2021-07-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Frågor som borde besvaras:

Vilken diagnos led damen av?
Var barnen dödligt sjuka?
Finns hennes skador dokumenterade?
Finns barnens skador dokumenterade?
Var hon en blåögd attentiontant?
Hatade hon sina barn då hon slicade dem tills de låg här och där?
Kommer hon från ett tattarsläkte?
Hur kunde hon få fortsätta jobba som chefsstöd inom kommunen?
Hur fick hon jobbet? Enbart kurser enligt LinkedIn. Sängvägen? Kontakter?
Talade hon oftast sanning?
Hade hon blåmärken?
Hade barnen blåmärken?
Sökte hon tillflykt till skogarna i Norrland?
Gjorde hon allt i sin makt för att skydda barnen?
Varför skaffade hon barn med honom om han var så usel?

Det var de mest irrelevanta frågeställningar jag läst. Yikes, du är inte smart grabben. Kanske lite kvinnohatare också? Ohjo, visst är du?
Citera
2021-07-09, 18:42
Medlem
Har nu haft en pratstund med en släkting som jobbar med MN's mamma

1. Pågående vårdnadstvist
2. Pågående skilsmässa.
3. MN och mannens familj kom inte överens överhuvudtaget, hon ville inte lämna barnen hos hans föräldrar eftersom dom behandlade barnen illa samt mycket skitsnack om mamman
4. Hon hade skyddad identitet pga hot från mannen och hans familj.

Uppdaterar om jag får reda på mer
Citera
2021-07-09, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är rätt bisarrt och paradoxalt att läsa inläggen på facebook där folk skriver att kvinna gjorde detta för att skydda dem från pappan... Nu visar det sig att det var mamman som barnen behövde skyddas från, det var hon som tog livet av dem - något hon anklagar pappan för att vara kapabel till, men som han uppenbarligen inte levt upp till.
Ja vad ska man säga - hon var en lika jävla usel kålsupare uppenbarligen.

Håller fullständigt med dig!
Barnen borde skyddats från sin mamma.
Citera
2021-07-09, 18:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Det där är fel. "Soc" kan göra en alldeles egen bedömning och fatta beslut _åt_ båda föräldrarna. Eller över huvudet på dem. För att skydda barnen.
Men det är klart, om ingen kontaktat soc så vet ju soc inte om det.

Ja, men i detta fallet hade ju TINGSRÄTTEN precis dömt, att pappan skulle ha umgänge. Kommunens socialnämnd står inte över Tingsrätten.
Citera
2021-07-09, 18:52
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men i detta fallet hade ju TINGSRÄTTEN precis dömt, att pappan skulle ha umgänge. Kommunens socialnämnd står inte över Tingsrätten.

Detta har det väl inte framkommit några bevis för?
Citera
2021-07-09, 18:54
Medlem
Beck86s avatar
Finns det någon här som vet EXAKT på metern var olyckan hände? Någon som har en bild så jag vet var exakt? En viadukt säger inte mig så mycket, eller hände de uppe på viadukten exakt?
Citera
2021-07-09, 18:56
Medlem
Beck86s avatar
Jag har precis hört från säkra källor att kvinnan blivit misshandlad fysiskt, hon har sökt hjälp länge.
Citera
2021-07-09, 18:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vad får du det där ifrån? Jag skrev om något helt annat.

Dessutom fanns det väl inget beslut om umgänge med barnen? Processen var inte inledd.

Pappan är inte kriminell i närtid. Vaddå kontaktperson?

Vet du massa som inte kommit fram i tråden?

Det skulle ha stått "kontaktförbud" och inte "kontaktfamilj" - får skylla på autocorrect.

Enligt Facebookinlägget som postats här flera gånger, så hade Tingsrätten precis dömt att pappan skulle ha umgänge, och första gången skulle ha blivit nu denna helg.

Angående kontaktperson: om domstolen bedömer att en förälder bör få ha umgänge med sitt barn, men inte riktigt litar på föräldern ändå, så kan de döma så att en kontaktperson - oftast en socialsekreterare, socialpedagog, behandlingsassistent eller liknande, alltså en professionell person - ska vara närvarande.

Nej, jag vet inget annat än det som stått i tråden.
Citera
2021-07-09, 18:58
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Finns det någon här som vet EXAKT på metern var olyckan hände? Någon som har en bild så jag vet var exakt? En viadukt säger inte mig så mycket, eller hände de uppe på viadukten exakt?

Enligt polisens presstalesperson Robert Loeffel har de tre tagit sig upp på järnvägsviadukten över Nilla Pihlblads väg som är infartsväg till Tormestorp från rondellen vid Björkviken. Där blev de påkörda av ett norrgående X2000-tåg.

— Vi ska försöka klarlägga hur det gått till, säger Robert Loeffel.

Klart är att det intill viadukten inte finns något stängsel längs spåren, vilket finns på en del av sträckan genom Tormestorps samhälle.

Enligt frilagt:
http://www.frilagt.se/2021/07/07/tre-doda-i-tagolyckan-utredning-om-mord/
Citera
2021-07-09, 18:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Finns det domar, polisanmälningar, vittnesmål angående den här mannen
som sägs ha trakasserat henne? Något?

Om det du efterfrågar saknas behöver det för all del inte betyda att LK är oskyldig som en brud. Kanske bara att han vet hur man tystar vittnen.

Han verkar dock varit inblandad i ett misshandelsärende 2009.
Citera
2021-07-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag har precis hört från säkra källor att kvinnan blivit misshandlad fysiskt, hon har sökt hjälp länge.
Vad är en säker källa för dig? Hennes vänner? Som pratar? Wller dokumentation från tingsrätt, utredning från socialen? Journaler från läkare? Det är ialf. Säkra källor för mig. Inte skitsnack från vänner. Det verkar inte funnits underlag för hennes pphittade misshandel någonstans då hon inte beviljades kontaktförbud då han inte ansågs vara ett hot wller skada för dem
Citera
2021-07-09, 19:01
Medlem
Beck86s avatar
Då kan jag bara bekräfta att det är samhället som har svikit - inte mamman - tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in