2021-07-09, 16:38
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Du är inte så läskunnig va ? De flesta uppgifter som vi skrivit här är bekräftade via olika sociala medier.

Asså jo.... Mycket är bekräftat men helt hundra år ingen här.... Vi vet vilka det gäller... Men varför vet vi inte etc etc
Citera
2021-07-09, 16:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det går ofta inte o varna sina vänner när dom blir ihop med ett psykfall. Risken finns att dom försöker övertyga alla andra och därmed försöker bli tillsammans lite hårdare..

Det finns noll bevis för din tes om att det fanns ingen som försökte. Tvärtom, så hade dom försökt ta fallet till tingsrätten.

Men men.. Att sitta här och hitta på en massa konstiga påståenden i inlägg efter inlägg, som alla vet att det inte stämmer över något utav resten, är säkert väldigt kul.

Läs vad jag skriver, det var en fråga och vet du att nära vänner eller vän tog det till tingsrätten eller gjorde anmälan?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis01
Hörde att hon vart misshandlad av pappan som sedan började ge sig på barnen. Bättre hon mördat pappan.

Jo vi har hört att det också.
Mja... Då blir det det att pappan är död, mamma i fängelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningen70
Det KAN ju vara så eländigt som det ryktas. Att en farlig pappa, fått rätt i tingsrätten och en förtvivlad mamma är desperat. Sånt händer tyvärr lite för ofta.

Som mor är det dock svårt att förstå att man väljer att mörda barnen och sig själv. Ett rimligare alternativ hade i min värld varit att ta livet av pappan. Barnen skulle då vara skyddade och få en chans i livet och jag skulle vara på fri fot igen efter ca 10 år och då kunna finnas där för mina barn igen.

Jag hittar inga förmildrande omständigheter för att låta sina små barn mosas av tåget. Finns andra radikala medel om läget är så desperat.

Problemet är att du begär en orationell människa tänka rationellt
Citera
2021-07-09, 16:43
Medlem
Skafferns avatar
Kan inte alla bara hålla käften om vad de tycker och tänker angående kvinnans agerande? Eller ta det på Familjeliv.se?
Era tankar om det var rätt eller fel intresserar ingen och tillför absolut noll till tråden.
Citera
2021-07-09, 16:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Jag som medmänniska hade gjort det mesta... Bostad, logi, vänskap kärlek... Finns dom fyra orden i din vokabulär?

Det finns, men när det väl kommer till kritan så tror jag inte den typiska svennebanan hjälper till. Man måste vara beredd på att riskera livet och att bli medbrottsling. Chansen är rätt hög att man står ganska så ensam i en sådan situation. Som det verkade vara för henne också, så hon inte såg nån annan utväg.
Citera
2021-07-09, 16:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Så i första hand är det ”systemet” som ska skydda en kvinna och hennes barn? Du ”förstår” att släkten inte hjälper till? Du gör mig mörkrädd. Om jag haft barnbarn hade jag gjort precis vad som helst för att skydda dem, det skulle varje frisk människa göra. Utan några som helst gränser eller betänkligheter.

Tror verkligheten är någon annan jag, att man står rätt ensam i slutändan. Såg då inte ut som att dom gick under jorden som micro33 sa att det är så lätt att göra. Bra att veta att barnen hade gömts i din släkt på massa ställen då. Det hade säkert fungerat länge.... Men i hennes fall så såg det inte ut som det åtminstone.
Citera
2021-07-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Så i första hand är det ”systemet” som ska skydda en kvinna och hennes barn? Du ”förstår” att släkten inte hjälper till? Du gör mig mörkrädd. Om jag haft barnbarn hade jag gjort precis vad som helst för att skydda dem, det skulle varje frisk människa göra. Utan några som helst gränser eller betänkligheter.

Detta är ju Sverige. Landet där man är vigd med stat och kommun i första hand, och har familj och vänner i andra.
Citera
2021-07-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
..så du menar att det är omöjligt att bromsa och samtidigt tuta ett lok..???
Ännu ett mongo. Killen jag svarade antydde att lokföraren valde att tuta istället för att bromsa, vilket jag reagerade på.
Citera
2021-07-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läs vad jag skriver, det var en fråga och vet du att nära vänner eller vän tog det till tingsrätten eller gjorde anmälan?

Man kan inte väcka åtal för någon annans räkning. Däremot kan man göra en polisanmälan/orosanmälan.
Citera
2021-07-09, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Det har postats några gånger i tråden, med diverse bilder och anonyma berättelser att dom har slagits om vårdnaden över barnen i någon tingsrätt. Vem exakt det handlar om, vem som skulle ha sagt eller gjort vad. Vet nog ingen. Men det är rätt fucked up att sitta o ställa en sån där riktad fråga till hennes vänner just nu, tycker inte du? Spelar ingen roll hur vidrig man nu försöker va. Låt vännerna vara en stund och se om du har tålamod så kanske svaret kommer fram när tiden är inne.
Citera
2021-07-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är inte så lätt att få hjälp i Sverige som du tror. Ska man gömma sig behövs pengar. O sen är det lätt att hitta folk idag. Inget funkar.
Men snälla.... folk flyr från krig, våldsamma män, familjer, mm. med 10 SMÅ barn genom hav, vatten, sahara för att komma till säkerhet, europa, sverige. Medans en svensk kvinna inte vet hur hon ska bete sig? Var hon kan vända sig? Var hon kan få hjälp?

Kvinnojouren
Polismyndigheten
Socialtjänsten
Jourhavande
Skatteverket
Familjerätten
Skola, mm
Kurator
Psykolog
Läkare

Ja, det finns tusentals utvägar.
Ska man gömma sig så får man skyddar boende som oftast myndigheterna ger bidrag för och hjälper att betala, ekonomiskt bistånd, och ger dig exictens minimum. Så... nej det kostar inte. Sen om du inte vill leva fattigt och istället bli jagad så äre en annan 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in