Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ok, men har de gått ut med sådan information? Mig veterligen nej. Så hur kan någon i allmänheten med säkerhet dra slutsatsen att mamman är mördare. I samma anda säga att oskuldspresumtioen ska följas i pappans fall eftersom han inte är lagförd för misshandel. Du inser väl dubbelmoralen där?
Polisen skulle ju inte ha gått ut med att modern var "mördaren" (om man ska uttrycka det så om en förtvivlad kvinna), om det inte varit ordentligt utrett. (Om någon annan hade varit skyldig, hade ju både mamman och barnen varit "målsägande". Nu stod det att endast de avlidna barnen var det, och då måste man förstå att modern, som också var avliden, var den skyldiga.)
Jag tror att fadern är oskyldig till själva mordet, alltså tekniskt sett oskyldig. Han var inte närvarande vid spåret och band fast sina ungar vid rälsen.
Däremot tror jag att han är MORALISKT skyldig. Att modern inte kände att hon hade något annat val, för att komma bort från mannen och få bort barnen från honom. Och det är oändligt sorgligt. Men man kan trots allt inte döma människor i rätten för att INDIREKT ha orsakat brott. Vi i Flashback-domstolen kan dock göra det... men han bryr sig antagligen inte.
Skyll inte på mig, det var inte jag som ville ha invandringen! (Sd 2022)