2021-07-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Att det aldrig hjälpt är ingen orsak till att fortsätta hävda att våld mot andra människor är både moraliskt fel och ett misslyckande.
Orättvis kollektiv skuldbeläggning? Min bild av världen säger mig att 99 procent av allt våld begås av män.

Förstår att du har den världsbilden, och ja, det mesta våldet i världen utövas av män.

Det betyder inte att 99% av män är våldsamma.

Men jag är väl medveten om att ni metodiskt skuldbelägger män som grupp.
Citera
2021-07-09, 15:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt den som kontrollerat så var de inte aktuella.

Den som lagt ut på Facebook är anonym också på Facebook - så jag ser inte det som en pålitlig källa, nej.
Den som lagt ut här på forumet är också anonym - så samma bedömning gäller ju där. Men det är en uppgift som är lika tillförlitlig som Facebook källan men med skillnaden att den går att kontrollera mot TR om man vill.

Lika pålitlig källa som dig med andra ord då.
Citera
2021-07-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Eftersom jag vill vara konsekvent tänker jag påpeka att du hittat på hela den historien också. Det är lite för mycket fantasi i tråden.

Min pappa slängde sig framför tåget. Han tog inte me mej å brorsan. Varför gjorde han det? Psykologi... Huvudet. Me. Så kom tillbaka.
Citera
2021-07-09, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
OnT (det fetade): Vet inte om du riktar dig till mig med den där önskan, men jag måste säga att en sån önskning till någon, det hade jag aldrig kunnat prestera.
Du önskar en annan människa olycka, sorg, förtvivlan, elände. Varför gör du det?

Så du får erfarenhet.. Fan läser du inte? Låter du bara det där brödhålet glappa eller? Dum i huvudet.
Citera
2021-07-09, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Lika pålitlig källa som dig med andra ord då.
Jag har inte försökt föra in någon information om vare sig mamman eller pappan i tråden, utan enbart förhållit mig till ren fakta och det andra lagt in - så vad menar du?
Citera
2021-07-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Jo, psykologi. Men läs SFI eller gå om skolan i gymnasiet. Där ska psykologiA ingå. Puss.

Tyvärr går man inte ur en diskussion som vinnare endast med hjälp av förolämpningar.

"Människor som inte varit med om X ska inte ventilera åsikter om X."

Det håller jag inte med om, och jag vägrar att tystas.

"Empatilöst."

Varför?

Svaret är alltså "psykologi, och gå om gymnasiet". Det hänger inte ihop alls. Förstår att du känner en massa känslor nu, men försök att hitta ett sätt att kommunicera. Du klarar det!
Citera
2021-07-09, 15:35
Medlem
Beck86s avatar
Jag funderar starkt på att åka ner till zuperbowl i Hässleholm ikväll.
Mar*as pappa ska tydligen vara trubadur där ikväll.... Visserligen tror jag att det inte blir något spelande.... Men för att visa omtanke.
Citera
2021-07-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jag funderar starkt på att åka ner till zuperbowl i Hässleholm ikväll.
Mar*as pappa ska tydligen vara trubadur där ikväll.... Visserligen tror jag att det inte blir något spelande.... Men för att visa omtanke.

Usch, stackars den mannen nu. Förlorat både barn och barnbarn.
Citera
2021-07-09, 15:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Jo, psykologi. Men läs SFI eller gå om skolan i gymnasiet. Där ska psykologiA ingå. Puss.
Psykologi A är en genomgång av de olika grenarna/teorierna inom psykologi och definitivt ingen kurs som gör någon kompetent att bedöma psyket hos andra.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
1. Sätt dig i bilen
2. Kör söderut
3. Lev på bidrag i Tyskland

Eller

1. Ta en taxi till någon släkting och göm dig där i ett par år

Hahahaha Men du har rätt i att det finns ofta utvägar att hitta, dina låter dock lite mer som att du har sett för mycket filmer.
Citera
Medlem
Citat:
Tyvärr går man inte ur en diskussion som vinnare endast med hjälp av förolämpningar.

"Människor som inte varit med om X ska inte ventilera åsikter om X."

Det håller jag inte med om, och jag vägrar att tystas.

"Empatilöst."

Varför?

Svaret är alltså "psykologi, och gå om gymnasiet". Det hänger inte ihop alls. Förstår att du känner en massa känslor nu, men försök att hitta ett sätt att kommunicera. Du klarar det!

Lol... Har du en anhörig som tagit livet av sig? Mor? Far? Tror inte det... Så tyst
Citera
2021-07-09, 15:39
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Usch, stackars den mannen nu. Förlorat både barn och barnbarn.

Jadu.... Ingen är vinnare i detta precis....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in