2021-07-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eemjnsson
han ska inte spela!

Och du är lika begåvad, att han inte ska spela är ganska självklart för oss med normal intelligens.

Fler olika sidor på Facebook skriver om händelsen nu, vad som förfärar mig är att ännu anser ingen att mamman är en dubbelmördare. Absolut är hon ett offer på många sätt men glöm aldrig någonsin bort att den person som fött två barn och kanske den person som barnen litade på mest i sina liv tog beslutet att mörda dem båda. Alla är vi ansvariga för våra handlingar, även en utsatt, socialt sviken och hotad simpel dubbelmördare.
Citera
2021-07-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
M hade sina föräldrar och uppenbarligen den som skrev det anonyma inlägget som postas på var och varannan sida.
Jag ställer frågan till de som säger sig veta vilket helvete hon levde i med misshandel av henne och barnen, varför reagerade ingen? vad gjorde ni för henne?

Jag håller med. Därför jag skrev, varför ringde hon inte mej. Lätt efter. Tänk om man vetat hur alla mådde... Då hade man kunnat funnits. Hatar tragiska slut.
Citera
2021-07-09, 16:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Jag håller med. Därför jag skrev, varför ringde hon inte mej. Lätt efter. Tänk om man vetat hur alla mådde... Då hade man kunnat funnits. Hatar tragiska slut.

Vad skulle du göra då menar du, för att försvara dom mot en dömd Alban som ville mörda dom? Och att du riskerar bli medbrottsling? Nej jag förstår att kanske inte folk i hennes släkt ville hjälpa till, dom riskerar sina egna liv och blir medbrottslingar. Det är systemet som ska skydda henne och barnens säkerhet, inte släktingar och vänner.
Citera
2021-07-09, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
M hade sina föräldrar och uppenbarligen den som skrev det anonyma inlägget som postas på var och varannan sida.
Jag ställer frågan till de som säger sig veta vilket helvete hon levde i med misshandel av henne och barnen, varför reagerade ingen? vad gjorde ni för henne?

Det går ofta inte o varna sina vänner när dom blir ihop med ett psykfall. Risken finns att dom försöker övertyga alla andra och därmed försöker bli tillsammans lite hårdare..

Det finns noll bevis för din tes om att det fanns ingen som försökte. Tvärtom, så hade dom försökt ta fallet till tingsrätten.

Men men.. Att sitta här och hitta på en massa konstiga påståenden i inlägg efter inlägg, som alla vet att det inte stämmer över något utav resten, är säkert väldigt kul.
Senast redigerad av therefore 2021-07-09 kl. 16:37.
Citera
2021-07-09, 16:32
Medlem
Det KAN ju vara så eländigt som det ryktas. Att en farlig pappa, fått rätt i tingsrätten och en förtvivlad mamma är desperat. Sånt händer tyvärr lite för ofta.

Som mor är det dock svårt att förstå att man väljer att mörda barnen och sig själv. Ett rimligare alternativ hade i min värld varit att ta livet av pappan. Barnen skulle då vara skyddade och få en chans i livet och jag skulle vara på fri fot igen efter ca 10 år och då kunna finnas där för mina barn igen.

Jag hittar inga förmildrande omständigheter för att låta sina små barn mosas av tåget. Finns andra radikala medel om läget är så desperat.
Citera
2021-07-09, 16:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Pallar inte läsa hela denna tråd. Vet man vem som har utfört mordet på barnen? Och vad hela grejen handlar om?
Ja, mamman mördade barnen och tog sedan sitt eget liv.
Vilket motiv hon hade/varför vet man däremot inte - men det finns många spekulationer och teorier kring det.
Citera
2021-07-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad skulle du göra då menar du, för att försvara dom mot en dömd Alban som ville mörda dom? Och att du riskerar bli medbrottsling? Nej jag förstår att kanske inte folk i hennes släkt ville hjälpa till, dom riskerar sina egna liv och blir medbrottslingar. Det är systemet som ska skydda henne och barnens säkerhet, inte släktingar och vänner.

Jag som medmänniska hade gjort det mesta... Bostad, logi, vänskap kärlek... Finns dom fyra orden i ditt vokabulär?
Senast redigerad av Fettefrack 2021-07-09 kl. 16:41.
Citera
2021-07-09, 16:34
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Du är inte så läskunnig va ? De flesta uppgifter som vi skrivit här är bekräftade via olika sociala medier.

Länka gärna till uppgifterna som bekräftas.
Citera
2021-07-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningen70
Det KAN ju vara så eländigt som det ryktas. Att en farlig pappa, fått rätt i tingsrätten och en förtvivlad mamma är desperat. Sånt händer tyvärr lite för ofta.

Som mor är det dock svårt att förstå att man väljer att mörda barnen och sig själv. Ett rimligare alternativ hade i min värld varit att ta livet av pappan. Barnen skulle då vara skyddade och få en chans i livet och jag skulle vara på fri fot igen efter ca 10 år och då kunna finnas där för mina barn igen.

Jag hittar inga förmildrande omständigheter för att låta sina små barn mosas av tåget. Finns andra radikala medel om läget är så desperat.

TACK, äntligen blir vi fler och fler som resonerar förnuftigt. Exakt samma skrev jag innan. Och med Sveriges lama lagstiftning så hade mamman kunnat återförenas med barnen efter sitt "livstidsstraff" för att ha mördat pappan och sen fått många många år tillsammans med barnen.
Citera
2021-07-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, mamman mördade barnen och tog sedan sitt eget liv.
Vilket motiv hon hade/varför vet man däremot inte - men det finns många spekulationer och teorier kring det.

Hörde att hon vart misshandlad av pappan som sedan började ge sig på barnen. Bättre hon mördat pappan.
Citera
2021-07-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Du är inte så läskunnig va ? De flesta uppgifter som vi skrivit här är bekräftade via olika sociala medier.

Nog bör man väl vara försiktig innan man drar på för stora växlar över vad någon skrivit på Facebook. Lite som att säga att en uppgift är bekräftad för att en användare på Flashback har skrivit att det är sant.
Citera
2021-07-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Så i första hand är det ”systemet” som ska skydda en kvinna och hennes barn? Du ”förstår” att släkten inte hjälper till? Du gör mig mörkrädd. Om jag haft barnbarn hade jag gjort precis vad som helst för att skydda dem, det skulle varje frisk människa göra. Utan några som helst gränser eller betänkligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in