Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Merparten av de stater som nu beskylls för att fuskat / haft säkerhetsbrister som inneburit fusk var republikanskt styrda. Korrekt? Den absoluta majoriteten av dessa republikaner var innan valet väldigt välvilliga till DJT, så DJT borde fått ganska stort gehör för seriösa synpunkter. Vad har DJT gjort för att få dessa att ändra sina rutiner, förutom slentrianmässigt gnällande på Twitter om att det var "fuskigt" med poströster. OBS! Ej retorisk utan ärligt ställd fråga, jag vet inte.
Ni kan knappast förneka att det var ganska tydliga varningar från Trump innan valet.
Ärligt talat, det bästa med att låta enbrottsling fullborda ett brott innan man sätter dit dem är att ingen kan förneka brottet efteråt.
Dessutom så är brottprovokation är inte olagligt i USA (även om det inte finns några officiella indikationer på att så skulle vara fallet som jag känner till, men rätt mig gärna om ni känner till något).
Detta påminner mig om en debatt jag hade med en kollega angående misstänkt valfusk.
När jag tar upp lite argument för att valfusk i all fall inte kan uteslutas som dessutom var svåra att bemöta då började han ifrågasätta varför jag ville hjälpa Trump.
Men det handlar inte om Trump, har aldrig handlat om Trump. Det handlar om våran demokrati, vi vill ha en bra och säker demokrati och då måste konstigheter under ett val undersökas grundligt, det borde vi ändå kunnas enas om, inte sant?