2021-07-08, 22:19
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Vad menar du, förstår inte? S*lly??

Någon hade skrivit att en S*lly hade skrivit på sin Facebook om M*ria
Citera
2021-07-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Fast det är väl bättre än att ha ihjäl sina barn?

Jag hade fan hellre försökt att fly eller något annat. Gå ut i media.
Ska inte döma helt men hade inte ställt mina barn framför ett tåg. Kanske ligger annat bakom också? En depression som kom med den svåra situationen?

Många kvinnor som haft barn som blivit misshandlade och tappat hoppet men inte tagit allas liv.

Va ledsamt allting
Citera
2021-07-08, 22:22
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fy fan om samhället svikit henne så att hon kände att det var den enda utvägen.

Frågan är, kunde hon inte fly någonstans? Med hjälp av någon? Överklaga?

Jag förstår att man inte vill leva med den rädslan men nu gjorde hon samma sak mot sig själv och barnen som han hotade med?
Försöker vara finkänslig men ändå förstå

Man kan "hoppas".... Utan att jag säger för mycket..... Att hon blivit hotad rejält, så pass mycket att vi kan se minst 1 gripande.... Då tror jag att vi mer kan förstå vad som har hänt.....
Förstå mig rätt.
Citera
2021-07-08, 22:23
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:

Jag förstår att man inte vill leva med den rädslan men nu gjorde hon samma sak mot sig själv och barnen som han hotade med?

Nu får någon rätta mig om jag har fel, men är det inte olagligt att undanhålla barn som man ska ha umgängesrätt till? Dvs hon hade begått ett brott genom att fly.
Citera
2021-07-08, 22:24
Medlem
MaxVobiscums avatar
Så. Har vi landat i att det är Mar*a med barn?
En gång för alla?
Citera
2021-07-08, 22:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:

Vad jag försökte få fram är att vårdnadstvisten nog inte ens hann nå hovrätten. Beslutet från tingsrätten var nog kanske inte heller klart.

Verkar som att beslutet om kontaktförbud som inte gick i mål som tände gnistan.

Dock!!! Hon hade kunskapen och språket för att veta att ta död på barnen inte var en ultimat lösning.

Så många som sörjer denna handling.
Citera
2021-07-08, 22:25
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för att du delade detta. Det ger en kontext till händelsen som nu framstår som ännu mer fruktansvärd.

Det känns som att tråden borde skifta fokus till apskaftet Lab*not Krasn*q*, och då avses inte mäklaren från Malmö.
Skvaller, bilder, jobb mm.
Citera
2021-07-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Så. Har vi landat i att det är Mar*a med barn?
En gång för alla?

Njae, tydligen delat i en grupp för kvinnor utsatta för kvinnofridsbrott, jag vill veta vem som delat inlägget osv innan man kan säga säkert.
Citera
2021-07-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Växer pengar på träd i din värld?? Alla kanske inte har möjligheten att bara dra. Dessutom skulle det vara kidnappning.

Hennes pappa verkar vara egenföretagare. Han skulle kunna låna en slant till en biljett någonstans. Skitsamma planen.

Vaddå kidnappning…. Mord är väl inte bättre?
Tror hon var deprimerad också annars ställer man inte sina barn framför ett rusande tåg.

Det verkar ha varit uppe i tingsrätten så tänkte kolla om det finns domar kring eventuell misshandel osv så kanske man får mer svar
Citera
2021-07-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Nu får någon rätta mig om jag har fel, men är det inte olagligt att undanhålla barn som man ska ha umgängesrätt till? Dvs hon hade begått ett brott genom att fly.

Ja, beroende på längden/graden av det hela så brukar man kalla det antingen umgängessabotage alternativt egenmäktighet med barn. Känner till en del om det utifrån jobbet i vissa aspekter, (kan dock inte riktigt gå in på hur).

Men ja kort sagt man ställer oftast till det (ibland rejält) för sig själv om man undanhåller barnet ifrån umgänge som är dömt av en domstol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik

Jaaa? Det är min poäng. Det är väl mycket bättre att begå det brottet - hade jag själv gjort med stolthet om det fanns fara för mina barn, än att mörda dem. Det måste jag stå fast vid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Och vad vet du om det?

Har varit med om det, otaligt med människor i min närhet har varit med om det. Har jobbat med det ideelt och jobbar numera med det på heltid. Duger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in