2021-07-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enungdam
Vem är det som lagt ut?
"gemenskap kvinnofrid" på facebook
Citera
2021-07-08, 22:08
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brownie79
Detta är så tragiskt. Hur kan en mamma göra så mot sina barn? Hon kunde tänkt ett snäpp längre, tagit med barnen och flyttat utomlands dit han aldrig kunnat hitta henne? Börjat om på nytt och gett barnen en chans i livet. Varför skaffa inte ett utan TVÅ barn med en man som misshandlat henne? Jag har så många frågetecken. INGET i denna världen rättfärdigar det hon gjort.

Då hade hon gjort en liten olaglig handling. Tror du inte att det är brottsligt?
Citera
2021-07-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Jag känner mig äcklad av alla som försvarar mamman i det här fallet. Hon mördade sina barn. Tror ni att de ville bli påkörda av ett X2000 era pantade mamelucker?

Det beror väl på vad alternativet skulle vara?
Citera
2021-07-08, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brownie79
Detta är så tragiskt. Hur kan en mamma göra så mot sina barn? Hon kunde tänkt ett snäpp längre, tagit med barnen och flyttat utomlands dit han aldrig kunnat hitta henne? Börjat om på nytt och gett barnen en chans i livet. Varför skaffa inte ett utan TVÅ barn med en man som misshandlat henne? Jag har så många frågetecken. INGET i denna världen rättfärdigar det hon gjort.

Lätt för dig att säga. Du kan inte sätta dig in i hennes situation. Jag förstår henne helt och hållet.
Citera
2021-07-08, 22:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciciflink
https://www.bildtagg.se/bild/fbx4fjjtuj754kxawl08lr
Tack för att du delade detta. Det ger en kontext till händelsen som nu framstår som ännu mer fruktansvärd.
Citera
2021-07-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
I det här fallet vet vi väl inte om vårdnadstvisten var avgjord. Den brukar väl ofta gå till hovrätten. Det tror jag inte den hunnit göra. Han hade en tidigare dom om misshandel, men inte i nära relationer.

Ja jag säger inte ens att jag vet vilka personerna är, eftersom det inte verkar finnas någon trovärdig/officiell info om det. Vill ej heller spekulera i deras identiteter.

Men dock funderar man ju ändå, kring ett ev. motiv/bakgrund. Och en våldsam man/exman och en lite för slapp domstol i en sådan vårdnadstvist t.e.x, låter för mig som ett långt mer sannolikt ”motiv”, än bara rent ”hämndbegär”, ifrån en mor. Men visst jag kan ha fel, nu utgår jag bara ifrån andra fall och erfarenheter osv.
Citera
2021-07-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Växer pengar på träd i din värld?? Alla kanske inte har möjligheten att bara dra. Dessutom skulle det vara kidnappning.

Kidnappning är bra mycket bättre än att mörda sina barn. Om man tänker som dig dvs. Hon hade ett jobb och hade mycket väl kunnat spara ihop en liten summa till flygbiljetter. Eller tagit ett lån vad som helst innan hon valt att mörda sina barn.
Citera
2021-07-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för att du delade detta. Det ger en kontext till händelsen som nu framstår som ännu mer fruktansvärd.

OM inlägget är legit…
Citera
2021-07-08, 22:12
Medlem
Citat:
Jag känner mig äcklad av alla som försvarar mamman i det här fallet. Hon mördade sina barn. Tror ni att de ville bli påkörda av ett X2000 era pantade mamelucker?

Man kan dock ha förståelse inför den uppkomna absurda situationen där mamman kände att hon inte hade något annat val utan att för den skull försvara gärningen med att ha ihjäl sina två små barn
Citera
2021-07-08, 22:12
Medlem
Beck86s avatar
Citat:

Nej men om han nu misshandlade barnen och mamman, tänk själv om hon hade tagit sitt egna liv och inte barnen.... De hade han väl struntat i, men hon gjorde (en tråkig, rätt bedömning fråm hennes sida) ett val att inte låta han få barnen...... Man måste se det från en annan sida..... Vi vet inte riktigt varför detta har hänt men nu har vi fått lite mer text på denna tråkiga berättelsen.
Citera
2021-07-08, 22:13
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
https://www.facebook.com/maria.nicklasson.71

Alltså.... Denna S*lly..... Inte gmg
Citera
2021-07-08, 22:13
Medlem
Blaire-Witchs avatar