Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Räknat i det stora hela vad det kostar att äga en bil så känns det som att det inte spelar någon större roll om besiktningspriset är 300 kr eller 550 kr.
Om besiktningen kostar 550 kr och om man köper en helt ny bil så blir kostnaden för besiktningarna 3300 kr fram till dess att bilen är tio år gammal.
1:a besiktningen efter 3 år.
2:a besiktningen efter 5 år.
3:e besiktningen efter 6 år och 2 månader.
4:e besiktningen efter 7 år och 4 månader.
5:e besiktningen efter 8 år och 6 månader.
6:e besiktningen efter 9 år och 8 månader.
Och så vidare...
Skulle det istället ha kostat 300 kr som TS önskar så handlar det om 1800 kr för dom första 10 åren.
Spelar roll säger jag...
Det finns dom som utan att fundera gärna lägger det mångdubbla på snygga fälgar, solfilm, bilstereo eller annat skit.
Nää besiktningspriserna stör mig inte något nämnvärt.
Då finns det många andra kostnader och prissättningar som är mer irriterande.
Vad du tycker är ok att betala skiter jag fullständigt i. Du är ju mer eller mindre insyltad själv och därmed okvalificerad att svara på frågeställningen. Som mackägare/mekaniker eller vad du nu är. Jag vill höra vad vanliga hederliga svenssons tycker om besiktningspriserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dark_driver
Jag betalade 449kr på Dekra sist jag besiktigade bilen dyrt och då var det endå ett erbjudande 300kr som det kostade 1 gång i tiden skulle vara mer rimligt
Eller hur. 300kr är ok, men 5-600kr är ockerpris för 15min ”jobb”. Särskilt om man kommer med en mer eller mindre ny bil, helt utan fel.
Detta är ett jävla ofog som måste få ett slut.