Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Ur straffhänseende spelar det ju ingen som helst roll om hon medvetet bröt mot lagen eller om hon var omedveten om att hon gjorde det. Vet inte vilket som är värst i detta fall när en partiledare bryter mot en lag hennes parti vill skärpa och att hon sen inte känner till den eller avsiktligt negligerar den. Ja märkligt värre när det också görs gällande att det grova förtalet på hennes offentliga Facebook var noga genomtänkt och avstämt med flera partimedlemmar.
Jo men alltså det spelar roll för om man vill kalla henne för kriminell eller inte. Jag anser inte att hon är kriminell.
Sedan det hon har gjort om det är bra eller inte, det är en annan fråga.
Ja hon vill skärpa straffen för förtalsbrott men då hon inte visste att det som hon gjorde var förtal så förstår jag inte hur det är motsägelsefullt att hon vill se skärpta straff för förtal samtidigt som hon skrev ut information på Facebook (?) om en advokat som haft en del skumraskaffärer.
Jag kan tillägga att jag inte är någon Ebba Bush supporter eller för Kristdemokraterna.
Jag är faktiskt rätt neutral när det kommer till Kristdemokraterna och Ebba Bush. Jag tycker att de är rätt obetydliga och precis som alla andra så har även de gjort en del dåliga saker för Sverige.
Jag tycker bara att det här har blivit lite väl överdrivet av motståndare mot konservatism och Kristdemokraterna.
Jag anser som sagt inte att man kan kalla Ebba Bush för kriminell för det här. Argumentet som personen jag diskuterade mot (dig?) Menade eftersom att hon fick villkorlig dom och inte bara böter så är hon kriminell.
Personen menade på att någon som kör för fort tex som bara får böter är inte kriminell så då är en knarkare mindre kriminell än Ebba Bush eftersom att det bara blir strafföreläggande med böter för ringa narkotikabrott och narkotikabrott.
Om vi ska granskar politiker som faktiskt har varit farliga för nationen och för folket så är jag såklart öppen för att ha med Ebba Bush på den listan men hon hamnar långt ner under en rad andra personer.