2021-07-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Var någon som skrev på FB ett inlägg, att varningssignaler kom rätt fort. SOC vart inblandad och skolan såg att barnen hade blåmärken. Men att hon valde att ignorera allt för någon anledning. Ja hon var ju gift med en kriminell alban, man kan tycka hon borde vetat om det. Men man vet inte varför hon lät det gå så här långt riktigt. När hon väl började göra något åt det. Så var det på tokförsent, och rättssystemet svek henne. Hon kanske kände skuldkänslor av något slag tillsammans med desperation. Och utgången blev som det blev.

Jaa... Man vet ju inte hela historien men om det var så är det ju fruktansvärt men jag kan ändå inte förstå hennes val att skaffa två barn med ett sånt svin (om detta nu stämmer) och detta val gjorde även att hon kände sig tvungen att ta med sig barnen in i döden. Vet inte vem jag tycker mest synd om, tycker så fruktansvärt synd om barnen men det är lokföraren som får leva vidare med synen av detta
Citera
2021-07-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Skaffar man barn med en smutsig Alban så är man inte helt frisk i huvudet

Jag håller med... Å värsta av dom alla. Äckliga.
Citera
2021-07-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Så du får erfarenhet.. Fan läser du inte? Låter du bara det där brödhålet glappa eller? Dum i huvudet.
Du har en otrevlig stil. Du svär. Du försöker kränka andra deltagare. Du måste vara en sån där flashbackian, va?

OnT: Du önskar mig erfarenhet. Så skriver du.
Visserligen handlar inte tråden om mig, men jag vill ändå passa på att påpeka att du har ingen som helst aning om vilka erfarenheter jag, eller för den delen, nån annan här i tråden har.

Du önskar andra det lidande du tänker dig att mamman levde med?
Tänker du dig då att alla mammor här i tråden, genom exemplets makt, skall drivas till att klappa igenom och ta död på sina barn?
Det kan du väl ändå inte mena?
Inte ens fast du bekänner dig till den märkliga livsåskådningen, den där otäcka flashbackianismen..
Peace!
Citera
2021-07-09, 15:46
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
– I bara 15–20 procent av fallen beror dödsfallet på aggressivitet mot barnet. Men i de allra flesta fallen av filicid är barnet bara ett verktyg i en konflikt mellan föräldrarna eller ett offer för förälderns depression som leder till ut*vidgat självmord där även barnet dödas, säger Hans Temrin

Från en studie på KI.
Citera
2021-07-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Zuperbowl Hässleholm - ikväll klockan 18:00 så "ska" Mar*as pappa trubadura.
Kom dit och visa din omtanke. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Enligt kommentar på Zuperbowls facebookinlägg så är det Noel Todd Smith som spelar ikväll.
Citera
2021-07-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
#1 Jag tror på covid och det gör jag utan att vara vare sig sjuk eller dödssjuk..

OnT (det fetade): Vet inte om du riktar dig till mig med den där önskan, men jag måste säga att en sån önskning till någon, det hade jag aldrig kunnat prestera.
Du önskar en annan människa olycka, sorg, förtvivlan, elände. Varför gör du det?
Du vill väl inte i onödan drabbas av nåt tråkigt bara för att nån vill lära dig vad smärta är?

Världen vore bättre med mindre av hat.
Kanske skulle du bli lyckligare inom dig om du blommogrammerade en bukett till pappan som genom mord förlorade sina två små barn?
Ja, jag vet att många här i tråden beskriver honom som ondskefull, men genom attacker och hat riktat mot honom lär han knappast bli en bättre människa.
Han kanske inte ens är den djävul som han här i tråden utmålas som?
Har inte skrivit nånstans att du inte tror på covid.. Det var en jämförelse, många tror inte på saker förrän de själv får uppleva det.
Jag är som tur är mycket lyckligt lottad i livet, och som tagit mig från mjäklandet Sverige. Det daltas för mycket där. Svårt att tro att mamman tycker det är bättre för barnen att dö än att umgås med sin pappa om hon inte har väldigt goda orsaker. Men jag inser att alla har inte kunskap och huvud att förstå det
Trevlig kväll
Citera
2021-07-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Vad har Tierp med Tormestorp/Hässleholm att göra?
det har det inte att flashbackare konspirerar falska källor.
Citera
2021-07-09, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har en otrevlig stil. Du svär. Du försöker kränka andra deltagare.

Vad jobbigt det är..

O du sitter här o hittar på saker ingen skulle sagt. Drar dina egna teorier. Attackerar människor när dom försöker diskutera. Och har inte mycket mer att tillägga mer än att du är en hatisk människa..

Citat:
OnT: Du önskar mig erfarenhet. Så skriver du.

Nej, det var någon annan som skrev det. Nu hittar du på saker igen.

Och där kan jag ju faktiskt hålla med. Hade nog gjort er gott om ni fick lite erfarenhet.. O det är väl inget fel med det? Hade ni kanske insett någon dag att ni sitter här och har fel.
Citera
2021-07-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jaa... Man vet ju inte hela historien men om det var så är det ju fruktansvärt men jag kan ändå inte förstå hennes val att skaffa två barn med ett sånt svin (om detta nu stämmer) och detta val gjorde även att hon kände sig tvungen att ta med sig barnen in i döden. Vet inte vem jag tycker mest synd om, tycker så fruktansvärt synd om barnen men det är lokföraren som får leva vidare med synen av detta

Jag har hört att lokföraren i god tid ska titta bort så han inte riskerar möta blickarna
Citera
2021-07-09, 15:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte försökt föra in någon information om vare sig mamman eller pappan i tråden, utan enbart förhållit mig till ren fakta och det andra lagt in - så vad menar du?

Ren fakta? Haha jag storknar, läser du inte vad du skriver människa. Var ska man börja, lika mycket fakta som när du skriver
Citat:
Nej, det går utmärkt att segla runt i Sverige bland anhöriga, och till med att bo på känd adress och fortsätta undanhålla barnen"
"
Citat:
hade hon velat hindra det så hade det varit mer adekvat att ta barnen och åka iväg till okänd ort

Vi lever inte på stenåldern längre lilla gumman, välkommen till 2000 talet där varje grej man gör övervakas och loggas i princip. Det märks att du lever uppe i det blå. Om du tror det är så lätt att smita undan på okänd ort, det krävs rejält med resurser för att ens kunna klara sig en månad. Om det stämmer att han dödshotat både morsan och barnen, så ska vi ha ett system som skyddar oss mot sådant såklart. I det här fallet har det svikit henne, var bara en tidsfråga innan han antagligen hade dödat dom. Du skulle såklart ta fram tjocka plånboken och gå undercover, eller skulle du dra fram batongen i självförsvar? Jävla nolla, dina inlägg får mig att spy hur man kan vara så jävla okunnig och ignorant.
Citera
2021-07-09, 15:54
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Jag har hört att lokföraren i god tid ska titta bort så han inte riskerar möta blickarna

Ja det är nog de smartaste man kan göra... Man kan ju inte väja precis
Citera
2021-07-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Har inte skrivit nånstans att du inte tror på covid.. Det var en jämförelse, många tror inte på saker förrän de själv får uppleva det.
Jag är som tur är mycket lyckligt lottad i livet, och som tagit mig från mjäklandet Sverige. Det daltas för mycket där. Svårt att tro att mamman tycker det är bättre för barnen att dö än att umgås med sin pappa om hon inte har väldigt goda orsaker. Men jag inser att alla har inte kunskap och huvud att förstå det
Trevlig kväll
Du kommenterade inte min idé om att sända den sörjande pappan en bukett blommor. Tyckte du att det vore opassande att uttrycka medkänsla med en person som för bara ett par dar sen mist sina två barn genom mord? Jag är säker på att han skulle uppskatta gesten.

PS: Du vet att du kan blommografera även från utlandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in