2021-07-09, 14:08
Bannlyst
Misshandel börjar sällan det första som händer i en relation. Det brukar ta några månader eller några år minst innan den första smällen anländer.

Snälla gå o dejta en psykopat själv innan ni yttrar er. Eller ännu bättre, LÄS om det. Slipper ni gå och bli utsatta för skiten själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kvinnor vill aldrig ha en snäll kille som behandlar dom väl. Det ska vara en bad boy, sen blir dom förvånade när dom och barnen blir ihjälslagna. Kvinnor är ytliga och korkade, och detta kostar barns liv och välbefinnande.
Han är en snäll kille. Det var hon som hade ihjäl barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad skulle du göra då? Jag är uppriktigt nyfiken. Jag känner kvinnor som t.o.m. har gjort abort, fast de är emot abort, för att den blivande pappan har visat sig vara våldsam. Och abort blir då enda sättet att skydda barnet från pappan, eftersom han i Sverige kommer att få obevakat umgänge med det nästan vad han än har gjort.

Ska man rädda barnet levande, så måste man i så fall kunna ta sig utomlands. Det förutsätter tillräckligt med pengar att leva på så att man inte behöver kontakta det landets sociala myndigheter (som genast skulle kontakta svenska myndigheter), kontakter... hyresvärdar kräver deposition, att få ett jobb när man är gravid är inte lätt, har man barn som redan är födda måste man ha råd med kindergarten eller nanny om man ska jobba... att få ut barnbidrag och föräldrapenning från Sverige går inte, utan att uppge adress som då blir offentlig så mannen kan komma efter en... Dessutom måste man ha en inneboende trygghet och självförtroende, som inte alla människor har.

Egentligen kan hela debatten kokas ner till detta: anser du att hon är skyldig till mord?
Citera
2021-07-09, 14:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hon älskade väl sina barn så pass mycket så hon ville ha med sig dom till nangiala?!?
Exakt, så dom inte hamnade i klorna på den hemska maken.
Citera
2021-07-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamford
Han är en snäll kille. Det var hon som hade ihjäl barnen.

Jag vet inte hur det var i detta fall, talade bara generellt. Men visst är det jävligt fel att mörda barn.
Citera
Medlem
Helt hårresande med denna relativisering av barnamord. Man "skyddar" inte sina barn genom att mörda dem. Oavsett.
Om nu pappan var olämplig (det brukar finnas mer än en nyans på sånt. Och det var ju inte han som gjorde detta!) så kunde hon ha valt att lämna bort barnen. Hade varit fint få veta hur hon resonerade som valde bort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Misshandel börjar sällan det första som händer i en relation. Det brukar ta några månader eller några år minst innan den första smällen anländer.

Snälla gå o dejta en psykopat själv innan ni yttrar er. Eller ännu bättre, LÄS om det. Slipper ni gå och bli utsatta för skiten själv.

Även kvinnliga psykopater finns. Vet några som råkat ut för dem, och det är inte heller kul.

(Just i detta fallet tror jag inte modern var det, bara för att klargöra. Psykopater tenderar att rädda sig själva.)
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Och det vet du?
Om du blir så pass psykad så du inte vet vad du ska ta dig till?

Ärligt talat, man kan knappt tro inläggen man läser här.

Kvinnan är en mördare som drar med sig barnen in i döden. Det spelar ingen som helst roll hur ni vill försöka linda in det.

Hon tog barnens liv, inte han. Dra åt helvete med er som försvarar mord av barn.
Citera
2021-07-09, 14:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag köper inte alls att det är självklart och ser henne som lika ansvarig som de pappor som mördat sina barn i vårdnadstvister.

Du har givetvis rätt. Jag förstår inte varför människor har behov av ursäkta kvinnan.
Det finns så klart förklaringar till varför mamman mördade sina barn (för det var vad hon gjorde)
men det finns inga ursäkter.

Föräldrarna misslyckades med att skydda barnen men det gjorde även samhället. Undrar om det var för att mammans labilitet missades eller om det fanns för lite för att ta barnen från henne.
Citera
2021-07-09, 14:12
Medlem
Citat:

Tro mig det har jag, men det var fel kön så det gills väl inte
Citera
2021-07-09, 14:13
Medlem
Citat:

Det finns ofta ganska ordentligt med signaler innan.
Vi måst e bli bättre på att lära kvinnor att se dom.

Sen är tyvärr så att det kommer lite med "territoriet" när man finner starka handlingkraftiga "alpha hanar" attraktivt.
Citera
2021-07-09, 14:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Man kan inte låta bli att förundras hur vissa tjejer tyvärr har en förmåga att stanna kvar i förhållandet. Varningstecken kan komma tidigt, men vissa väljer tyvärr att blunda också. Han hade säkert redan domar på sig också när dom träffades, ett sådant rötägg har aldrig rent mjöl i påsen sen start. Jag brukar tänka använder man sunt förnuft, så kommer man långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in