2021-07-09, 13:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jasså? Och hur kul hade du tyckt att det skulle vara, om du skulle bli utsatt för en sån debatt teknik själv?

Det är inte så att du är här och gräver efter lite mera fakta direkt.
Fakta är redan klar. Mamman har dödat barnen - inte pappan.
Citera
2021-07-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu vet jag inte hur det är i Hässleholm men i hufvudstaden brukar det vara resande kabeltjuvar (koppar) från vissa sydöstra Eu-länder.
Helt ok för all del ,de är ju Eu-medborgare men varför måste man alltid lamslå samhället med att stoppa trafiken varje gång om det bara är tjuvar?

Man okulärbesiktar olycksplatsen, om det bara är tjuvar, sedan släpper man på trafiken igen och städar undan nattetid när det är lugnt i trafiken så medborgarna kommer till och från sina samhällsnyttiga funktioner samt arbeten.

Kanske det äckligaste och vidrigaste inlägget jag läst på internet. Otroligt vilken vidrig människosyn. Hoppas du aldrig blir förälder så du kan sprida det här otroligt vidriga synsättet till fler människor. Skäms för fan
Citera
2021-07-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Inte det vi debatterar om, vi pratar om varför hon dödade barnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Visst.

1. Det kanske bara är en tillfällighet att han var skolans bråkstake
2. Det kanske bara är tillfällighet att han var allmänt känd i Hässleholm som en kriminell gängmedlem.
3. Kanske bara en tillfällighet att han blivit dömd för misshandel en gång men jag vet flera som fått på käften av han.
4. Kanske bara en tillfällighet att han sen blir tillsammans med en person som söker ensam vårdnad, sen begär hon skyddad identitet under skilsmässan.

Mkt möjligt allt stämmer men vad man kan få fram har han endast blivit dömd 2009.

Jag vet inte men OM han är oskyldig till det som skrivs är det fördjävligt!

O det var hon som gjorde detta. Han mördande inte dom. Om allt stämmer förstår jag hennes smärta men att mörda sina born borde inte vara sista utvägen.
Citera
Medlem
Finns bild på den sörjande maken?
Citera
2021-07-09, 13:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok, men har de gått ut med sådan information? Mig veterligen nej. Så hur kan någon i allmänheten med säkerhet dra slutsatsen att mamman är mördare. I samma anda säga att oskuldspresumtioen ska följas i pappans fall eftersom han inte är lagförd för misshandel. Du inser väl dubbelmoralen där?

Polisen skulle ju inte ha gått ut med att modern var "mördaren" (om man ska uttrycka det så om en förtvivlad kvinna), om det inte varit ordentligt utrett. (Om någon annan hade varit skyldig, hade ju både mamman och barnen varit "målsägande". Nu stod det att endast de avlidna barnen var det, och då måste man förstå att modern, som också var avliden, var den skyldiga.)

Jag tror att fadern är oskyldig till själva mordet, alltså tekniskt sett oskyldig. Han var inte närvarande vid spåret och band fast sina ungar vid rälsen.

Däremot tror jag att han är MORALISKT skyldig. Att modern inte kände att hon hade något annat val, för att komma bort från mannen och få bort barnen från honom. Och det är oändligt sorgligt. Men man kan trots allt inte döma människor i rätten för att INDIREKT ha orsakat brott. Vi i Flashback-domstolen kan dock göra det... men han bryr sig antagligen inte.

Skyll inte på mig, det var inte jag som ville ha invandringen! (Sd 2022)
Citera
2021-07-09, 13:49
Bannlyst
Citat:

Exakt. Faktan är redan klar och upplagd. Sluta få det att låta som att någon skulle försöka sitta här och ändra på den faktan.
Citera
2021-07-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetstuff84
Berätta mer! Vad kunde han göra?

Är han mäklare idag? Om inte vad jobbar han med?

Känner inte han idag men nej, det är inte mäklaren 😅
Jag skulle gissa på nått hantverkare jobb, han lär ha jobb iaf för hus i tormestorp är inte billigt. Iaf inte för Hässleholms löner
Citera
2021-07-09, 13:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Finns bild på den sörjande maken?
Jag gissar att det är en sörjande pappa du skall efterfråga. Skulle du ha sörjt ditt ex om exet mördat dina barn?
Citera
2021-07-09, 13:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Inte det vi debatterar om, vi pratar om varför hon dödade barnen
Ja, jag har sett att det spekuleras och dras rövarhistorier men inget med substans som säger att pappan betett sig illa.

Varför hon dödade barn är givetvis för att hon bestämde sig för det. DET beslutet ÄR hennes.
Citera
2021-07-09, 13:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, jag tror inte på att avsikten är att skydda barnen när man dödar dem. Vad menar du att hon skulle skydda dem mot? Att någon dödade dem?

Den logiken fungerar inte på mig.

Det gick fortare på det sättet, och sedan var det över. Annars hade barnen kanske varit tvungna att åka till honom på umgänge regelbundet i flera år, och leva i ständig skräck. Det är många barn som har det så. Allteftersom umgängeshelgen närmar sig, så blir de mer nervösa. När de hör pappan i trappan, kissar de på sig av rädsla. Men mamman kan inte göra något annat än att lämna ut dem. Öppnar hon inte, så kan han dra henne till domstolen för "umgängessabotage". Och det kan sluta med att han får hela boendet och vårdnaden. Tacka feministerna för det!
Citera
2021-07-09, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ja, jag har sett att det spekuleras och dras rövarhistorier

Ja, självklart. Det kommer in folk från alla världens hörn och hittar på allt det här! Skriver långa texter och berättar lögner för andra. För det är så den här världen funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in