2021-07-09, 11:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Han har tydligen hotat att slå ihjäl dem alla tre. Nu till helgen hade han, via rätten, tilldelats umgängesrätt.

https://www.facebook.com/1592984317608071/posts/2892700210969802/
Citera
2021-07-09, 11:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok dömd för något för tolv år sedan. Men inte mot henne väl?

Om den döda kvinnan är den utpekade, vilket väl det mesta talar för, verkar hon haft skyddad identitet. Det är också väldigt troligt att det har med hennes fd. man att göra. Så något har han väl antagligen gjort mot henne.

Men det är inte alltid en person är enbart gärningsperson eller enbart offer. Det kanske är så som du säger, och det kanske är så att hade det inte varit för hennes ex så skulle det här aldrig hänt. Men samtidigt så är hon inte den enda som levt med en förtryckande och eventuellt misshandlande man - i de flesta fall slutar det inte med att kvinnan tar sig själv och sina barn i döden. Så det går inte att endast skylla på mannen.

Vi ska också komma ihåg att den utpekade mannen har albanskt namn. Det är sannolikt så att en del av trådens skribenter påverkas av det - hade så inte varit fallet hade det legat närmare till hands att peka ut henne som en galen kvinna, punkt.
Är det inte konstigt om hade skyddad identitet pga exet men fick nej till besöksförbud?
Citera
2021-07-09, 11:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, men även vad som kan hända vid misshandel av barn. Det kanske var sådant som mamman hade i tankarna? Barn är oerhört utsatta - men det begriper du kanske inte.
Du får köra den där med någon annan. Nej, jag har ingen som helst förståelse för någon som slänger barnen under tåget för att bespara dem att dö.
Det är lika mycket strunt och luktar lika mycket hämnd när en mamma gör det som när en pappa gör det.
Lösningen på problemen är ALDRIG att döda sina barn.
Citera
2021-07-09, 11:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det inte konstigt om hade skyddad identitet pga exet men fick nej till besöksförbud?
Hur såg skyddet ut då?
Hon kan ha haft en sekretessmarkering enbart för att förhindra åtkomst till olika handlingar.
Hon verkar ju ha hållit sig på hemorten och därmed tycks det ju inte handla om något akut skyddat boende.
Det är också så att även om föräldrarna inte kan umgås p g a till exempel våld i relationen så måste det inte innebära att all kontakt med barnen bryts.
Citera
2021-07-09, 11:56
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hoppas någon duktig journalist tar tag och börjar gräva i detta.
Det gjordes ju en Kalla Fakta av mannen som kastade dottern utför kraftverket så det borde göras här också.

Det gjordes även en dokumentär serie på SVT om morden och självmordet i Gårdsten för att få svar.
Hoppas vi får se samma här

Jag håller med dig. Jag hoppas också att en journalist börja gräva i detta...
Citera
2021-07-09, 11:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, men även vad som kan hända vid misshandel av barn. Det kanske var sådant som mamman hade i tankarna? Barn är oerhört utsatta - men det begriper du kanske inte.
Jodå, den här mamman har ju på ett tydligt sätt visat att barn är mycket utsatta. För du förstår väl att med facit i hand så borde barnen inte varit i hennes vård. Hon dödade dem - det är väl den yttersta formen av utsatthet.
Citera
2021-07-09, 11:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han har tydligen hotat att slå ihjäl dem alla tre. Nu till helgen hade han, via rätten, tilldelats umgängesrätt.

Och hade hon velat hindra det så hade det varit mer adekvat att ta barnen och åka iväg till okänd ort. Att slänga barnen under tåget var knappast en lösning på det problemet.
Citera
2021-07-09, 12:00
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Finns väldigt få arbetsuppgifter inom en kommun som generar skyddade personuppgifter. Om man varit utsatt för hot eller liknande i tjänsten får man ju oftast ett överfallslarm, men för att komma dit krävs mycket!

Jobbat på myndighet i mååånga år o har personlig erfarenhet av exempel av detta slag.

Det du skriver stämmer inte, det krävs inte mycket för att få överfallslarm. Personal i hemtjänsten har det t ex när de arbetar i utsatta områden. Jag vet inte vad för kommun du lever i men i min kommun finns det många anställda som fått skyddad identitet pga sitt arbete.
Citera
2021-07-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Finns det domar, polisanmälningar, vittnesmål angående den här mannen
som sägs ha trakasserat henne? Något?

Jag vill inte verka tjatig, men vad finns det på karln?
Om han har pucklat på henne, eller framförallt barnen, så borde det finnas lite mer.
Rykten på byn om slagna barn? Det är trots allt en ganska liten by.
Gick barnen på dagis?
Citera
2021-07-09, 12:03
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Ett förtydligande där. En anonym användare skriver att mamman påstår det. Det kan vara så, men det är absolut inte en bekräftad sanning.
Citera
2021-07-09, 12:05
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Och det första man tänker på som lokförare när man ser 3 stycken människor uppe på spåret är, vad man fått för instruktioner på kursen( som även kan vara gjord för 40 år sedan) om man ser personer på spåret.....
Tror inte ens i paniken som uppstår när du "bara" kör på ett djur...hinner tänka en endaste logisk tanke...möjligen ett nej, innan det smäller!!
Jag själv han inte tänka något när jag frontade med en annan bil ,som körde om en lastbil...och jag är utbildad undersköterska.

Däremot om man kör tåg och krockar med människor/djur 20 gånger om dagen, så sitter det i ryggmärgen att inte titta!!!
Tror dock inte det finns en endaste lokförare som råkar ut för krockar med föremål ca 1 gång under en 10 års period!!!

Det mest korkade inlägget jag läst under många år här!!!

Korkat eller ej, det är detta man som lokförare är instruerad i att göra. Och nej, ingen behöver tänka tillbaka på vad man lärt sig under någon kurs, för det sitter i yrkeserfarenheten. Idiotiskt. Sorry...
Vad skulle du gjort? Stå vid vindrutan och vrålglo!? Det finns alldeles för många inlägg där användarna inte har en susning om vad de skriver, likt ditt.

Btw. Därför har jag förståelse för att Polisen från början inte visste hur många som omkommit. Man såg kroppsdelar och ”smet”, och kunde konstatera att åtminstone en person är avliden.
Senast redigerad av Hummm.. 2021-07-09 kl. 12:09.
Citera
2021-07-09, 12:05
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Jag vill inte verka tjatig, men vad finns det på karln?
Om han har pucklat på henne, eller framförallt barnen, så borde det finnas lite mer.
Rykten på byn om slagna barn? Det är trots allt en ganska liten by.
Gick barnen på dagis?

Enligt texten om kontaktförbudet framkommer det att inget våld förekommit. Det kan alltså inte finnas en enda dokumenterad händelse. Vilket är extremt underligt om påståendet var sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in