2021-07-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Att kvinnor drar sig till bad boys är väl inget nytt?

Men jag håller med, kvinnan i fråga valde att skaffa barn med denna person.

Män dras väl med till icke ok kvinnor isf. Sen märker man inte hur folk är alltid i början. Konstiga beteenden kan börja när de får barn tex.
Citera
2021-07-09, 16:14
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det jag skriver där är inte någon uppgift om vare sig mamman eller pappan.

Publicerad 27 juni 2021
Mamma misstänks ha hållit sitt barn gömt för pappan i fyra år
Efter en vårdnadstvist misstänks en kvinna ha hållit sitt barn gömt under flera år på olika platser i Sverige. Enligt åtalet har barnet inte fått träffa sin pappa alls, inte tagits till BVC eller tandläkare för kontroller, eller fått börja i förskola.'

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/mamma-misstanks-ha-hallit-sitt-barn-gomt-for-pappan-i-fyra-ar-d0aaa79b/

Notera datumet.

Vad är det med det då? Du ska alltså göra det till någon slags standard, att det ska vara lätt anser du. Hon har nog inga kontakter utomlands ö.v.h, vilket som i stort sett krävs för att komma någon vart förutom mycket pengar. Och i Sverige så kommer det där att vara i stort sett omöjligt, men det kommer alltid få undantag. Du lever i en fantasi värld, kom ner på jorden. Man vill nästan se dig bli jagad av en kriminell dömd Alban. Så du kan stå och vifta med batongen, och ta fram plånboken och gå undercover. Lättare sagt än gjort va? Men i verkligheten så är dom chanserna inte realistiska, det borde du veta också.

Hade BO ansett dom chanserna fanns, så hade hon nog testat ska du se. Men bara en dåre kan tro på att det kan sluta bra i slutändan.
Senast redigerad av henkess 2021-07-09 kl. 16:18.
Citera
2021-07-09, 16:15
Medlem
One2Manys avatar
Angående kontaktförbud mot den misshandlande luringen (alla vet vad muslimska män gör mot sina kvinnor, misshandelsdom eller ej) så tror jag inte folk i tråden vet hur jäkla svårt det är att få till. Talar av egen erfarenhet.

För ett antal år sen så vittnade jag (och min sambo) mot en lokal förmåga i en rättegång. Övriga vittnen hotades av hans gäng och ingen dök upp på rättegången, men vissa av oss har lite mer civilkurage. Så han dömdes till fängelse i ett antal månader, mycket tack vare oss. Det första han gjorde när han kom ut var att åka hem till mig för att stå och gorma mordhot mot mig, min sambo och våra familjer nedanför fönstret, han försvann och kom tillbaka efter ett par timmar och gjorde det igen. Vi ringde snuten som kom och plockade upp honom, men inget mer hände än att han släpptes morgonen efter (brott kan inte styrkas, ord mot ord). Vi ansökte om kontaktförbud, och vad tror ni hände? Inte ett dyfft. Kontaktförbud medgavs icke, trots att vi vittnat mot en yrkeskriminell som sedemera mordhotat oss. Vi fick vackert upprota våra liv och flytta till en annan ort.

Så mycket hjälper samhället till, så mycket bryr det sig. Glöm aldrig att kriminellas integritet alltid går före Svenssons trygghet.
Citera
2021-07-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Jag tyckte det va pin å gå å ta hiv-prov. Oki? Det är så svenska tjejer är. Träffar jag "ramah" då har jag 30 st efter mej. Likadant för tjejer.

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Tråden är tragisk att dem försöker sätta kvinnan psykopati att hon valde mörda två små barn på mannen och att han är alban 😂 skrattretande. Finns inget som framgår i tråden att han varit våldsam ellr hotat med döden. Det som är fakta är att kvinnan faktiskt mördade sina barn. Det som är fakta är att kvinnsn faktiskt ansökte om kontaktförbud. Det skulle jag också kunna göra. Det betyder inte att min partner är våldsam bara för att jag ansökt om det. Resterande är bara spekulationer.

Antar hon gjorde det pga han va Alban. Dom har ingen empati... Ego. Ska bli intressant å se. Ganska säker.
Citera
2021-07-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Relevans till detta ärrende? Man kan gömma sig? Åk till kvinno jour. Utomlands? Eller ska man mörda sina barn så fort man känner sig hotad och går igenom en qeparation. Man väljer att mörda sina barn för att rädda dom frpn eventuellt pappans våld? Smart.

Det är inte så lätt att få hjälp i Sverige som du tror. Ska man gömma sig behövs pengar. O sen är det lätt att hitta folk idag. Inget funkar.
Citera
2021-07-09, 16:18
Bannlyst
Citat:
Antar hon gjorde det pga han va Alban. Dom har ingen empati... Ego. Ska bli intressant å se. Ganska säker.

Hon var nog kär i honom i början ska du se. Sen visade det sig lite längre fram i förhållandet att albanen var ett psykfall. Sen sket det sig.
Citera
2021-07-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är inte så lätt att få hjälp i Sverige som du tror. Ska man gömma sig behövs pengar. O sen är det lätt att hitta folk idag. Inget funkar.

Du ska ha ett socialt liv. Leva för dej. Funkar inte. Oftast hamnar man i en dunge där man får nada.
Citera
2021-07-09, 16:23
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Jag har hört att lokföraren i god tid ska titta bort så han inte riskerar möta blickarna
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ja det är nog de smartaste man kan göra... Man kan ju inte väja precis
Under utbildningen blir man instruerad till att titta bort när någon människa står mitt i spåret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad är det med det då? Du ska alltså göra det till någon slags standard, att det ska vara lätt anser du. Hon har nog inga kontakter utomlands ö.v.h, vilket som i stort sett krävs för att komma någon vart förutom mycket pengar. Och i Sverige så kommer det där att vara i stort sett omöjligt, men det kommer alltid få undantag. Du lever i en fantasi värld, kom ner på jorden. Man vill nästan se dig bli jagad av en kriminell dömd Alban. Så du kan stå och vifta med batongen, och ta fram plånboken och gå undercover. Lättare sagt än gjort va? Men i verkligheten så är dom chanserna inte realistiska, det borde du veta också.

Hade BO ansett dom chanserna fanns, så hade hon nog testat ska du se. Men bara en dåre kan tro på att det kan sluta bra i slutändan.

I nuläget är mamman faktiskt MGM och inte BO.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Du ska ha ett socialt liv. Leva för dej. Funkar inte. Oftast hamnar man i en dunge där man får nada.

M hade sina föräldrar och uppenbarligen den som skrev det anonyma inlägget som postas på var och varannan sida.
Jag ställer frågan till de som säger sig veta vilket helvete hon levde i med misshandel av henne och barnen, varför reagerade ingen? vad gjorde ni för henne?
Citera
2021-07-09, 16:24
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Det som vissa verkar tro Micro333, för hen läst på aftonbladet att en person lyckats i några år gömma undan barnen. Verkligheten är något annat det, för att allt ska klaffa. Så måste man dessutom ha folk som ställer upp på det, inte alla som vill bli medbrottslingar heller. Då har man inte ens nämnt allt annat som måste till för att det ska fungera. Det är dömt att misslyckas tyvärr.
Senast redigerad av henkess 2021-07-09 kl. 16:27.
Citera
2021-07-09, 16:27
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Under utbildningen blir man instruerad till att titta bort när någon människa står mitt i spåret.
Det kan jag tänka mig också, sådant kan annars ge men för livet. Tänk den sista sekunden innan tåget träffar..... Hemskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in