Citat:
Ursprungligen postat av
ducell
Och det första man tänker på som lokförare när man ser 3 stycken människor uppe på spåret är, vad man fått för instruktioner på kursen( som även kan vara gjord för 40 år sedan) om man ser personer på spåret.....
Tror inte ens i paniken som uppstår när du "bara" kör på ett djur...hinner tänka en endaste logisk tanke...möjligen ett nej, innan det smäller!!
Jag själv han inte tänka något när jag frontade med en annan bil ,som körde om en lastbil...och jag är utbildad undersköterska.
Däremot om man kör tåg och krockar med människor/djur 20 gånger om dagen, så sitter det i ryggmärgen att inte titta!!!
Tror dock inte det finns en endaste lokförare som råkar ut för krockar med föremål ca 1 gång under en 10 års period!!!
Det mest korkade inlägget jag läst under många år här!!!
Korkat eller ej, det är detta man som lokförare är instruerad i att göra. Och nej, ingen behöver tänka tillbaka på vad man lärt sig under någon kurs, för det sitter i yrkeserfarenheten. Idiotiskt. Sorry...
Vad skulle du gjort? Stå vid vindrutan och vrålglo!?

Det finns alldeles för många inlägg där användarna inte har en susning om vad de skriver, likt ditt.
Btw. Därför har jag förståelse för att Polisen från början inte visste hur många som omkommit. Man såg kroppsdelar och ”smet”, och kunde konstatera att åtminstone en person är avliden.