2021-07-09, 13:33
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Singelmammor är en "no go-zon" om man har självrespekt. Bara losers som ens tänker tanken att bilda något vettigt med singelmödrar.

Jävla loser.

Vad pratar du om?
Är du 35+ är majoriteten av singelkvinnorna mammor, iallafall de som åtminstone ser någorlunda ut.
Fortsätt du göka dina träskpaddor och illusionera om att du är så mycket bättre än andra.
Citera
2021-07-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Vad pratar du om?
Är du 35+ är majoriteten av singelkvinnorna mammor, iallafall de som åtminstone ser någorlunda ut.
Fortsätt du göka dina träskpaddor och illusionera om att du är så mycket bättre än andra.
Vid 35+ så hamnar singelmammorna bland bottenskrapet om de inte känner någon som känner någon osv. Det är liksom då man lekt klart.
Citera
2021-07-09, 14:14
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
Vid 35+ så hamnar singelmammorna bland bottenskrapet om de inte känner någon som känner någon osv. Det är liksom då man lekt klart.

Så när en singel man som säg är 40 bast ska hitta en kvinna så måste han leta bland 20 åringar?
Citera
2021-07-09, 14:22
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Så när en singel man som säg är 40 bast ska hitta en kvinna så måste han leta bland 20 åringar?

Eller så kan han vända sig utomlands. Hela världen är en marknad idag. Cirka 30% av männen runt 40 har inte barn och cirka 20% av kvinnorna. Fler män som inte har barn m.a.o. men inte någon jättestor skillnad. De flesta kvinnor har barn (80%) men även de flesta män (70%).

https://www.stat.fi/til/vaerak/2019/...ie_001_sv.html

// CC
Citera
2021-07-09, 14:36
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Eller så kan han vända sig utomlands. Hela världen är en marknad idag. Cirka 30% av männen runt 40 har inte barn och cirka 20% av kvinnorna. Fler män som inte har barn m.a.o. men inte någon jättestor skillnad. De flesta kvinnor har barn (80%) men även de flesta män (70%).

https://www.stat.fi/til/vaerak/2019/...ie_001_sv.html

// CC

Dystert att sålla ut 80% av kvinnorna.
Hur stor andel av resterande 20% är snygga respektive träskpaddor?
Tillslut har du så få kvar...
Citera
2021-07-09, 14:41
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Det var bra men att ha 3 småflickor runt omkring mig som inte var mina fick mig att säga till henne att detta är ingen bra ide, jag vill inte vara någon annans barns pappa.

Men varför var ni kring
barnen om det var en kk-relation?
Man ses väl inte för sex när barnen är med?
Citera
2021-07-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Men varför var ni kring
barnen om det var en kk-relation?
Man ses väl inte för sex när barnen är med?

Ger man sig in i en KK relation, eller en relation ö.h.t med en singelmorsa så kan man räkna med att förr eller senare kommer barnen vara där.
Citera
2021-07-09, 14:50
Medlem
Ensamma mammor föredrar barnlösa män som trots barnlöshet ger intryck av att kunna bli bra "pappor" åt deras barn.

Som ensam pappa går man inte hem hos singelmammor. Kvinnor vill inte ta hand om andra kvinnors barn.
Citera
2021-07-09, 14:51
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Ger man sig in i en KK relation, eller en relation ö.h.t med en singelmorsa så kan man räkna med att förr eller senare kommer barnen vara där.

För mig låter det som dålig planering i så fall...
Är upplägget att ses för sex, som kk brukar vara, så håller man sig till det och träffas bara då man har någon som tar hand om barnen.
Citera
2021-07-09, 14:59
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Dystert att sålla ut 80% av kvinnorna.
Hur stor andel av resterande 20% är snygga respektive träskpaddor?
Tillslut har du så få kvar...

Svårt att säga. Jag skulle tro att 20%-gruppen innehåller hela spektrat precis som männen. Dvs alltifrån de inte så attraktiva utseendemässigt (men bra på insidan) till de som är attraktiva på utsidan men inte så mycket på insidan. Finns även en del karriärskvinnor som vid denna ålder börjar känna sig redo.

Du har dock helt rätt i att utbudet av barnlösa potentiella partners, både för män och för kvinnor, blir mindre och mindre desto närmare 40 man kommer. Därav tror jag att många får titta utanför Sveriges gränser om man har hårda krav på relation med någon som är barnlös runt 40+.

Nu handlar denna tråd mycket om mäns syn på singelmammor. Det hade varit intressant att höra vad barnlösa kvinnor anser om singelpappor. Hiss eller diss?

// CC
Citera
2021-07-09, 15:04
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Är upplägget att ses för sex, som kk brukar vara, så håller man sig till det och träffas bara då man har någon som tar hand om barnen.

Hej Findusofelix

Jag erkänner att jag inte vet men jag skulle tro att många singelmammor, om de fattar tycke för sin KK, gärna ser att relationen blir djupare med KKn. Livet blir mycket enklare med en bra partner vid sin sida. Ett sätt att göra det på är att introducera sina barn och på så sätt knyta KKn känslomässigt närmare sig.

Sedan om det varit tanken från början eller inte är svårt att säga men det skulle inte förvåna mig om ganska många (absolut inte alla, många är tydliga med att de söker en seriös relation) singelmammor har den planen.

Du vet det där med öppen, rak och tydlig kommunikation (eller bristen av det) som vi diskuterat så många gånger tidigare.

// CC
Citera
2021-07-09, 15:17
Medlem
Citat:

Denna kvinnan försökte nog håva in mig som mer än KK efter ett tag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in