Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Problemet är att vi hamnat i ett läge där vi står med mössan i handen inför big pharma. Jag tycker personligen inte att det är helt självklart att alla måste vaccinera sig givet den statistik jag sett.
Alla måste inte vaccinera sig. Ingen hävdar det och det kommer inte att hända. Jag kommer inte att göra det i dagsläget, eftersom jag redan haft skiten, tränar och äter bra. Jag har en extremt liten risk för återinfektion.
Nu är Covid på dekis i landet och i EU, så det blir nog bättre ju längre vi kommer. Ytterst få insjuknande, få på sjukhus och få på IVA nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Och hur går överätning till då? Jo du äter fel mat som är lätt att överäta, till exempel flytande kalorier som är lätta att överdosera och hälla i sig snabbt.
Du kommer inte att överäta nyttigt fett, eftersom du sannolikt kommer att spy. Du kan heller inte överäta kött och naturlig mat lika lätt som du kan hälla i dig 1,5 liter coca cola. Och du säger att du kan näringslära? Du verkar vara en del av problemet och anledningen till att folk inte blir av med sin övervikt för gott. Att bara fokusera på kalorier är ett generalfel som inte kommer att lösa övervikts och fetmaproblematiken.
Det går att överäta nästan allt. Det finns enbart ett fåtal livsmedel som har negativ balans, typ spenat och vissa grönt och baljväxter.
Du blir fet av kalorier, inte vilken typ av dem du stoppar i dig. Punkt slut.