2021-07-09, 20:24
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar36
Om vi tittar på det såhär då, det kanske var pappan som drev mamman till sina handlingar? Genom psykisk och fysisk terror?! Jag kommer aldrig någonsin att beskylla henne för jag gick aldrig i hennes skor, tycker jag att barnen skulle fått andra möjligheter? Absolut. Du kan kalla handlingar sinnessjuka, mycket bättre, men inte att ”hon var psykiskt sjuk” som om du VET med säkerhet att det var så, för ska vi vara ärliga så vet du ju inte det. Ser du skillnaden på att uttrycka att något är sjukt eller att någon ÄR sjuk? Jag beskyller inte pappan för att barnen är döda, jag beskyller pappan för att han skadat mamman till sina barn och eventuellt barnen.

Har du gått i pappans skor då? Du har ingen aning om deras relation eller vad som har hänt i den. Spekulationer hit och dit till 100%
Citera
2021-07-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Om jag terroriserar dig år efter år, hotar dig, följer efter dig, gör ditt liv till ett rent helvete, gör samma sak mot dina barn.

Du är så trött på det till sist att du väljer att hoppa framför tåget, är jag helt oskyldig då?

Du väljer att hoppa framför tåget det gjorde inte barnen. Att du gjort ett jävla dåligt val i livet i fråga om livspartner o pappa till dina barn ska väl inte barnen behöva drabbas av?

Finns inget försvar i livet för hennes aktiva val att ta livet av sina barn oavsett hur mycket hon lidit.
Citera
2021-07-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singleheart
Nej, denna handling har begåtts av en desperat mamma som var rädd för vad pappan skulle utsätta barnen för...
Så fort en kvinna begår utökat självmord ( fel term, jag vet) så är hon psykiskt störd.
Är det en man så ursäktas det med diverse saker...
Läs t ex Samu*l R*hn, då var det mammans fel...

Helt enig.

Till exempel får en psykopat ofta hela omgivningen - och partnern själv - att tro att denne är psykiskt störd eller sjuk.
Citera
2021-07-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Har du gått i pappans skor då? Du har ingen aning om deras relation eller vad som har hänt i den. Spekulationer hit och dit till 100%

Jag kommer att tro på det tills att motsatsen är bevisad If you know what I”m saying.
Senast redigerad av Assar36 2021-07-09 kl. 21:03.
Citera
2021-07-09, 20:30
Avslutad
Citat:
Om vi tittar på det såhär då, det kanske var pappan som drev mamman till sina handlingar? Genom psykisk och fysisk terror?! Jag kommer aldrig någonsin att beskylla henne för jag gick aldrig i hennes skor, tycker jag att barnen skulle fått andra möjligheter? Absolut. Du kan kalla handlingar sinnessjuka, mycket bättre, men inte att ”hon var psykiskt sjuk” som om du VET med säkerhet att det var så, för ska vi vara ärliga så vet du ju inte det. Ser du skillnaden på att uttrycka att något är sjukt eller att någon ÄR sjuk? Jag beskyller inte pappan för att barnen är döda, jag beskyller pappan för att han skadat mamman till sina barn och eventuellt barnen.

Jag beskyller mamman till 100% för sina barns död. Hon hade ett val. Hon gav inte barnens pappa ett val. Hon gav inte barnen möjlighet att välja livet. Hon dödade sina barn.
Hon var rubbad, dum i huvudet, sinnessjuk.
Hon borde ha suttit innelåst.
Barnen borde ha tagits ifrån henne.
Hon dödade två oskyldiga barn.
Fy fan för den mamman!!!
Citera
2021-07-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
För några år sedan hittades en bil med en mamma och dotter döda.
Mamman hade haft psykiska problem. Att ta med barnet blir liksom en välgärning, enligt den sjuke.

Just ja! Det barnet var i skolåldern.
Citera
2021-07-09, 20:31
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Jag kommer att tro på kvinnan tills att motsatsen är bevisad If you know what I”m saying.

Vilken kvinna har du pratat med?
Citera
2021-07-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umejanta
Hur gamla var barnen?

Ca 3 o 5 år nämns det tidigare i tråden
Citera
2021-07-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umejanta
Hur gamla var barnen?

Tidigare i tråden fanns uppgifter att de var 2 och 5. Den äldre skulle precis fylla 6. Inget bekräftat dock.
Citera
2021-07-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singleheart
Nej, denna handling har begåtts av en desperat mamma som var rädd för vad pappan skulle utsätta barnen för...
Så fort en kvinna begår utökat självmord ( fel term, jag vet) så är hon psykiskt störd.
Är det en man så ursäktas det med diverse saker...
Läs t ex Samu*l R*hn, då var det mammans fel...
Läs det fetade du skrev. Så mamman räddade barnen genom att döda dem. Dagens hjälte
Citera
2021-07-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag beskyller mamman till 100% för sina barns död. Hon hade ett val. Hon gav inte barnens pappa ett val. Hon gav inte barnen möjlighet att välja livet. Hon dödade sina barn.
Hon var rubbad, dum i huvudet, sinnessjuk.
Hon borde ha suttit innelåst.
Barnen borde ha tagits ifrån henne.
Hon dödade två oskyldiga barn.
Fy fan för den mamman!!!

Fick du ut dina aggressioner nu? Jisses. Behöver du prata?
Citera
2021-07-09, 20:34
Medlem
Försöker komma på var jag känner igen mamman ifrån, har dom alltid bott i Hässleholms området?

Eller dom har anknytning till andra delar i Skåne?

Någon skrev igår hon varit med i ett band, vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in