2021-07-10, 11:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Med din inställning lär du få vänta typ en evighet. Nämn ett enda läkemedel som är helt riskfritt. Jag känner inte till något i alla fall. Inget vaccin kommer någonsin produceras utan biverkningar. Så du lär få vänta länge.

Inte alls. Det finns nåt som heter immunförsvar och naturlig immunitet. Att bara vaccin är enda lösningen är en lögn. Jag har haft det en gång och efter det har det inte hänt ett skit.

Det har varit en bra strategi att haft hyfsat öppet trots allt. Det gör att vi kommer att klara hösten mkt bra jämfört med lockdown-länderna.

Skillnaden mot övriga läkemedel är att de är testade och beprövade långsiktigt. Det är inte mRNA-vaccinerna.
Citera
2021-07-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ja men vad oväntat. Du vägrar att se till fakta och slingrar dig typ som en liten mask. Som sagt inte oväntat. Vi andra som ser nyktert på uppgifterna ser till och med i det dokumentet du länkar till att det är barn och ungdomar som svarar för den mesta smittan liksom. Gå och sov ruset av dig nu istället för att fyllsvamla. *hihi*

Smittan sjönk i maj innan skolrona stängde. Alltså driver inte barn smitta. Att barn smittas av vuxna är känt
Citera
2021-07-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då var det slutåkt till Malta för antivaxxers, enligt Aftonbladets chatt.

Blir det fler som följer efter?

Ja, säkerligen. Fram till det börjar bli orimligt många sprutor för att kvalificera som ”fullvaccinerad”. Om vi kunde hänga med alla virus-mutationer så skulle ingen någonsin bli förkyld längre. Detsamma gäller immunitet på konstgjord väg naturligtvis. Det är därför de redan pratar om cocktail-sprutor. Idioti.

Såg att de hittat Influenza A och B i en massa ”Covid-positiva” test förresten. Väldigt svårt att isolera virus.
Citera
2021-07-10, 11:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, säkerligen. Fram till det börjar bli orimligt många sprutor för att kvalificera som ”fullvaccinerad”. Om vi kunde hänga med alla virus-mutationer så skulle ingen någonsin bli förkyld längre. Detsamma gäller immunitet på konstgjord väg naturligtvis. Det är därför de redan pratar om cocktail-sprutor. Idioti.

Såg att de hittat Influenza A och B i en massa ”Covid-positiva” test förresten. Väldigt svårt att isolera virus.

Var såg du det? Säg inte den gapiga jänken på youtube.
Citera
2021-07-10, 11:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Smittan sjönk i maj innan skolrona stängde. Alltså driver inte barn smitta. Att barn smittas av vuxna är känt
Innan sommarlovet var barn och ungdomar den största gruppen smittade (10-19 år). Vem smittade dem? Deras föräldrar var i mindre utsträckning smittade än vad de själva var. Man tror ju också att barn och ungdomar har ett större mörkertal av smittade då de blir/har blivit lindrigare sjuka en vuxna. Nu när det är sommarlov och barn och ungdomar inte längre dagligen umgås i stora grupper med varandra är 10-19 år inte längre den största gruppen smittade. Vilka grupper som är den största gruppen smittade visar på var smitan sprids mest oavsett om smittan är låg eller hög. När barn är smittade oftare en deras föräldrar är det lite märkligt att tro att barnen inte smittar varandra och att det är den mindre gruppen smittade som smittar den större gruppen smittade.
Citera
2021-07-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Innan sommarlovet var barn och ungdomar den största gruppen smittade (10-19 år). Vem smittade dem? Deras föräldrar var i mindre utsträckning smittade än vad de själva var. Man tror ju också att barn och ungdomar har ett större mörkertal av smittade då de blir/har blivit lindrigare sjuka en vuxna. Nu när det är sommarlov och barn och ungdomar inte längre dagligen umgås i stora grupper med varandra är 10-19 år inte längre den största gruppen smittade. Vilka grupper som är den största gruppen smittade visar på var smitan sprids mest oavsett om smittan är låg eller hög. När barn är smittade oftare en deras föräldrar är det lite märkligt att tro att barnen inte smittar varandra och att det är den mindre gruppen smittade som smittar den större gruppen smittade.

Tänk lite. Se på figur 2a i samma rapport från Fhm. Först ökar smittan i den vuxna befolkningen sedan ökar barn och unga. Tvärtom när smittan minskar. Först minskar den bland vuxna sedan bland barn och unga. Det tyder starkt på att smittan går från vuxna till barn.
Citera
2021-07-10, 11:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då var det slutåkt till Malta för antivaxxers, enligt Aftonbladets chatt.

Blir det fler som följer efter?

Jävlar, hur ska man nu stå ut med sitt liv när man inte får åka till Malta?
Citera
2021-07-10, 11:39
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du använde 400% för att det skulle låta värre. Därför bidrog jag med de faktiska siffrorna. Absoluta tal kan ju vara relevant i sammanhanget.
Från 1 till 4 är också 400%.
Men 100.000 till 400.000 är ju lite skillnad om du förstår det?
Förlåt att jag lägger mig i men 400% och 4ggr, låter i mina öron exakt lika mycket. Vi är ju ändå vuxna i tråden och jag tror att alla här vet att det betyder samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Från 5 till typ 18 per dygn
Det här skrev du i går. Om vi nu snackar om att någon vill göra det värre, undrar jag var du får den siffran i från.

UKs 7 dagar snitt på nya avlidna är på 25. De senaste dagarna har de rapporterat tal på runt 30. https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Men jämfört med Indonesien är det inget.
Citera
2021-07-10, 11:39
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vet inte var du bor, men i Stockholm kändes det som den förändringen inträffade redan i början på Juni. Inte så många passagerare på Roslagsbanan som innan pandemin men ingen eller endast någon enstaka med munskydd och folk sittter och står bredvid andra precis som vanligt. Kön på ICA är väl det bästa exemplet, där struntar folk helt och hållet i markeringarna.

Mycket glädjande att höra. Som utlandssvensk blir man lite stolt över sitt hemland. I landet jag bor står alla exakt på de utsatta markeringarna, med munblöjan på. Som de duktiga och lydiga små får de är. En sorglig och patetisk syn.
Citera
2021-07-10, 11:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är deltavarianten lik Spanska sjukan som mest drabbar unga med bra immunförsvar?

Nej.
Citera
2021-07-10, 11:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag har den senaste tiden hittat en del intressant artiklar med slutsatser från stora studier som skulle missgynna big pharma och covid-alarmisterna. Till och med från Storbritanniens myndigheter, ECDC, kända universitet osv. Alltså inga sk foliehattsajter. Jag har länkat flera av dessa i tidigare inlägg. Det som är intressant är att jag hittar nästan allt via duckduckgo. Gör jag samma sökningar på Google får jag enbart och uteslutande pro-vaccin artiklar. Spelar ingen roll vad jag söker på relaterat till covid. Helt bisarrt. Trots att det tydligt framgår i studie efter studie från myndigheter och universitet att återinfektion är extremt ovanligt och symptomen är milda så säger Google i varje artikel att vaccin ger bättre skydd (i teorin enligt nån köpt jävla doktor). Det är omöjligt att hitta något trovärdigt på Google längre.

Den här studien tex som visar hur överlägsen naturlig immunitet är hittade jag knappast på Google, trots att den finns på gov.uk och borde vara relevant om man söker på exempelvis ”reinfections covid delta”. Istället får man bara massa skitartiklar som säger motsatsen utan tillstymmelse till bevis. Nu finns det ju en studie med riktiga fall (100 000 delta-fall) som utvärderats men istället ska massa doktorer yra på om antikroppar osv.

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Nu är jag antagligen jättejobbig som frågar, men var i "studien" gör man jämförelsen mellan återinfektion vid naturlig infektion och vaccination? Var visat "studien" att naturlig infektion är typ överlägsen vaccination. Kan du peka?
Citera
2021-07-10, 11:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Erik Hurtado, en fotbollsspelande neger i Montreal sparkas efter ha vägrat vaccinera sig.

Varför är det så många negrer som vägrar vaccin?.

Varför väljer så många vänstertroll som du att utsätta sig för medicinska experiment?

Ni i vänstern har ju generellt ett mycket lågt IQ, kan det vara det som är förklaringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in