig lika upprört som du själv gör så kan de omöjligtvis se att det finns problem med invandringen. Sluta projicera på andra och sluta vara påträngande!

Du har ett val att delta i tråden i fråga. Personer må vara påträngande och ha ett relativt starkt uttryck i sina påståenden detta betyder dock inte att en diskussion formas enbart av en part. Just nu reflekterar du endast på hur någon annan ser på dig och uttrycker sig, medan du själv inte ens kollat dina förgående inlägg.

Iallafall så tror jag stubinen och fasaden allt eftersom erradikerats hos majoriteten av människor som varit medvetna om dessa problem under en längre tid. Man pallar helt enkelt inte gulli gulla med folk som saknar sunt förnuft och logiskt tänkande.
Citera
2021-07-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Man kan inte göra den skillnaden i sett till land, media, vapenkultur, demografi m.m.
Tror Lindtners korrelation med Chicago var mer för att påvisa hur kriminellt Sverige har blivit, men jag antar att det swoosha över ditt huvud eller?

Skulle inte tro det baserat på hur han pratade om muslimer i TS eller vete fan kanske inte.
Citera
2021-07-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindtner
Delade Maria-flashbacktråden (Hässleholm) där förövaren (den verkliga vill säga som låg bakom kvinnans beslut att ta sitt liv) är av utländsk härkomst och hade gjort offrets liv till en pina innan det tragiska utfallet.

Vidare delade jag tankar, att vi svenskar måste vakna, att den svenska kvinnan måste tänka till i framtiden. Att svenska män inte behandlar sina tjejer som ägodelar. Att det är när utomstående folk kommer in i landet och försöker äga kvinnorna genom sitt barbariska sätt och hantera kvinnor (svartsjuka, hot. repressalier osv osv.) att två kulturer krockas. Att våra kulturer aldrig har varit menade att fungera med varandra.

Att om nästa kommande etniskt svenska kvinna fortsätter vara naiv och blåögd så kommer liknande fall bara fortsätta och fortsätta.

Idag har ingen av de jag ventilerat med svarat. Eller sagt något överhuvudtaget. Enbart tystnad. Notera att de flesta av mina nära är miljöpartister. De delar dagligen klipp och länkar på vad Miljöpartiet står för men när jag delar mitt och gör det på ett äkta sätt så blir de tysta? Hur går det ihop?

Två relevanta frågor på detta,

Varför blir folk tysta när man ber de ta upp huvudet ur sanden och vakna? Nu pratar jag inte om kollegor på arbetet. Jag syftar på närstående, anhöriga, bekanta, vänner osv. Ja precis, de ni tjötar skit med till vardags.

Varför känns det som att man nästintill hört de säga jävla rasist när det enda lilla jäkla man bett de göra är att vakna upp och börja tänka nyktert? Varför vill de inte ge feedback? Är verkligen alla såhär illa funtade där ute? Fattar verkligen ingen vad som inträffar eller vill folk bara hålla käften för att de inte ska bli kallade rasister av omgivningen? Detta även om de vet att de sitter på sanningen längst inne? Skaver inte sanningen i de?

Man blir mest stum, matt. Men förmodligen är det så det är där ute. Folk vill inte öppna sig och säga det de egentligen tycker och tänker. Man får acceptera det. Åsiktskorridoren är smal idag. Tragiskt smal. Även om 99 procent av de som vurmat för det som sker idag innerst VET att de har fel så säger de ingenting.

Tystnad. Helt tyst. Istället för att ändra sig. Det verkar de vara ofantligt stolta för att göra.

Ingen av mottagarna ansåg sig vilja lägga engagemang och svara eller kommentera din delning. Av det kan du inte dra andra slutsatser än just detta faktum. Om de har en annan, eller samman, uppfattning som du vet du inte. Du kan såklart välja att spekulera om detta men längre kommer du inte.

Diskussionen i sak synes ta mer fart här på FB, kanske ett lämpligare forum i ämnet😂

Förövrigt är det enligt min uppfattning få som uppskattar någon som oombedd skickar sin politiska åskådning oavsett riktning på åskådningen. Börjar man dessutom sedan kritisera mottagaren för att denne inte aktivt reagerar på delningen gör man inte saken bättre. Hade jag varit du hade jag inte påmint din vänner.
Citera
2021-07-10, 14:52
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
De tänker ”Hellre gruppvåldtäkter, mord, och islamisering än att lägga min röst på SD. Så lågt kan jag inte sjunka!”

De är alltså sjuka i huvudet.
Citera
2021-07-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Du har ett val att delta i tråden i fråga. Personer må vara påträngande och ha ett relativt starkt uttryck i sina påståenden detta betyder dock inte att en diskussion formas enbart av en part. Just nu reflekterar du endast på hur någon annan ser på dig och uttrycker sig, medan du själv inte ens kollat dina förgående inlägg.

Iallafall så tror jag stubinen och fasaden allt eftersom erradikerats hos majoriteten av människor som varit medvetna om dessa problem under en längre tid. Man pallar helt enkelt inte gulli gulla med folk som saknar sunt förnuft och logiskt tänkande.

Eh, nej. TS skriver att hans vänner tystnat efter att han gått på med argument kring invandringen och det är detta jag reflekterar kring. TS undrar över vännernas tystnad och jag ger en rimlig teori kring varför det blivit så: nämligen att TS går på med full kraft utan att ens veta hur andra tänker.
Oavsett vad man själv har för politisk åsikt så får man ju respektera att andra vuxna människor inte vill rösta likadant eller att de inte vill uttrycka sig på samma sätt som TS.
Citera
2021-07-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
De tänker ”Hellre gruppvåldtäkter, mord, och islamisering än att lägga min röst på SD. Så lågt kan jag inte sjunka!”

De är alltså sjuka i huvudet.

Där har vi det. På pränt. Jag accepterar detta faktumet och går härmed vidare.

Tack till er (vettiga) individer som valde och delta i diskussionen!
Citera
2021-07-10, 14:59
Medlem
Citat:
Eh, nej. TS skriver att hans vänner tystnat efter att han gått på med argument kring invandringen och det är detta jag reflekterar kring. TS undrar över vännernas tystnad och jag ger en rimlig teori kring varför det blivit så: nämligen att TS går på med full kraft utan att ens veta hur andra tänker.
Oavsett vad man själv har för politisk åsikt så får man ju respektera att andra vuxna människor inte vill rösta likadant eller att de inte vill uttrycka sig på samma sätt som TS.

Du trycker på aktivt lyssnande. Dialog. Försökt med detta under 10 år. Utan framgång. Det leder inte någonstans. Man blir mest dum och känner sig hopplös, allt handlar om svart och vitt och till sist ger man helt enkelt upp, man kommer ingenstans.
Senast redigerad av Lindtner 2021-07-10 kl. 15:03.
Citera
2021-07-10, 15:03
Medlem
Men snälla TS... "att svenska män inte behandlar kvinnor som ägodelar". Det gör vissa svenska män visst det, precis som det finns en hel hög utländska män som inte behandlar kvinnor som ägodelar. Du kan inte dra hela världen utanför Sverige över en å samma kam.. Och inte heller glorifiera hela det svenska manliga folket..

Dina vänner är inte tysta för att dom är stolta, dina vänner är tysta för ditt påstående är helt hjärndött. Dina vänner är tysta för att du undanröjde alla tvivel om din dumhet och dom vill inte hänga med dig längre. Uppenbarligen din förlust, inte deras.
Citera
2021-07-10, 15:05
Avslutad
Citat:

Eller så är det så simpelt att dom har exakt motsatta åsikter och vågar ej stå för vad dom röstar på / varit delaktiga i att skapa. För igen låt oss inte glömma, inte en enda Sverige Demokrat har någon död eller misär på sina fingrar. Det är partierna och personerna som år efter år håller ryggen om massinvandringen och bortförandet av den etniska befolkningen som kämpat för alla våldsbrott, ekonomiska brott, kollaps av skattetjänster och långa köer, bostadsbrist för Svenska ungdomar, dödsfall i Medelhavet m.m.
Citera
2021-07-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fosterbarn
Men snälla TS... "att svenska män inte behandlar kvinnor som ägodelar". Det gör vissa svenska män visst det, precis som det finns en hel hög utländska män som inte behandlar kvinnor som ägodelar. Du kan inte dra hela världen utanför Sverige över en å samma kam.. Och inte heller glorifiera hela det svenska manliga folket..

Dina vänner är inte tysta för att dom är stolta, dina vänner är tysta för ditt påstående är helt hjärndött. Dina vänner är tysta för att du undanröjde alla tvivel om din dumhet och dom vill inte hänga med dig längre. Uppenbarligen din förlust, inte deras.

Att gå i polemik med dig känns bara överflödigt.

Ni som deltar, för gärna en konstruktiv dialog. Utan div påhopp. Tråden förtjänar ett bättre öde än så!
Citera
2021-07-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindtner
Du trycker på aktivt lyssnande. Dialog. Försökt med detta under 10 år. Utan framgång. Det leder inte någonstans. Man blir mest dum och känner sig hopplös. Till sist känner man sig mest purken. Som man gör nu när folk i stor utsträckning missuppfattar hela grejen.

Tror du att partiledare får anhängare genom att kalla dem för naiva, godtrogna robotar med skygglappar eller genom att komma med saklig fakta som understryker det de vill få fram?
Vi har flera olika partier i Sverige eftersom folk tänker olika och tycker vissa frågor är viktigare än andra. Man får respektera detta. Du kan inte tvinga dina vänner att tycka som du, de är vuxna människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in