2021-07-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
State Voter laws

Varje stat har en uppsättning regler kring hur valet skall hanteras, detta gäller allt från hur rösterna läggs, hur man identifierar någon som lägger en röst osv. Som oftast skall rösterna hållas under bevakning i 22 månader för att kunna kontrolleras, Arizona är en av staterna.med kortare liggetid.

Om jag har ett dåligt track record, vad säger vi då om dig ?

Denna tråd svajar mycket jämfört med rubriken. Nu tävlas det om vem som har sämsta track record?
2021-07-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om det är så du definierar oberoende, varför tror du att eventuella framtida granskningar kommer se annorlunda ut än det som händer i Arizona?

Ursäkta jag förstår nog inte frågan riktigt.

Hur tycker du att en delstat skall göra en valundersökning om det finns en majoriter av delstaten som vill genomföra en undersökning?
Senast redigerad av Mirning 2021-07-09 kl. 22:54. Anledning: kall - skall
2021-07-09, 22:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning

Hur tycker du att en delstat kall göra en valundersökning om det finns en majoriter av delstaten som vill genomföra en undersökning?

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Majoritet? Nu diskuteras det valundersökningar i delstater där en majoritet röstade på Joe Biden. Jag tycker att ett valresultat ska respekteras
2021-07-09, 22:54
Medlem
--Moustafas avatar
Förstår inte hur liberaler har kunnat gå ifrån att VETA att etablissemanget "riggar" val till att nu anse dem ha integritet och inte vara riggade överhuvudtaget. De var kloka innan 2016, men sedan accepterade de två val-snubbar från Bernie och anser systemet fortfarande vara rättvist och fritt från "fusk".
Förstår inte logiken riktigt?
2021-07-09, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Vad svamlar du om? En ”opinionsundersökning” som ställer två icke motsättningar mot varandra typ ”vad är viktigast 1 fred på jorden eller 2 naturen kommer bli bra” och alla som svarar 2 säger man till SKITER NI ALLA SOM DÖR I KRIG. Ditt exempel att ranka viktiga frågor innebär inte att man vill att det andra inträffar. Jag ser hellre att alla ska ha möjlighet att rösta mot att 100 falska röster kommer i. Men inte att alla kan rösta jättelätt om 20% är felaktiga. Och så länge detta med det otroliga fuskandet som avslöjats och varit korrupta röster som domstolarna hållit med om så förstår jag de som säger ”det finns viktigare saker än att jaga enstaka felaktiga röster”. Och inget av detta bevisar något om att det fuskats. Det är ingen opinionsundersökning som bestämmer vad som hänt. Då skulle Trump varit ute efter en vecka efter att han blev insvuren.

Rasmussen polls existerar just för att "patrioter" sällan kan få verkligheten att stämma in på det narrativ som de försöker sälja in.

För att något ska räknas som trovärdigt bör det kunna finnas empiri. Dvs vid flera mätningar( inte bara en) så säger väljarna samma sak.

Men att ta en poll gjord med tvivelaktiga metoder av ett rent ut sagt skräppolling institute, och sedan övertyga andra (eller mest sig själv) är ett utmärkt exempel på varför USA är så pass polariserat idag.

Vi har nu ett annat parti (Demokraterna) som i stort sett förkastar demokratin. Och ett annat parti som består av en skör koaliation mellan intressegrupper och identitetpolitiska grupper samt en toppskiktselit som alla drar åt var sitt håll.
2021-07-09, 22:57
Bannlyst
Citat:

Hur tycker du att en delstat skall göra en valundersökning om det finns en majoriter av delstaten som vill genomföra en undersökning?
(Minoritet = 70% av registrerade republikaner) dvs 70% av 27% av alla väljare tycker att valet är riggat.
Det uppgår till 20% av alla väljare som jag tolkar som de mest lojala MAGA-supportrarna som vägrar inse att Trump förlorat.

Jag personligen tycker att delstaten ska hålla ett allmänt val där väljare få välja vilka som ska ingå i valnämnden.

Sedan får dessa utföra flera oberoende granskningar genom att sampla ur varje hög.

Ifall någon part (tex Trump) är missnöjd , så får denne bekosta en hand recount. Dock bör en federal domare skriva under en sådan order.

Mitt korta svar: 2 recounts och 5 ballot audits bör räcka för att ett delstatsval ska anses ha gått rätt till.
2021-07-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
State Voter laws

Varje stat har en uppsättning regler kring hur valet skall hanteras, detta gäller allt från hur rösterna läggs, hur man identifierar någon som lägger en röst osv. Som oftast skall rösterna hållas under bevakning i 22 månader för att kunna kontrolleras, Arizona är en av staterna.med kortare liggetid.

Om jag har ett dåligt track record, vad säger vi då om dig ?

Fel igen. Det är federala regler som ger en minsta tid på 22 månader och i Arizona är det 24 månader som gäller.

https://azsos.gov/sites/default/files/2019_ELECTIONS_PROCEDURES_MANUAL_APPROVED.pdf

https://uscode.house.gov/view.xhtml?req=granuleid:USC-prelim-title52-section20701&num=0&edition=prelim
2021-07-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
(Minoritet = 70% av registrerade republikaner) dvs 70% av 27% av alla väljare tycker att valet är riggat.
Det uppgår till 20% av alla väljare som jag tolkar som de mest lojala MAGA-supportrarna som vägrar inse att Trump förlorat.

Jag personligen tycker att delstaten ska hålla ett allmänt val där väljare få välja vilka som ska ingå i valnämnden.

Sedan får dessa utföra flera oberoende granskningar genom att sampla ur varje hög.

Ifall någon part (tex Trump) är missnöjd , så får denne bekosta en hand recount. Dock bör en federal domare skriva under en sådan order.

Mitt korta svar: 2 recounts och 5 ballot audits bör räcka för att ett delstatsval ska anses ha gått rätt till.

Att det kulle vara enbart 20% känns ärligt tala lite taget ur luften för att vara ärlig, det är alltför svårt att skatta dessa siffror här i Sverige baserat på våra gissningar.

Valnämda och domstol håller jag i princip med om även om det är min tro att valet är en delstatsangelägenhet och det kanske då snaraste borde vara en domstol innuti delstaten som skall granska om en undersökning är rimlig eller inte (istället för en federal domstol).

Men du har definitivt en poäng med att ställa frågan om hur många gånger skall man kunna räkna om rösterna etc.
Formellt sätt, för närvarande så gissar jag att man kan hålla på i två år, då rösterna måste bevaras i ca två år om jag nu förstår korrekt.
Det känns lite udda att sätt en exakt gränns där max 5 är tillåtna, men 7 är fel, blir lite godtyckligt tycker jag.
Dvs det skulle lätta kunna missbrukas genom att hafsa fram 5 snabba dåligt gjorda undersökningar som sedan skull hindra en grundligt undersökning tycker jag personligen.
Men skall det vara möjligt att göra mera undersökningar då måste undersökande part också betala för sig annars kan detta också missbrukas givetvis.
2021-07-10, 00:22
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Nu har vi dessutom flera andra delstater som startar upp oberoende audits. Det är väl positivt? Solklart är att det måste utredas hur USA kunde hamna i denna svåra sits, med en dement tokdåre som president, ett inhägnat Kapitolium med egen försvarsbudget på nästan 2 miljarder dollar, prognoser på runt 1-2 miljoner invandrare bara detta år, budgetunderskott som är så höga att man häpnar, en inflationstakt som verkar hamna runt 5% eller mer, brist på råvaror, förnekande av Taiwan, ett Afghanistan som lämnas till Iran och Ryssland, brottslighet som närmar sig inbördeskrigsnivåer i antal döda, raskamp på skolor och universitet, transsexuella på damernas omklädningsrum, pedofilpropaganda i barnprogrammen och så vidare och så vidare.
Går bra, va?

Så du menar att det är Biden som är ansvarig för det enorma budgetunderskottet?
USA:s budgetunderskott sedan 2016:
2016 $585
2017 $665
2018 $779
2019 $984
2020 $1,083 Before Covid-19
2020C $3,700 With Covid-19 impact
2021 $966 Before Covid-19
2021C $2,100 With Covid-19 impact.

Beträffande Afghanistan, var det inte Trump som ville dra tillbaka trupperna?
"President Trump has previously said he wants "all" troops home by Christmas."
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54968200

"Trump says Biden's plan to withdraw US troops from Afghanistan is a 'wonderful and positive thing to do"
https://www.businessinsider.com/trump-biden-afghanistan-pullout-wonderful-and-positive-thing-to-do-2021-4?r=US&IR=T

Beträffande transsexuell, har du inte tänkt på att de även kan förekomma i herrarnas omklädningsrum?

Kan de ge något exempel på pedofilpropaganda i barnprogram som du säger har börjat förekomma efter det att Biden blev president?
Senast redigerad av WolfmanJackSr 2021-07-10 kl. 00:28.
2021-07-10, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Vem i USA bryr sig om vad du anser vara rätt?

Vem i USA bryr sig om vad du anser vara rätt?
2021-07-10, 01:07
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Det är nog svårt att för någon här att övertyga en meningsmotståndare.
Massor med logos hjälper inte övertyga någon som är full av pathos.

Jag har svårt att förstå varför folk inte vill granska valet i några delstater personligen.
Tänk så här .... ok antag att det görs en partisk granskning i tex 2 delstater.
Om nu denna partiska granskning ev överdriver något problem eller liknande så innebär det ändå inte att Trump vinner i sig själv.

Det innebär dock att då får alla andra delstater möjlighet att göra en oberoende utvärdering och granska valet själva.
Och alla dessa undersökningar som då startar upp kan inte alla vara Trump galna eller liknande.

De flesta undersökningar kommer göras med ärliga metoder.
Om det inte finns något att dölja, varför inte tilllåta en undersökning-
Varför försöker ni hindra detta?
Håller inte med om att de flesta undersökninger kommer göras med ärliga metoder. Vi har ju redan nu exempel på pajasutredningen i Arizona och Pennsylvania's Republikaner vill göra samma sak.

Undersökningar som görs av oberoende experter - helt OK! (fast blir dyrt om man ska göra för mycket)

Undersökningar som genomförs av inkompetenta QAnon-fanatiker - inte OK!
2021-07-10, 04:43
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
By Sen. Doug Mastriano

A forensic investigation of our election results and processes for the 2020 General Election and the 2021 Primary will go a long way to restore trust in our system. Voting is the fundamental right of all citizens. We should continually look for ways to improve the voting process to ensure every voice is heard.

Today, as Chair of the Intergovernmental Operations Committee, I issued letters to several counties requesting information and materials needed to conduct a forensic investigation of the 2020 General Election and the 2021 Primary.

We have asked these counties to respond by July 31st with a plan to comply. The counties represent different geographical regions of Pennsylvania and differing political makeups. Some are Republican while others are Democrat, which means that this will be a balanced investigation.

https://lauraingraham.com/2021/07/pennsylvania-state-senate-initiates-forensic-investigation-into-2020-general-election-and-2021-prima ry/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in