2021-07-10, 10:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Du får naturligtvis göra som du vill, men ju mindre du gör desto större risker utsätter du dig för.

.

Kommer ju från rätt person Du som vägrar vaccinera dig trots att halva befolkningen i Sverige tagit vaccin, med endast en handfull allvarligare biverkningar. Detta ska då jämföras med 20% nedsmittad befolkning som förorsakat 15 tusen dödsfall och över 70 tusen sjukhusinläggningar.

Ibland ställs man ju inför svåra beslut i livet, men ifråga om jag skulle ta covid-vaccin eller inte var det sannerligen inget svårt beslut.

Undersökningar visar att det främst är outbildade analfabeter och människor från främmande kulturer som är mest skeptiska till vaccin. Sambandet är så tydligt att regeringen har beslutat om extra insatser i sk utsatta områden. Bor du möjligen i ett sådant område? Tror inte du har eftergymnasial utbildning.
Citera
2021-07-10, 10:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Alla äldre har inte livsstilssjukdomar. Och har man inte dragit på sig det är covid inget större problem.

Långt ifrån de krämpor som äldre bär på är förknippade med livsstilssjukdomar.

Jag vet då inga äldre som sitter och vräker i sig Chips, Coca-Cola och hamburgare.
Citera
2021-07-10, 10:03
Medlem
JustZlatans avatar
Är deltavarianten lik Spanska sjukan som mest drabbar unga med bra immunförsvar?
Citera
2021-07-10, 10:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kommer ju från rätt person Du som vägrar vaccinera dig trots att halva befolkningen i Sverige tagit vaccin, med endast en handfull allvarligare biverkningar.
Jag har inte vägrat att vaccinera mig. Det gör jag gärna mer än gärna när alla studier är klara, så kan ni andra agera labbråttor så länge.

Jag har redan haft covid och det var bland de mildare virus jag stött på under mitt liv. Inget att bry sig om.

Citat:
Detta ska då jämföras med 20% nedsmittad befolkning som förorsakat 15 tusen dödsfall och över 70 tusen sjukhusinläggningar.
Hur gamla var dessa 15 000 som dött? Och vad hade de för bakomliggande sjukdomar? Jag har inga bakomliggande sjukdomar och är inte gammal. Och dessutom har jag redan "överlevt" covid.

Citat:
Ibland ställs man ju inför svåra beslut i livet, men ifråga om jag skulle ta covid-vaccin eller inte var det sannerligen inget svårt beslut.
Det här var ett oerhört lätt beslut. Eller det är inte ens ett beslut. Jag bryr mig inte om det där vaccinet. Det är andra som försöker pusha på att jag ska ta det men jag är totalt ointresserad givet att vaccinet är ofärdigt.

Citat:
Undersökningar visar att det främst är outbildade analfabeter och människor från främmande kulturer som är mest skeptiska till vaccin.
Det tror jag knappast. De flesta som kan tänka självständigt deltar inte i medicinska experiment helt i onödan. Alla vinner inte på att ta vaccinet.

Citat:
Sambandet är så tydligt att regeringen har beslutat om extra insatser i sk utsatta områden. Bor du möjligen i ett sådant område? Tror inte du har eftergymnasial utbildning.
Nej inte alls. Snarare tvärtom.. bor i ett väldigt svenskt område och jag vet flera här som valt att avvakta en stund till.
Citera
2021-07-10, 10:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Långt ifrån de krämpor som äldre bär på är förknippade med livsstilssjukdomar.

Jag vet då inga äldre som sitter och vräker i sig Chips, Coca-Cola och hamburgare.

Många äldre har ätit mkt socker genom åren. Det sliter på kroppen något enormt...
Citera
2021-07-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hörru fylltratten!

Fallen har ökat med nästan 20ggr, samtidigt har dödsfallen ökat 4ggr.

Vad säger det dig?
Det är ingen mening att försöka. Det är en autistisk statistiker med insyn i ”hemliga dokument och rapporter” vi har att göra med här.
Citera
2021-07-10, 10:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vi får se om du tillämpar samma logik på de påstådda vaccindöda framöver.

Nej man måste naturligtvis förstå att folk även dör av ålder. Så även vaccinerade.
Citera
2021-07-10, 10:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du använde 400% för att det skulle låta värre. Därför bidrog jag med de faktiska siffrorna. Absoluta tal kan ju vara relevant i sammanhanget.
Från 1 till 4 är också 400%.
Men 100.000 till 400.000 är ju lite skillnad om du förstår det?
Jamen sluta nu. Jag sade som det var. Det var typ för svårt att fatta tydligen. Där har det ökat med typ 400% sedan slutet på Maj. Antalet döda har fydubblats. Fatta. *hihi*
Citera
2021-07-10, 10:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Folk har slutat respektera avstånd nu. De står i klungor och pratar i affärer, och på bussen igår kom två unga tjejer och satte sig mitt emot mig. Det har inte hänt sedan före pandemin. Känns inte alls bra. Borttagandet av restriktionerna har gett fel signaler, och nu är vi på väg in i en fjärde våg...
Vet inte var du bor, men i Stockholm kändes det som den förändringen inträffade redan i början på Juni. Inte så många passagerare på Roslagsbanan som innan pandemin men ingen eller endast någon enstaka med munskydd och folk sittter och står bredvid andra precis som vanligt. Kön på ICA är väl det bästa exemplet, där struntar folk helt och hållet i markeringarna.
Citera
2021-07-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag har den senaste tiden hittat en del intressant artiklar med slutsatser från stora studier som skulle missgynna big pharma och covid-alarmisterna. Till och med från Storbritanniens myndigheter, ECDC, kända universitet osv. Alltså inga sk foliehattsajter. Jag har länkat flera av dessa i tidigare inlägg. Det som är intressant är att jag hittar nästan allt via duckduckgo. Gör jag samma sökningar på Google får jag enbart och uteslutande pro-vaccin artiklar. Spelar ingen roll vad jag söker på relaterat till covid. Helt bisarrt. Trots att det tydligt framgår i studie efter studie från myndigheter och universitet att återinfektion är extremt ovanligt och symptomen är milda så säger Google i varje artikel att vaccin ger bättre skydd (i teorin enligt nån köpt jävla doktor). Det är omöjligt att hitta något trovärdigt på Google längre.

Den här studien tex som visar hur överlägsen naturlig immunitet är hittade jag knappast på Google, trots att den finns på gov.uk och borde vara relevant om man söker på exempelvis ”reinfections covid delta”. Istället får man bara massa skitartiklar som säger motsatsen utan tillstymmelse till bevis. Nu finns det ju en studie med riktiga fall (100 000 delta-fall) som utvärderats men istället ska massa doktorer yra på om antikroppar osv.

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe

Ja, när det är absurda skillnader på sökresultaten mellan Google och DuckDuckGo så är det är en bra indikator på att det är politik, pushade narrativ, ekonomi et.c bakom. Eller åtminstone färgat av ”värdegrund”. Är det även skrubbat från Youtube, så kan man nästan vara säker på att man kanske inte ska svälja allt med hull o hår. Jag rekomenderar alla att använda DuckDuckGo. Åtminstone för att komplettera och jämföra mot.
Citera
2021-07-10, 10:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Vad är det här för konstigt påstående? Vi ska alla dö på något sätt. Det enda jag sagt är de flesta som dött med covid har livsstilsrelaterade sjukdomar som går att undvika. Det är lite att skjuta brevbäraren på dig.

JA fast de krämpor som sticker ut i samband med covid-dödsfallen går i de flesta fall att undvika genom mer kunskap om kost och motion.

Man kan leva helt utan mediciner om man har lite kunskap om kost och hälsa. Och då överlever man sannolikt även covid.

Förtjänar och förtjänar? Vi ska alla dö, är det inte covid så är det en förkylning eller lunginflamation som tar livet av oss. Förstår inte den här fixeringen vid covid. Det är så fruktansvärt överdrivet. Sköt om din hälsa så klarar du covid i prinicip och även dessa ålderskrämpor du pratar om.

Nej man kan inte alls leva bara med hjälp av hälsokost! Skadade njurar, igenkorkade blodkärl, hjärtan som slagit 10 miljarder gånger lungor som andats stadsluft. Slumpmässigt förvärvad mutationer som ger cancer kan inte botas av bättre leverne.

Alla förvärvar mutationer av fria radikaler vi får i oss genom mat, av joniserande strålning som finns naturligt i vår livsmiljö. Vi får fler och fler mutationer och utan andra sjukdomar på grund av virus och bakterier skulle vi ändå dö. Vi måste äta och maten dödar oss sakta.

Med bromsmediciner kan vi leva 20 -30 år till. Men virus och bakterier måste också behandlas, de är mycket allvarligare om man redan har ett antal krämpor.

Med ditt antroposofiska resonemang skulle medellivslängden sjunka 30-40 år till den medeltida, om man levde gott av bär och svamp fisk och vilt och inte sprang på en björn.
Citera
2021-07-10, 10:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har inte vägrat att vaccinera mig. Det gör jag gärna mer än gärna när alla studier är klara, så kan ni andra agera labbråttor så länge.
Med din inställning lär du få vänta typ en evighet. Nämn ett enda läkemedel som är helt riskfritt. Jag känner inte till något i alla fall. Inget vaccin kommer någonsin produceras utan biverkningar. Så du lär få vänta länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in