2021-07-08, 22:21
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Ni kan knappast förneka att det var ganska tydliga varningar från Trump innan valet.
Ärligt talat, det bästa med att låta enbrottsling fullborda ett brott innan man sätter dit dem är att ingen kan förneka brottet efteråt.

Dessutom så är brottprovokation är inte olagligt i USA (även om det inte finns några officiella indikationer på att så skulle vara fallet som jag känner till, men rätt mig gärna om ni känner till något).

Detta påminner mig om en debatt jag hade med en kollega angående misstänkt valfusk.
När jag tar upp lite argument för att valfusk i all fall inte kan uteslutas som dessutom var svåra att bemöta då började han ifrågasätta varför jag ville hjälpa Trump.

Men det handlar inte om Trump, har aldrig handlat om Trump. Det handlar om våran demokrati, vi vill ha en bra och säker demokrati och då måste konstigheter under ett val undersökas grundligt, det borde vi ändå kunnas enas om, inte sant?
Välkommen till Flashback!

Du skämtar väl när du menar att det är någon form av brottsprovokation eller strategi att ertappa någon, hoppas jag?
I så fall världens sämsta strategi, helt uppenbarligen...

I övrigt håller jag med dig. Men domstolarna måste pröva varje eventuellt bevis. Annars är det bara spekulationer / konspirationsteorier.
2021-07-08, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
ATTORNEY GRIEVANCE COMMITTEE FOR THE
FIRST JUDICIAL DEPARTMENT,
Petitioner,

RUDOLPH W. GIULIANI,
(OCA ATTY. REGISTRATION NO. 1080498),
Respondent.

Respondent repeatedly stated that in the Commonwealth of Pennsylvania more absentee ballots came in during the election than were sent out before the election. The factual “proof” he claimed supported his conclusion was that although Pennsylvania sent out only 1,823,148 absentee ballots before the election, 2,589,242 million absentee ballots were then counted in the election. This factual statement regarding the number of ballots mailed out before the election was simply untrue. The true facts are that 3.08 million absentee ballots were mailed out before the general election, which more than
accounted for the over 2.5 million mail-in ballots that were actually tallied. Notwithstanding the true facts, respondent repeatedly advanced false statements that there were 600,000 to 700,000 fabricated mail-in ballots, which were never sent to
voters in advance of the election. Respondent made these false claims during his November 8, 2020 radio program, Uncovering the Truth with Rudy Giuliani & Dr. Maria Ryan, during a November 25, 2020 meeting of the Republican State Senate Majority Policy Committee in Gettysburg, Pennsylvania, during a December 2, 2020 meeting of the Michigan House Oversight Committee, during his December 17, 2020 broadcast of the radio show Chat with the Mayor, and he repeated it during an episode of Steve Bannon's the War Room: Pandemic podcast on December 24, 2020.

Respondent does not deny that his factual statement, that only 1.8 million mail-in ballots were requested, was untrue. His defense is that he did not make this misstatement knowingly. Respondent claims that he relied on some unidentified member of his “team” who “inadvertently” took the information from the Pennsylvania website, which had the information mistakenly listed (Giuliani affidavit ¶49). There is simply no proof to support this explanation. For instance, there is no affidavit from this supposed team member who is not identified by name or otherwise, nor is there any copy of the web page that purportedly listed the allegedly incorrect data. In fact, the only proof in this record is the official data on the Pennsylvania open data portal correctly listing the ballots requested as 3.08 million.

https://www.nycourts.gov/courts/ad1/calendar/List_Word/2021/06_Jun/24/PDF/Matter%20of%20Giuliani%20(2021-00506)%20PC.pdf

bra gräv! Rudy tvingas erkänna att han ljugit om dessa förlorade röster.

Jag satsar allt jag äger på att capslock kommer att nixa ditt bevis till förmån för ytterligare en konspiration om förlorade röster. Inget bevis i världen kommer att få honom att ändra åsikt.
För allt sekten har kvar är lögner.
Senast redigerad av Zielinsky 2021-07-08 kl. 22:43.
2021-07-08, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ni kan knappast förneka att det var ganska tydliga varningar från Trump innan valet.
Ärligt talat, det bästa med att låta enbrottsling fullborda ett brott innan man sätter dit dem är att ingen kan förneka brottet efteråt.

Nej, har man bevis för att valfusk är på väg att ske och USA:s demokrati står på spel,då vänder man sig till FBI.

Vad man inte gör är att sabotera USA:s postväsende genom att plocka bort 1000 brevlådor och 200 sorteringsmaskiner,samt tvinga lastbilar att köra iväg tomma.
USA:s postväsende hade före valet en leveransnivå på 90% och direkt efter valet bara 63%

Vad man inte gör är att påstå (Ja han sa det) : Ifall jag förlorar så beror det på valfusk. Men ifall jag vinner så har valfusk inte skett.
Precis så som han sa innan valet 2016.

Säg mig. Tror du på sammanträffanden?
2021-07-08, 23:17
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
bra gräv! Rudy tvingas erkänna att han ljugit om dessa förlorade röster.

Jag satsar allt jag äger på att capslock kommer att nixa ditt bevis till förmån för ytterligare en konspiration om förlorade röster. Inget bevis i världen kommer att få honom att ändra åsikt.
För allt sekten har kvar är lögner.

Jag kan tänka mig att Capsis tänker "ja skiter i att det är fejk det är förjävligt ändå" och fortsätter att kolla på en rumblevideo
2021-07-08, 23:19
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
ATTORNEY GRIEVANCE COMMITTEE FOR THE
FIRST JUDICIAL DEPARTMENT,
Petitioner,

RUDOLPH W. GIULIANI,
(OCA ATTY. REGISTRATION NO. 1080498),
Respondent.

Respondent repeatedly stated that in the Commonwealth of Pennsylvania more absentee ballots came in during the election than were sent out before the election. The factual “proof” he claimed supported his conclusion was that although Pennsylvania sent out only 1,823,148 absentee ballots before the election, 2,589,242 million absentee ballots were then counted in the election. This factual statement regarding the number of ballots mailed out before the election was simply untrue. The true facts are that 3.08 million absentee ballots were mailed out before the general election, which more than
accounted for the over 2.5 million mail-in ballots that were actually tallied. Notwithstanding the true facts, respondent repeatedly advanced false statements that there were 600,000 to 700,000 fabricated mail-in ballots, which were never sent to
voters in advance of the election. Respondent made these false claims during his November 8, 2020 radio program, Uncovering the Truth with Rudy Giuliani & Dr. Maria Ryan, during a November 25, 2020 meeting of the Republican State Senate Majority Policy Committee in Gettysburg, Pennsylvania, during a December 2, 2020 meeting of the Michigan House Oversight Committee, during his December 17, 2020 broadcast of the radio show Chat with the Mayor, and he repeated it during an episode of Steve Bannon's the War Room: Pandemic podcast on December 24, 2020.

Respondent does not deny that his factual statement, that only 1.8 million mail-in ballots were requested, was untrue. His defense is that he did not make this misstatement knowingly. Respondent claims that he relied on some unidentified member of his “team” who “inadvertently” took the information from the Pennsylvania website, which had the information mistakenly listed (Giuliani affidavit ¶49). There is simply no proof to support this explanation. For instance, there is no affidavit from this supposed team member who is not identified by name or otherwise, nor is there any copy of the web page that purportedly listed the allegedly incorrect data. In fact, the only proof in this record is the official data on the Pennsylvania open data portal correctly listing the ballots requested as 3.08 million.

https://www.nycourts.gov/courts/ad1/calendar/List_Word/2021/06_Jun/24/PDF/Matter%20of%20Giuliani%20(2021-00506)%20PC.pdf
Ja det här var ju uppe i den här tråden redan strax efter valet. Om jag inte minns fel så kom siffran 1.8 miljoner från primärvalen april. Det lyckades vi ju lista ut på ungefär 5 minuter, men Rudy gick omkring och ljög om det i flera veckor.
2021-07-08, 23:38
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att Capsis tänker "ja skiter i att det är fejk det är förjävligt ändå" och fortsätter att kolla på en rumblevideo

Han har fortfarande inte svarat på mitt klara och tydliga debunkande av hans försök att använda William Bauchop Wilson (1926/29) som exempel på det sällsynta fabeldjuret "en senator i DC som blir insvuren på sin plats men senare körs ut från senaten av domare eller politiker i sin hemstat, och detta pga tydligt valfusk". Wilson blev aldrig insvuren, det val där han deltog certifierades aldrig (av flera sammanflätade orsaker). Sätet förblev vakant i tre år medan senaten brände mycket tid på att försöka avgöra vem som borde sitta där, och när Wilson efter många om och men slutligen nekades denna plats för PA hade han alltså aldrig suttit som medlem i senaten.

Vad jag förstår finns det inga exempel i modern tid (efter år 1900 alltså) på att en senator i DC, en gång insvuren, lyfts bort från sin plats via ett domstolsbeslut eller en politisk resolution i hemstaten. Kanske har det aldrig förekommit över huvud taget (utom i samband med inbördeskriget), men det är i varje fall helt obsolet i nutiden.

Vad CapsLock inte verkar fatta är också att de båda senatorerna för en delstat, på Capitolium, ses som denna delstats förnämsta representanter. Därmed ska de stå fria från intriger inom hemstatens legislatur. Det är så man brukar se på saken i USA.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-07-08 kl. 23:40.
2021-07-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Är väl i det närmaste klart att valfusk förekom och Trump vann valet. Nu startar också GOP i Pennsylvania en forensic audit! Blir väl full damage control från Fake news och vänsterdårarna/Trumphatarna här i tråden?

Varför är det klart för dig att Trump vann?
Alla officiella rapporter säger att Biden vann, with a landslide.
Det är Biden som är i Vita Huset och Trump står under utredning för försök till valfusk.

Jag saknar fortfarande konkret information om rapporterade incidenter i denna tråd.
2021-07-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Varför är det klart för dig att Trump vann?
Därför att en storseger för Trump är det enda CC kan acceptera, så klart.
2021-07-09, 00:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ja det här var ju uppe i den här tråden redan strax efter valet. Om jag inte minns fel så kom siffran 1.8 miljoner från primärvalen april. Det lyckades vi ju lista ut på ungefär 5 minuter, men Rudy gick omkring och ljög om det i flera veckor.

Och det kommer nog att fortsätta att komma upp i tråden, att Rudy Giuliani själv har sagt att hans påstående inte stämmer kommer nog inte spela någon större roll.
2021-07-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Nej, har man bevis för att valfusk är på väg att ske och USA:s demokrati står på spel,då vänder man sig till FBI.

Vad man inte gör är att sabotera USA:s postväsende genom att plocka bort 1000 brevlådor och 200 sorteringsmaskiner,samt tvinga lastbilar att köra iväg tomma.
USA:s postväsende hade före valet en leveransnivå på 90% och direkt efter valet bara 63%

Vad man inte gör är att påstå (Ja han sa det) : Ifall jag förlorar så beror det på valfusk. Men ifall jag vinner så har valfusk inte skett.
Precis så som han sa innan valet 2016.

Säg mig. Tror du på sammanträffanden?

Personligen så tror jag det är högre sannolikhet att Trump skulle vunnit valet än Biden och jag tror därmed att det skulle finnas fog för Trump att misstänka valfusk och därmed fog att ev göra ett liknande uttalande (även om jag inte känner till just detta uttalandet och jag ärligt talat inte tänker argumentera mot löst översatt citat som kan tas totalt ur sitt samahang - f.ö. en nationalsport för våra mediakanaler )

Och att det förekommit fulingar lagliga som olagliga fuling på båda sidor det tror jag fullt och fast - Ja. Jag skulle tex personligen tro att R har gjort det svårare att rösta i person och/eller poströsta i vissa delstater, något som är jävligt fult gjort om det nu inte kan motiveras av att valsäkerhet vilket det förmodligen kan i en delmängd av ovanstående fallen, svårigheten är att avgöra detaljerna här och inte bara anta det värsta om sina politiska motståndare.
Att det kan ingå fulingar gällande posten skulle inte förvåna mig, men vi kan inte utgå från vad vi tror, vi måste utgå från vad vi kan bevisa.

Tex jag personligen tror valfusk förekommit, men jag har aldrig hävdat att det har förekommit därför att det är inget jag vet, bara något jag tror.

Men jag kan försöka förtydlig min linje igen.
Det finns (för mig) tveksamheter gällande valet, därav vill jag ha en granskning av valet som då bör göras av den som då lämpligtvis har juridisk makt över situationen.
(dvs granskning bör då ske under ledning av repektive delstaten som ev vill göra detta, då maktfördelningen ger delstaten makten att bestämma reglerna för valet etc, om jag nu förstår korrekt dvs)

Varför skall inte en lokal delstat få granska valet?
(och Trump skall inte vara inblandad i granskningen, det skall vara en upp till delstaten att granska ingen annan)
2021-07-09, 02:03
Bannlyst
Citat:
Personligen så tror jag det är högre sannolikhet att Trump skulle vunnit valet än Biden och jag tror därmed att det skulle finnas fog för Trump att misstänka valfusk

Vill du dela med dig av varför du känner att det är högre sannolikhet att Trump skulle ha vunnit?
Jag vill gärna veta mer så att jag kan sätta mig in i ditt perspektiv.
2021-07-09, 02:54
Medlem
I en förbundsrepublik, som USA ju är, måste de tunga och bärande delarna av regelverket för hur val går till sättas av den federala lagstiftande makten (kongressen) och sedan gäller dessa regler för hela landet. De tunga vallagarna och regelverket för hur valresultat ska översättas till exempelvis nya senatorer eller utseendet av president, detta måste också vara fastlagt på nationell nivå och kan inte överlämnas till delstaterna. Annars skulle vissa stater t ex kunna bestämma att valdagen kan uppskjutas på obestämd tid just där, att alla parlamentariker från denna delstat måste vara troende kristna, eller införa regler som tillåter ett obegränsat antal audits och förhalanden av ett färdigställt valresultat. Sådana tydliga särregler skulle i längden slita sönder principen att valet gäller hela landet.

Det finns lokala vallagar i varje delstat i USA, deras val är betydligt mer decentraliserade än våra, men de stora linjerna är fastlagda i federala lagar som gäller hela landet. Sedan är en del av dessa federala vallagar omoderna och litet otydliga, några av de tyngsta härstammar från slutet av 1800-talet. Men lösningen kan inte vara att överlämna mer makt över valen till de enskilda delstaterna.

Att delstaternas legislaturer (eller aktionsgrupper inom dessa) skulle ha rätt att långt i efterhand avgöra hur valet gick till och ifall de anser att det förekom fusk, och därefter direkt ogiltigförklara valet, det är lika orimligt som om ett kommunalråd i Ludvika skulle ha råd att avsätta ministrar och riksdagsmän bara för att dessa råkar komma från Ludvika och kommunalrådet inte känner sig nöjt med dem. Självklart kan det inte gå till så.

Sedan är stora delar av det republikanska partiet idag Trumps livegna och gör nästan vad som helst för att skydda honom. Så har det varit de senaste åren. Naturligtvis kan de här skikten inom t ex kongressen, delstaternas senater och i republikansk media inte ses som oberoende eller objektiva. De lyder Trump. I t ex Arizona kan vi se hur denna lydnad ser ut.

Därmed kan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in