Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Kommer ju från rätt person

Du som vägrar vaccinera dig trots att halva befolkningen i Sverige tagit vaccin, med endast en handfull allvarligare biverkningar.
Jag har inte vägrat att vaccinera mig. Det gör jag gärna mer än gärna när alla studier är klara, så kan ni andra agera labbråttor så länge.
Jag har redan haft covid och det var bland de mildare virus jag stött på under mitt liv. Inget att bry sig om.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Detta ska då jämföras med 20% nedsmittad befolkning som förorsakat 15 tusen dödsfall och över 70 tusen sjukhusinläggningar.
Hur gamla var dessa 15 000 som dött? Och vad hade de för bakomliggande sjukdomar? Jag har inga bakomliggande sjukdomar och är inte gammal. Och dessutom har jag redan "överlevt" covid.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ibland ställs man ju inför svåra beslut i livet, men ifråga om jag skulle ta covid-vaccin eller inte var det sannerligen inget svårt beslut.
Det här var ett oerhört lätt beslut. Eller det är inte ens ett beslut. Jag bryr mig inte om det där vaccinet. Det är andra som försöker pusha på att jag ska ta det men jag är totalt ointresserad givet att vaccinet är ofärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Undersökningar visar att det främst är outbildade analfabeter och människor från främmande kulturer som är mest skeptiska till vaccin.
Det tror jag knappast. De flesta som kan tänka självständigt deltar inte i medicinska experiment helt i onödan. Alla vinner inte på att ta vaccinet.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Sambandet är så tydligt att regeringen har beslutat om extra insatser i sk utsatta områden. Bor du möjligen i ett sådant område? Tror inte du har eftergymnasial utbildning.
Nej inte alls. Snarare tvärtom.. bor i ett väldigt svenskt område och jag vet flera här som valt att avvakta en stund till.