2021-07-09, 06:41
Medlem
CapsLock99s avatar
Paniken sprider sig. Bara igår skedde följande:

Panik i Pennsylvania. Attorney General Shapiro kallar Doug Mastriano för en "insurrectionist" för att han utför full forensic i flera counties i Pennsylvania..

Panik i Arizona. Katie Hobbs startar en kriminal-utredning kring Trump och hans ”allierade” i Arizona vad avser auditen.

Panik i Michigan. Attorney General Nessel undersöker Matt DePernos ansträngningar för att samla in pengar för audits. DePerno har lagt ut mängder av bevis om Fraud på senare tid och mer kommer.

Bonus. NY Post:
New York election officials vill undersöka ballot harvesting. https://nypost.com/2021/07/08/nyc-elections-officials-seek-state-federal-probes-into-suspected-ballot-harvesting/

PS. Hepcats inlägg ovan är osammanhängande dravel. Verkar skrivet av någon som är helt okunnig kring konstitutionen och "checks & balances".
Senast redigerad av CapsLock99 2021-07-09 kl. 06:56.
2021-07-09, 07:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Panik i Pennsylvania. Attorney General Shapiro kallar Doug Mastriano för en "insurrectionist" för att han utför full forensic i flera counties i Pennsylvania..

Panik i Arizona. Katie Hobbs startar en kriminal-utredning kring Trump och hans ”allierade” i Arizona vad avser auditen.

Panik i Michigan. Attorney General Nessel undersöker Matt DePernos ansträngningar för att samla in pengar för audits. DePerno har lagt ut mängder av bevis om Fraud på senare tid och mer kommer.

Bonus. NY Post:
New York election officials vill undersöka ballot harvesting. https://nypost.com/2021/07/08/nyc-elections-officials-seek-state-federal-probes-into-suspected-ballot-harvesting/

PS. Hepcats inlägg ovan är osammanhängande dravel. Verkar skrivet av någon som är helt okunnig kring konstitutionen och "checks & balances".

Som vanligt är det gott om källhänvisningar och citat från konstitutionen i dina inlägg. Doug Mastriano kallas för insurrectionist eftersom han är en insurrectionist.
2021-07-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Bonus. NY Post:

Bäste CapsLock, du som tycker att allt som Republikanerna håller på med är vettigt, skulle du kunna svara på några frågor?

1) Hur långt efter att valresultatet godkänts tycker du det är rimligt att man ifrågasätter och försöker riva upp resultaten? Både ur rent formell synvinkel men också ur demokratisk synvinkel; när riskerar ifrågasättandena skada demokratin?
2) När anser du att valet som skulle ha hållits 2024 faktiskt bör genomföras för att man ska kunna ha hunnit genomföra alla revisioner, kontroller och rättegångar innan personen ska tillträda som president januari 2025? Utifrån dina resonemang tidigare skulle jag luta åt att valet nog bör hållas nu 2021 så att allt hinner utredas ordentligt.
3) Skulle man upptäcka fusk från Trumps sida i valet 2016, bör då alla hans beslut åren 2017-2020 upphävas och Trump åtalas för maktmissbruk och annat och dömas till fängelse?
2021-07-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Bäste CapsLock, du som tycker att allt som Republikanerna håller på med är vettigt, skulle du kunna svara på några frågor?

1) Hur långt efter att valresultatet godkänts tycker du det är rimligt att man ifrågasätter och försöker riva upp resultaten? Både ur rent formell synvinkel men också ur demokratisk synvinkel; när riskerar ifrågasättandena skada demokratin?
2) När anser du att valet som skulle ha hållits 2024 faktiskt bör genomföras för att man ska kunna ha hunnit genomföra alla revisioner, kontroller och rättegångar innan personen ska tillträda som president januari 2025? Utifrån dina resonemang tidigare skulle jag luta åt att valet nog bör hållas nu 2021 så att allt hinner utredas ordentligt.
3) Skulle man upptäcka fusk från Trumps sida i valet 2016, bör då alla hans beslut åren 2017-2020 upphävas och Trump åtalas för maktmissbruk och annat och dömas till fängelse?

Ett val ska kunna ifrågasättas alltid i en demokrati. Hela grunden bygger på att människorna vet att sin röst gör skillnad. Den som försöker stoppa utredningar av misstro har något att dölja om det inte är uppenbart att det är påhitt. Så många gånger i historien har saker inte visat sig vara det som de påstods vara. Det är inte bara 1 person som tror att felaktigheterna pågick. Det är miljoner människor. Ska inte de få möjligheten till upprättelse?
2021-07-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Vill du dela med dig av varför du känner att det är högre sannolikhet att Trump skulle ha vunnit?
Jag vill gärna veta mer så att jag kan sätta mig in i ditt perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Ett val ska kunna ifrågasättas alltid i en demokrati. Hela grunden bygger på att människorna vet att sin röst gör skillnad. Den som försöker stoppa utredningar av misstro har något att dölja om det inte är uppenbart att det är påhitt. Så många gånger i historien har saker inte visat sig vara det som de påstods vara. Det är inte bara 1 person som tror att felaktigheterna pågick. Det är miljoner människor. Ska inte de få möjligheten till upprättelse?

Jag tycker det verkar som många personer anser att det finns fog för att misstänka att något inte står rätt till precis som HARD-WORKER säger.
Vi kan börja här och se om inte kan nå en konsensus här trots allt utan att dra in diskusionen in på sidovägar tycker jag.

Varför skall inte en lokal delstat få granska valet?
2021-07-09, 11:37
Avslutad
Citat:

...du märker att de totalitära strömningarnas lakejer syns allt oftare i alla politiska trådar, oavsett om det rör EU, USA, Brexit eller Sverige. Man hatar i kör Trump, Orban, Putin, Brexit, SD och alla som strävar efter individens frihet. Man håller däremot märkligt tyst om Kina, Hongkong, Mullorna eller allsköns klansamhällen...

De vill förbjuda dig att yttra dig och/eller tänka fritt, och hävdar att detta behövs i yttrandefrihetens och demokratins namn.

Det är något som inte stämmer, vi matas kontinuerligt med hur farliga/onda vi vanliga vita produktiva skattebetalande (män) är och hur bra/goda alla andra är... de som inte byggt upp samhällen som erbjuder vare sig välstånd, rättvisa eller jämlikhet. Ett självskadebeteende om något kan tyckas men lika obegripligt att förstå som Stockholmssyndromet.

I denna tråd arbetar de 24/7
2021-07-09, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...
Det är något som inte stämmer, vi matas kontinuerligt med hur farliga/onda vi vanliga vita produktiva skattebetalande (män) är och hur bra/goda alla andra är... de som inte byggt upp samhällen som erbjuder vare sig välstånd, rättvisa eller jämlikhet.

Jag tror att du missförstått syftet med denna tråd. Det är alltså inte en
cope tråd för vanliga vita produktiva skattebetalande män som är ledsna över att Trump förlorat.

Har det fuskats i ett val och någon kan visa hur, var, varför, så är det intressant för mig med.

Det är lögnerna jag stör mig på. Sekteristiskt beteende.

Uppgifter utan källhänvisning därför att källorna är åt väggen tokiga.

Oförmågan att acceptera verkligheten så som den är beskriven.
2021-07-09, 12:29
Medlem
Citat:
Transparens är inte detsamma som att en mindre grupp av rättshaverister och sekterister, med en ihoptrummad skock av arga fans, ska ha obetingad rätt att stoppa/upphäva slutförandet av ett demokratiskt valresultat. Utan några verkliga belägg annat än rykten och ihopklippta videos på Gateway Pundit.

Och för övrigt: i ett de facto tvåpartisystem med "the first past the post wins" på många nivåer kommer det alltid att finnas många miljoner medborgare som vet att deras röst inte gör någon som helst skillnad, den är överflödig i den större bilden. Eller som känner sig tvungna att hålla hårt för näsan och rösta på någon de ser som det minst dåliga i en riktning, trots att de föraktar honom/henne i flera andra frågor - annars får de avstå från att rösta.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-07-09 kl. 12:37.
2021-07-09, 12:55
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ett val ska kunna ifrågasättas alltid i en demokrati. Hela grunden bygger på att människorna vet att sin röst gör skillnad.

Ja, men i den tesen ingår rimligtvis att de som ifrågasätter också accepterar utfallet av de genomlysningar och utredningar som faktiskt verkställts när det visar sig att ifrågasättandet inte hade saklig grund, dvs att efter flera månader och till omfattande kostnader ingenting har kunnat ledas i bevis som tyder på att valet inte genomfördes korrekt. Tycker du inte det?

Att obstruera och dra vidare processen i det läget, dvs när frågan är grundligt utredd och då bara för att man inte accepterar resultatet är rättshaverism och har inte någonting med demokratiska rättigheter att göra.
Senast redigerad av DaEzz 2021-07-09 kl. 13:04.
2021-07-09, 13:01
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag tror att du missförstått syftet med denna tråd. Det är alltså inte en
cope tråd för vanliga vita produktiva skattebetalande män som är ledsna över att Trump förlorat.

Har det fuskats i ett val och någon kan visa hur, var, varför, så är det intressant för mig med.

Det är lögnerna jag stör mig på. Sekteristiskt beteende.

Uppgifter utan källhänvisning därför att källorna är åt väggen tokiga.

Oförmågan att acceptera verkligheten så som den är beskriven.
Men du är samtidigt rabiat motståndare till oberoende audits. Du hänger inte ihop nånstans.
2021-07-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Han har fortfarande inte svarat på mitt klara och tydliga debunkande av hans försök att använda William Bauchop Wilson (1926/29) som exempel på det sällsynta fabeldjuret "en senator i DC som blir insvuren på sin plats men senare körs ut från senaten av domare eller politiker i sin hemstat, och detta pga tydligt valfusk". Wilson blev aldrig insvuren, det val där han deltog certifierades aldrig (av flera sammanflätade orsaker). Sätet förblev vakant i tre år medan senaten brände mycket tid på att försöka avgöra vem som borde sitta där, och när Wilson efter många om och men slutligen nekades denna plats för PA hade han alltså aldrig suttit som medlem i senaten.

Vad jag förstår finns det inga exempel i modern tid (efter år 1900 alltså) på att en senator i DC, en gång insvuren, lyfts bort från sin plats via ett domstolsbeslut eller en politisk resolution i hemstaten. Kanske har det aldrig förekommit över huvud taget (utom i samband med inbördeskriget), men det är i varje fall helt obsolet i nutiden.

Vad CapsLock inte verkar fatta är också att de båda senatorerna för en delstat, på Capitolium, ses som denna delstats förnämsta representanter. Därmed ska de stå fria från intriger inom hemstatens legislatur. Det är så man brukar se på saken i USA.

Hur bedömer du det andra rättsfallet, Marks vs Stinson? Där var väl senatorn inte ens ivägskickad till delstatssenaten utan det var en tvist i domstol om att en del röster skulle underkännas. Skulle något liknande kunna ha skett i höstas i valet till den federala senaten? Nu är ju senatorerna certifierade och insvurna så det bandet går väl inte att backa.
2021-07-09, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja, men i den tesen ingår rimligtvis att de som ifrågasätter också accepterar utfallet av de genomlysningar och utredningar som faktiskt verkställts när det visar sig att ifrågasättandet inte hade saklig grund, dvs att efter flera månader och till omfattande kostnader ingenting har kunnat ledas i bevis som tyder på att valet inte genomfördes korrekt. Tycker du inte det?

Att obstruera och dra vidare processen i det läget, dvs när frågan är grundligt utredd och då bara för att man inte accepterar resultatet är rättshaverism och har inte någonting med demokratiska rättigheter att göra.

Exakt så är det.

Det jag själv tror är att det hänger ihop med att sekten aldrig någonsin varit beredda att legitimera utredningar som visar att Trump förlorat.
Dvs alla institut och samtliga myndigheter är en del av deep state.

En tankeövning:
Valfritt tidning ifrån kina tillkännager att Trump är den som vunnit valet baserat på deras utredning.

Vad är då oddsen att sekten tror på denna tidning före låt oss säga County board of elections i valfri delstat

Mitt svar: 1.00 dvs det råder inget som helst tvivel på att sekten litar mer på
gateway pundit,breitbart,rumble,twitter,epoch times, washington examiner,fox news,OANN,newsmax än
landets domstolar,rättsväsende,myndigheter,valnämnder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in