2021-07-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Må hända, men jag kollar inte på statistiken här, jag lägger fram en annan än teori, baserat på tecknen som finns. Nämligen att inget våld har använts. Rätt och slätt en vansinnesmamma som tog sina barn med sig i döden i en pågående separation/vårdnadstvist

Det kan vara att hon varit psykisk sjuk. Hade en i lillstan, Halmstad, som hängde sin son till döds i badrummet. Hon lever vidare... sonen död. Å hon va sjuk. Sällan att det är så. Men statistiken säger annat. Vi får se.
Citera
2021-07-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Det kan vara att hon varit psykisk sjuk. Hade en i lillstan, Halmstad, som hängde sin son till döds i badrummet. Hon lever vidare... sonen död. Å hon va sjuk. Sällan att det är så. Men statistiken säger annat. Vi får se.

Otäckt.

Det kan ju iofs ha varit psykiskt våld mestadels, och det är svårt att bevisa för myndigheter.
Citera
2021-07-09, 15:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skydda barnen genom att mörda dem ... Det var med andra ord hon som var farlig för barnen.

Undrar också lite varifrån dina uppgifter kommer. har du pratat med henne? Eftersom du vet vad hon tänkte menar jag....

Nej, men det är väl ganska uppenbart att den utlösande faktorn var tingsrättens beslut, och det faktum att pappan skulle ha fått umgänge med dem redan nu till helgen. Hoppet var ute.

Jag undrar förresten hur tingsrättens ledamöter mår nu, om de känner av något dåligt samvete alls?
Citera
2021-07-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vet inte, tror inte det. För en kvinna är det t.ex. aldrig särskilt positivt att vara bestämd och dominant...

Vet ej, skulle vara intressant att veta. Fast tyvärr är dagispersonal ofta mesiga, när det gäller att anmäla. Tänk fallet Theo i Mjölby (eller om det var Motala?, jag blandar alltid ihop dessa små östgötakommuner) t.ex.. Dagispersonalen bara dokumenterade pojkens skador, hans rädsla när styvfadern hämtade, o.s.v. o.s.v.. Men de förde inte vidare dokumentationen till myndigheterna. Förrän pojken var död.

Jag har arbetat inom förskolan och skolans värld i många år.

Vi har ett flertal gånger gjort anmälan till socialtjänsten då elever berättat att de blir slagna hemma eller att vi misstänker att de far illa hemma men inget händer.

Med ett syskonpar gjorde vi 5st anmälningar men det enda som hände var att föräldrarna blev kallade på samtal
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar förresten hur tingsrättens ledamöter mår nu, om de känner av något dåligt samvete alls?

Tveksamt, men jag hoppas verkligen att de sover illa.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Jag är intresserad över vilka steg hon tog innan detta, förutom skilsmässan.

Hade hon t ex polisanmält honom och anmälningarna lagts ner?

Hade hon separerat innan skilsmässan?

Hade de varannasvecka umgänge? Den här helgen kan väl inte vara den första barnen skulle vara hos pappan?

Vårdnadstvist verkar iaf inte vara inledd. Varför?

Jag hoppas att det finns någon där ute som kan lägga ihop dessa pusselbitar så vi kan få en större inblick.
Citera
2021-07-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"det svåraste"

Svårare för henne var tydligen att med egna händer döda sina barn, så hon valde att låta nån annan göra 'the wet job'. Hygglo..

Jag skulle önska att alla som har noll insikt i hur det kan vara att leva i skräck för att ett ex ska döda / misshandla dig och dina barn fick prova på i några år hur det kan vara.
SEN kan vi diskutera igen.

Precis lika nollinsikt hos många som inte tror på COVID, så blir de plötsligt dödssjuka och SEN ja då tror de plötsligt på COVID
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBitch11
- Jo jag köper det du skriver till viss del men jag sätter en foliehatt på att du aldrig någonsin i närheten befunnit dig i en situation likt hennes. Ha en man som är kapabel till precis vad fan som helst. Det verkar som att han har misshandlat henne och även börjat ge sig på barnen.

Det är en situation som vi aldrig kan relatera till.
Hur verkar det som att han misshandlat henne och gett sig på barnen? Hennes historia, ja. Enl. Rätten har det inte gått att styrka därmed om man utgår från rätten så har detta aldrig hänt. (Kan ha hänt men finns inget som styrker hennes historia, kan även vara hittepå?)

Jag har aldrig varit med om liknande nej men skulle heller aldrig dödat mina barn. Överlevnadsinstinkt tar över, man flyt utomlands, skyddat boende, dokumentera skadorna om han nu misshandlat henne, sparat bilder även om jag inte åkt till sjukhus, skickat bilder till familj/närstående. Näe jag väl skulle ansöka om kontaktförbud hade jag kunnat framföra bevisningen som finns. Kanske kontakt med soc. Tidigare polisanmälan.

Hur många kvinnor har vi inte läst som bor på skyddat boende, som kidnappar (eftersom man har gemensam vårdnad) om barnen och flytt, listan kan göras lång.. . Det första man tänker på är att överleva och inte att dö. Hade hon varit i det tillstånd folk tror hon varit i att han misshandlat och hotat med döden så måste det pågått en längre tid. Inget som sker över en dag. Man måste ha hunnit göra något åt saken, något som jag nämnt ovan. Att mqn sedan väljer döda sina barn och sig själv är mer att man är pskykiskt störd. Som pappan som brände huset där hans söner befann sig eller föräldrarna i södra sandby som valde att qvsluta sina och sina två döttrars liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Jag skulle önska att alla som har noll insikt i hur det kan vara att leva i skräck för att ett ex ska döda / misshandla dig och dina barn fick prova på i några år hur det kan vara.
SEN kan vi diskutera igen.

Precis lika nollinsikt hos många som inte tror på COVID, så blir de plötsligt dödssjuka och SEN ja då tror de plötsligt på COVID

Du kan glömma det. Vi har lika mycket rätt till åsikter om barnamord som du har.
Citera
2021-07-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Otäckt.

Det kan ju iofs ha varit psykiskt våld mestadels, och det är svårt att bevisa för myndigheter.

Alla fall e olika... Jag tror att hon kränktes till botten av sin man. Fast hon kan likaväl varit psyksjuk... Rop på hjälp... Men ingen hjälper.
Citera
2021-07-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Otäckt.

Varför skulle det vara svårt? Det äe inte alltid verbalt. Skickas det sms? Spara dem. Är det samtal? Spela in dem. Sker det hemma? Filma eller spela in för att kunna övertyga rätten att det handlat om psykiskt våld. Är du deprimerad lägg in dig själv för vård och få behandling
Citera
2021-07-09, 15:06
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Alla fall e olika... Jag tror att hon kränktes till botten av sin man. Fast hon kan likaväl varit psyksjuk... Rop på hjälp... Men ingen hjälper.

Det tror jag också..... Man måste gå väldigt långt för att ta detta beslut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in