2021-07-09, 15:55
Medlem
Toyota fick tydligen kalla fötter och slutar donera till politiker som hävdar att valfusk förekommit samt vägrar erkänna valvinnaren Biden som legitim president. Hur tänkte egentligen Toyota när man donerade till dessa demokratiförnekare. Kollade man inte upp dom eller förstod man inte att dessa donationer skulle kunna bli kontraproduktiva där en möjlig bojkott från köparna mot Toyota skulle bli alltför kostsam för bolaget.

Det gäller att kontrollera vika man donerar till den saken är klar. Så förnekare av valresultatet får man akta sig noga för att stödja då det kan slå tillbaka rejält rent ekonomiskt. Finns ju dessutom mängder av republikanska politiker som erkänt Biden som den legitime president han ju faktiskt är. Så att stödja dessa republikanska patrioter i stället för dessa skränande Trumplakejer med rinos-stämpel i pannan gynnar ju både företagen och USA.
För i slutändan så förändras ju inte utgången av valet oavsett hur många som tummar på dessa väl snart urblekta och allt svårläsliga röstsedlar.
2021-07-09, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag tror att du missförstått syftet med denna tråd. Det är alltså inte en
cope tråd för vanliga vita produktiva skattebetalande män som är ledsna över att Trump förlorat.

Har det fuskats i ett val och någon kan visa hur, var, varför, så är det intressant för mig med.

Det är lögnerna jag stör mig på. Sekteristiskt beteende.

Uppgifter utan källhänvisning därför att källorna är åt väggen tokiga.

Oförmågan att acceptera verkligheten så som den är beskriven.

...jag tror tyvärr du skall försöka se bjälken i ditt eget öga istället och sluta med ditt frenetiska förnekande av att ev valfusk kan ha begåtts och de genomlysningsförsök som görs. Du vet inte, jag vet inte och ingen annan i tråden vet om valfusk begåtts. Men du hävdar 24/7 att inget valfusk begåtts, och om det ev ändå skulle ha skett så är det enligt dig juridiskt/konstitutionellt omöjligt att ändra utgången av valet ändå.

Mycket mycket inskränkt beteende och inte bra för världen i stort tyvärr, beklagar.
2021-07-09, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jag tror inte att någon hatar någon/något av ovanstående. Däremot har vi kanske lite olika definition på vad som menas med individens frihet. "Fake news" som DJT tyckte om att häva ur sig kanske av många är ett uttryck för att begränsa frihet. En journalist kan också vara en individ - individens frihet. Valfusk I USA-valet 2020 ser jag som fake news, och DJT håller med.

Shop The VoterFraud

Mike Pensé

...så du som moget satt ett skotthål i USA:s förre presidents panna tycker att din version av individens frihet är den rätta? Vilka medier/nyheter anser du skall begränsas och vilka skall få publiceras? Eller finns det kanske en kommissarie som skall sköta detta anser du? Du svarar onekligen in på det jag skriver avseende totalitarianismens lakejer... i inlägg efter inlägg här utöver ditt ikon- och namnval och
2021-07-09, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Toyota fick tydligen kalla fötter och slutar donera till politiker som hävdar att valfusk förekommit samt vägrar erkänna valvinnaren Biden som legitim president. Hur tänkte egentligen Toyota när man donerade till dessa demokratiförnekare. Kollade man inte upp dom eller förstod man inte att dessa donationer skulle kunna bli kontraproduktiva där en möjlig bojkott från köparna mot Toyota skulle bli alltför kostsam för bolaget.

Det gäller att kontrollera vika man donerar till den saken är klar. Så förnekare av valresultatet får man akta sig noga för att stödja då det kan slå tillbaka rejält rent ekonomiskt. Finns ju dessutom mängder av republikanska politiker som erkänt Biden som den legitime president han ju faktiskt är. Så att stödja dessa republikanska patrioter i stället för dessa skränande Trumplakejer med rinos-stämpel i pannan gynnar ju både företagen och USA.
För i slutändan så förändras ju inte utgången av valet oavsett hur många som tummar på dessa väl snart urblekta och allt svårläsliga röstsedlar.

Nej då, de visste.
Toyota anlitade till och med Moscow Mitchs förra stabschef som sin lobbyist.
Att Toyota donerar till dessa kandidater är väl för att de hoppas få behålla sina tax breaks i de sydstater där de har tillverkning.

Huntsville, Alabama
San Antonio, Texas
Blue Springs, Mississippi
Buffalo, West Virginia
St. Louis and Troy, Missouri
Georgetown, Kentucky
Jackson, Tennessee
Princeton, Indiana

Nu blev trycket alldeles för högt och deras bilförsäljning har blivit lidande.
Sensmoralen är : Stöd inte demokratifientliga politiker med kampanjbidrag.
2021-07-09, 16:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...så du som moget satt ett skotthål i USA:s förre presidents panna tycker att din version av individens frihet är den rätta? Vilka medier/nyheter anser du skall begränsas och vilka skall få publiceras? Eller finns det kanske en kommissarie som skall sköta detta anser du? Du svarar onekligen in på det jag skriver avseende totalitarianismens lakejer... i inlägg efter inlägg här utöver ditt ikon- och namnval och

Jag har inte satt något skotthål i pannan på DJT. Men du är fri att göra en egen tolkning. Min tolkning av individens frihet är inte rätt men jag vill ha rätten att tolka. Jag har egentligen inget recept på hur media ska kontrolleras men det är ett problem att många människor är idioter och då sprids också idiotiska åsikter. Sen att idioterna ser upp till idiotiska ledare är ett annat problem. Men som det hette förr och som fortfarande gäller; "Än är inte den siste idioten född". Nej nu tar vi nya tag och räddar mänskligheten.

Mike Pensé
2021-07-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Nej då, de visste.
Toyota anlitade till och med Moscow Mitchs förra stabschef som sin lobbyist.
Att Toyota donerar till dessa kandidater är väl för att de hoppas få behålla sina tax breaks i de sydstater där de har tillverkning.

Huntsville, Alabama
San Antonio, Texas
Blue Springs, Mississippi
Buffalo, West Virginia
St. Louis and Troy, Missouri
Georgetown, Kentucky
Jackson, Tennessee
Princeton, Indiana

Nu blev trycket alldeles för högt och deras bilförsäljning har blivit lidande.
Sensmoralen är : Stöd inte demokratifientliga politiker med kampanjbidrag.
Ja som du säger, smörja sliskiga politiker och locka kräsna bilkunder är kanske att både äta kakan och ha den kvar. För kunden har ju alltid rätt men knappast dessa politiker som plötsligt och yrvaket hävdar valfusk enbart för att få fart på sin politiska karriär.
Kinesisk Geely finns väl också i sydstaterna har jag för mig i form av Volvo.
2021-07-09, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ja som du säger, smörja sliskiga politiker och locka kräsna bilkunder är kanske att både äta kakan och ha den kvar. För kunden har ju alltid rätt men knappast dessa politiker som plötsligt och yrvaket hävdar valfusk enbart för att få fart på sin politiska karriär.
Kinesisk Geely finns väl också i sydstaterna har jag för mig i form av Volvo.

Ja vårt kära Volvo har väl skänkt stålar till nikki haley bland annat. Samt lovat henne att inte bilda ett fackförbund för sina anställda.
2021-07-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
.. Men du hävdar 24/7 att inget valfusk begåtts, och om det ev ändå skulle ha skett så är det enligt dig juridiskt/konstitutionellt omöjligt att ändra utgången av valet ändå.

Mycket mycket inskränkt beteende och inte bra för världen i stort tyvärr, beklagar.

Det är du som verkar inskränkt. Det kan aldrig bli en fungerande demokrati om man ska hålla på att riva upp valresultat nu snart ett år efter valet. Det är odemokratiskt.

Valfusk ska självklart inte accepteras. Men valfusk som inte upptäcks under valet, vid rösträkningen eller de kontroller som sker i nära anslutning valet kan faktiskt inte få påverka valresultatet. Upptäcks valfusk senare kan man använda det som lärdomar för hur systemet ska ändras till kommande val för att det inte ska kunna fuskas. Men riva upp resultat långt efter det att valet godkänts - i USA:s fall certifierats - och de som valts till olika ämbeten tillträtt är inte alls demokratiskt. Det är snarare ytterligare ett övergrepp på demokratin. Två fel gör inte ett rätt.

Dessutom, som jag nämnt ett antal gånger, så går det faktiskt inte att fastställa ett korrekt slutresultat på de enbart giltiga rösterna om det krävs forensiska analyser för att upptäcka felaktiga valsedlar. Vid upptäckt fusk är valet redan kontaminerat och de slutsatser som dras när man plockat bort det upptäckta fusket blir bara bedömningar eller rena gissningar. Det är därför den normala åtgärden efter upptäckt valfusk är att genomföra ett omval.
Senast redigerad av Auric 2021-07-09 kl. 17:43.
2021-07-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det är du som verkar inskränkt. Det kan aldrig bli en fungerande demokrati om man ska hålla på att riva upp valresultat nu snart ett år efter valet. Det är odemokratiskt.

Valfusk ska självklart inte accepteras. Men valfusk som inte upptäcks under valet, vid rösträkningen eller de kontroller som sker i nära anslutning valet kan faktiskt inte få påverka valresultatet. Upptäcks valfusk senare kan man använda det som lärdomar för hur systemet ska ändras till kommande val för att det inte ska kunna fuskas. Men riva upp resultat långt efter det att valet godkänts - i USA:s fall certifierats - och de som valts till olika ämbeten tillträtt är inte alls demokratiskt. Det är snarare ytterligare ett övergrepp på demokratin. Två fel gör inte ett rätt.

Dessutom, som jag nämnt ett antal gånger, så går det faktiskt inte att fastställa ett korrekt slutresultat på de enbart giltiga rösterna om det krävs forensiska analyser för att upptäcka felaktiga valsedlar. Vid upptäckt fusk är valet redan kontaminerat och de slutsatser som dras när man plockat bort det upptäckta fusket blir bara bedömningar eller rena gissningar. Det är därför den normala åtgärden efter upptäckt valfusk är att genomföra ett omval.

Ja. Annars kan ju faktiskt det varit republikaner som ”kontaminerat” men med få fusksedlar i valet och efter förlust säga ”vi förlorade och det finns massor av falska röstsedlar så därför vann vi” och vid vinst inte säga något.
2021-07-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Ja. Annars kan ju faktiskt det varit republikaner som ”kontaminerat” men med få fusksedlar i valet och efter förlust säga ”vi förlorade och det finns massor av falska röstsedlar så därför vann vi” och vid vinst inte säga något.

Precis vad jag svarade Nixter tidigare. Om segern "automatiskt" går till förloraren om fusk upptäcks, så är det ju direkt dumt att ordna fuskröster på sig själv och hoppas på att det inte ska upptäckas. Mycket smartare att fuskrösta på motståndaren och se till att lämna lagom tydliga (men inte övertydliga) bevis och låta dem upptäckas.
2021-07-09, 19:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Toyota som är så mycket bättre på demokratifrågor än att bygga bilar uttalar sig...

Jag har en vän som är rörmokare, han är övertygad om att Trump faktiskt vann.

Vem ska vi tro på?
2021-07-09, 19:41
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric

Så svarar från en äkta antidemokrat.

Pröva: Öppenhet. Transparens. Och en önskan att följa lagar och förordningar.

Anledningen till att rösterna skall förvaras i 22månader från valet är för att de skall kunna kontrolleras för fusk. Det står i valreglerna. Ju mer man försöker motarbeta detta desto mer skyldiga framstår de som utför motarbetadendet. Vad är det i detta du inte vill förstå ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in