2021-07-10, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vadå samma dödlighet?

År 2020 hade Sverige en kraftigt förhöjd dödlighet. Jämfört med ett genomsnitt av dom närmaste 5 föregående åren, så ökade dödsfallen med 7,9 procent år 2020.

Kod:
År:     Antal dödsfall
2015    90907
2016    90982
2017    91972
2018    92185
2019    88766
2020    98124

Från Statistiska Centralbyrån.

Det finns en skribent här på Flashback som sprider påståendet att dödligheten i Sverige ökade 0,8 promille. Det är en lögn-kampanj som skribenten ifråga driver.

Nej. Vi har inte flockimmunitet "i ett nafs". Till att börja med har vi gruppen barn, som deltar i smittspridningen, men inte ska vaccineras. Därtill så är vaccinerna inte 100% effektiva. Och så har vi ju även gruppen som väljer bort att vaccineras.

Vad gullig du är som drar fram statistik från de 5 senaste åren. Kan du även rita fram lite siffror bak mot 1980 så att vi kan få lite jämförbara siffror. Är du medveten om att Sveriges befolkning ökat med ca 1 miljon under 10 år? Inte medräknat de ca 1.4 miljonerna "papperslösa" som inte syns i statistiken. Du måste räkna RELATIV DÖDLIGHET. Eller är du lika pantad som Sveriges journalistkår? Alltså... Och lyssna nu noga här så att du slipper fundera själv.. ANTAL DÖDA PER ANTAL INVÅNARE..

Fattar du? Vi har ingen överdödlighet, inte heller resten av världen.. P u n k t
Citera
2021-07-10, 00:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Vad gullig du är som drar fram statistik från de 5 senaste åren. Kan du även rita fram lite siffror bak mot 1980 så att vi kan få lite jämförbara siffror. Är du medveten om att Sveriges befolkning ökat med ca 1 miljon under 10 år? Inte medräknat de ca 1.4 miljonerna "papperslösa" som inte syns i statistiken. Du måste räkna RELATIV DÖDLIGHET. Eller är du lika pantad som Sveriges journalistkår? Alltså... Och lyssna nu noga här så att du slipper fundera själv.. ANTAL DÖDA PER ANTAL INVÅNARE..

Fattar du? Vi har ingen överdödlighet, inte heller resten av världen.. P u n k t

Kul att ni nu börjat prata om ökad befolkning. Har ni funderat på att den ökat med folk som är unga och inte ligger i riskzoner?
Citera
2021-07-10, 00:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilket företag jobbar gratis? Tänkte du att just läkemedelsföretag skulle göra det? Fjantigt argument.
Problemet är att vi hamnat i ett läge där vi står med mössan i handen inför big pharma. Jag tycker personligen inte att det är helt självklart att alla måste vaccinera sig givet den statistik jag sett.

Citat:
Märks att du inte kan näringslära. Du blir fet av överätning, oavsett om du dricker yoghurt, äter nötter eller dricker läsk. Du är välkommen till delforumet för kost om du vill diskutera detta vidare. Att äta sig fet på fett är verkligen inget att föredra.

Och hur går överätning till då? Jo du äter fel mat som är lätt att överäta, till exempel flytande kalorier som är lätta att överdosera och hälla i sig snabbt.

Du kommer inte att överäta nyttigt fett, eftersom du sannolikt kommer att spy. Du kan heller inte överäta kött och naturlig mat lika lätt som du kan hälla i dig 1,5 liter coca cola. Och du säger att du kan näringslära? Du verkar vara en del av problemet och anledningen till att folk inte blir av med sin övervikt för gott. Att bara fokusera på kalorier är ett generalfel som inte kommer att lösa övervikts och fetmaproblematiken.
Citera
2021-07-10, 00:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet är att vi hamnat i ett läge där vi står med mössan i handen inför big pharma. Jag tycker personligen inte att det är helt självklart att alla måste vaccinera sig givet den statistik jag sett.

Alla måste inte vaccinera sig. Ingen hävdar det och det kommer inte att hända. Jag kommer inte att göra det i dagsläget, eftersom jag redan haft skiten, tränar och äter bra. Jag har en extremt liten risk för återinfektion.

Nu är Covid på dekis i landet och i EU, så det blir nog bättre ju längre vi kommer. Ytterst få insjuknande, få på sjukhus och få på IVA nu.

Citat:
Och hur går överätning till då? Jo du äter fel mat som är lätt att överäta, till exempel flytande kalorier som är lätta att överdosera och hälla i sig snabbt.

Du kommer inte att överäta nyttigt fett, eftersom du sannolikt kommer att spy. Du kan heller inte överäta kött och naturlig mat lika lätt som du kan hälla i dig 1,5 liter coca cola. Och du säger att du kan näringslära? Du verkar vara en del av problemet och anledningen till att folk inte blir av med sin övervikt för gott. Att bara fokusera på kalorier är ett generalfel som inte kommer att lösa övervikts och fetmaproblematiken.

Det går att överäta nästan allt. Det finns enbart ett fåtal livsmedel som har negativ balans, typ spenat och vissa grönt och baljväxter.

Du blir fet av kalorier, inte vilken typ av dem du stoppar i dig. Punkt slut.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2021-07-10 kl. 00:23.
Citera
2021-07-10, 00:24
Medlem
Citat:
Alla måste inte vaccinera sig. Ingen hävdar det och det kommer inte att hända. Jag kommer inte att göra det i dagsläget, eftersom jag redan haft skiten, tränar och äter bra. Jag har en extremt liten risk för återinfektion.

Nu är Covid på dekis i landet och i EU, så det blir nog bättre ju längre vi kommer. Ytterst få insjuknande, få på sjukhus och få på IVA nu.

Det går att överäta nästan allt. Det finns enbart ett fåtal livsmedel som har negativ balans, typ spenat och vissa grönt och baljväxter.

Att Coviden är på dekis i Eu är ju en överdrift.
Citera
2021-07-10, 00:25
Avslutad
Citat:
Kul att ni nu börjat prata om ökad befolkning. Har ni funderat på att den ökat med folk som är unga och inte ligger i riskzoner?

1997 dog 98000 svenskar. Vi var ca 2 milj färre då. Det dog fler per antal invånare ett vanligt skitår.. Sluta nu..

Världen... Stängs.... Inte... Ner... Pga.... En... Så kallad.... Pandemi....

Minns dessa ord bara... Godnatt
Citera
2021-07-10, 00:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Att Coviden är på dekis i Eu är ju en överdrift.

Inte i Sverige och EU, som var en följdparameter. Visst, ENG verkar fortfarande ha lite problem, men det ser bättre ut i många Europeiska länder.
Citera
2021-07-10, 00:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
1997 dog 98000 svenskar. Vi var ca 2 milj färre då. Det dog fler per antal invånare ett vanligt skitår.. Sluta nu..

Världen... Stängs.... Inte... Ner... Pga.... En... Så kallad.... Pandemi....

Minns dessa ord bara... Godnatt

Men 1887 då? Kul att du väljer enstaka årtal.
Citera
2021-07-10, 00:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att vara emot covid-vaccinerna är inte att vara antivaxx. Att vara skeptisk mot snabbt framtagna och nödgodkända vacciner visar att man kan tänka och inte går att lura på vad skit som helst. Tittar man på statistiken är det glasklart att alla inte behöver dessa vacciner. Enda anledningen till att de pushas så hårt är för att big pharma vill ha tillbaka pengar för sin investering plus enorm vinst givetvis. Och deras modell bygger på att alla ska vaxxas. Även folk som inte ens behöver vaccinet, med argumentet "att skydda andra". Jag säger personligen nej tack till dess att experimentfasen är över och gör bedömningen att risken för att bli allvarligt sjuk i covid efter så här lång tid är närmast noll.

Jag har många vänner som tänker likadant. De har inget emot vacciner, men vill vänta på mer långsiktig data och studier, som tyvärr helt saknas idag.

Om folk är så oroliga för covid, varför är de totalt ointresserad av sin egen hälsa? Det är för mig ett mysterium. Och varför vill så många vara slavar under big pharma och tvingas på vaccinpass och smittsspårningsappar mm mm? Helt jävla sjuk värld vi lever i.

Fast nu är det så att Trump vräkte in miljarder dollar i operation warpspeed för att ta fram vaccinerna, så i princip är det amerikanska folket som betalat för det.
Citera
2021-07-10, 00:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad jag vet verkar det vara målet. Alla ska vaxxas. Läser man på alla officiella källor finns det inga baksidor med vaccineringen utan bara positiva effekter, något jag är väldigt kritisk till.

Citat:
Ja och desto mer trycker big pharma på att alla ska vaccineras. Tänk om för många inte vill ta vaccinet. Då gör ju big pharma i konken så mkt pengar som de lagt ut. Det kanske visar sig att vaccinerna inte ens behövs?

Citat:
Ja men det är mycket svårt att överäta en saftig köttbit om du enbart håller dig till kött. Det är lättare att hälla i sig samma kalorier genom att hälla i dig 1,5 liter coca cola.

Citat:
Du blir fet av fel sorts kalorier. Inte kalorier i sig. Kroppen hanterar inkommande kalorier på helt olika sätt. 100 kalorier coca cola är inte samma sak som 100 kalorier laxkotlett.
Citera
2021-07-10, 00:30
Medlem
Citat:
Inte i Sverige och EU, som var en följdparameter. Visst, ENG verkar fortfarande ha lite problem, men det ser bättre ut i många Europeiska länder.

Det ökar i flera länder nu. Smittan skenar i Uk. Och ökar i Spanien, Holland, Finland, Kanarieöarna, Portugal.
Europa är på väg in i en fjärde våg.
Citera
2021-07-10, 00:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vad jag vet verkar det vara målet. Alla ska vaxxas. Läser man på alla officiella källor finns det inga baksidor med vaccineringen utan bara positiva effekter, något jag är väldigt kritisk till.

Ja och desto mer trycker big pharma på att alla ska vaccineras. Tänk om för många inte vill ta vaccinet. Då gör ju big pharma i konken så mkt pengar som de lagt ut. Det kanske visar sig att vaccinerna inte ens behövs?

Ja men det är mycket svårt att överäta en saftig köttbit om du enbart håller dig till kött. Det är lättare att hälla i sig samma kalorier genom att hälla i dig 1,5 liter coca cola.

Du blir fet av fel sorts kalorier. Inte kalorier i sig. Kroppen hanterar inkommande kalorier på helt olika sätt. 100 kalorier coca cola är inte samma sak som 100 kalorier laxkotlett.

Det spelar ingen roll om du överäter lax, jordnötter, bea eller proteinpulver. Du blir tjock om du överäter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in