2021-07-08, 19:31
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är någon som säger att han är säker o andra säger att han dom pratat med henne och att hon lever. Det är inte direkt så säkra bevis.

Användaren Plaux verkade säker ungefär 10 ggr. Men han verkar vara den enda som hävdar att det är fel person. I övrigt så är det rätt många som vittnar om att det är rätt både via sina jobb och bekanta.
Citera
2021-07-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ok. Kan ju vara en pågående process som inte gått till dom om det ska avse skyddad identitet. Vilket jag f ö inte tror på då hon har sitt namn och att de bor nära.

Däremot kan det ju handla om en pågående vårdnadstvist.

Kvinnan verkade arbeta fram till gärningen, även haft hand om barnen. En svårt psykiskt sjuk människa gör inte det.

Detta var planerat om det med ögonbindlar stämmer.

Det är mycket möjligt att det kan vara ett pågående ärende, men en domstol kan väl inte ta interemistiskt beslut angående skyddad identitet?
De kan väl bara ta interemistiska beslut ang skyddat boende och liknande insatser?
Citera
2021-07-08, 19:32
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Profilen finns ju inte även om jag byter ut stjärnorna mot i?

Jag fick upp den nyss!
Hon heter Pern*lla Andersson
Citera
2021-07-08, 19:33
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trypofob
Kontakten bröts ungefär när L*abinot kom in i bilden. Fick starka vibbar om svartsjuka. De du ger som förslag är samlat på ett bräde. Som sagt, ingen kontakt på många år.. Men att de skulle gå såhär långt är för mig obegripligt, levnadsglad, otroligt charmig, snäll.
Hon måste ha haft ett fruktansvärt liv i slutet, och de gör mig vansinnig och ledsen

Jag tror inte att du ljuger, jag hoppas att du är ärlig för allas skull.... Och detta gjorde mig ännu mer arg på att hon inte fått hjälp tidigare....
Så himla tragiskt...... Fan.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
Jag var där precis och där låg ett vackert kort med följande text: vi fattas ditt fina leende, din vackra busiga blick, ditt varma hjärta och oerhörda omtanke om de som står dig nära. Ljudet av dina klackar har tystnat. Sov gott /kollegorna.
Verkar ju då som att det är en kvinna.

Bekräftat även i media att det var en kvinna:

Två barn och en kvinna har dött efter att ha körts på av ett tåg i Tormestorp utanför Hässleholm i Skåne.

https://www.expressen.se/kvallsposten/larm-om-olycka-vid-jarnvag-flera-personer-pakorda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatplanka
Mar*as kille fick ej kontaktförbud i slutet av juni. Han är tidigare (2009) åtalad för misshandel.

"Krasn*q*, Lab*not har inte tidigare lagförts för brott mot
närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte
tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit
någonting som tyder på att Krasniqi, Labinot skulle
komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot
sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot
denna bakgrund inte uppfyllda"

- 23/6 2021, åklagarkammaren Kristianstad

AM-73128-21
Det där var ju oroande. Man söker inte kontaktförbud bara sådär. Låter som om det kan ligga bakom det hela.
Citera
2021-07-08, 19:34
Medlem
Citat:
Kontakten bröts ungefär när L*abinot kom in i bilden. Fick starka vibbar om svartsjuka. De du ger som förslag är samlat på ett bräde. Som sagt, ingen kontakt på många år.. Men att de skulle gå såhär långt är för mig obegripligt, levnadsglad, otroligt charmig, snäll.
Hon måste ha haft ett fruktansvärt liv i slutet, och de gör mig vansinnig och ledsen

Är det han som är på bild med henne på pappans sida, från 2011?
Citera
2021-07-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
L*nnvägen två Hässleholm

Såldes 4 juni i år.
Citera
2021-07-08, 19:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androctonus
Det är mycket möjligt att det kan vara ett pågående ärende, men en domstol kan väl inte ta interemistiskt beslut angående skyddad identitet?
De kan väl bara ta interemistiska beslut ang skyddat boende och liknande insatser?
Nej, men om vårdnaden. Kan det ha handlat om den? Känns väldigt troligt. Om hon sökte kontaktförbud och inte fick interimistiskt beslut om vårdnaden?

Svårt med skyddad identitet och delad vårdnad. Kontaktförbud går väl att lösa kortsiktigt mha Soc.

Hon lär väl via sitt arbete haft inblick i vilken härva det blivit.
Citera
2021-07-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
Jag har varit deprimerad och suicidal och mitt hjärta brister för de två barnen - och mamman.

Det är klart. Vi vet inte vem hon är. Och vi vet inte om hon var deprimerad men jag skulle lätt sätta en bra slant på det.

Innan jag blev sjuk kunde jag inte förstå hur någon kunde välja att ta sitt liv. När jag var sjuk så kunde jag - på riktigt - inte se annat än att jag var en belastning för mina nära och kära, mina vänner och framför allt mina barn. Mitt beslut att ta livet av mig kom en vacker sommardag då jag inte kunde dölja hur dåligt jag mådde och jag såg rädslan och oron hos dem. De var inte rädda FÖR mig. De var rädda OM mig. Och i min sjukdom var det enda jag kunde göra för att rädda dem att dö för att de skulle slippa bli utsatta för oro o rädsla. Barn ska vara glada och föräldrar ska vara deras trygghet. Jag sökte inte hjälp. För att om man gör det blir socialen inkopplad och mina barn har en förälder till och jag - mitt sjuka jag - ville inte fucka upp ungarna med soctanter och ev placeringar. Vi är ju en "fin" familj. Min tanke var istället att livförsäkring trillar ut och de lever lyckliga i alla sina dagar.
Nu blev det inte så, jag hamnade på sjukhus istället och flera år senare är jag äntligen FRISK men minns det absoluta mörkret och min absoluta uppfattning att min existens var skadlig för alla. Jag kan bara beskriva det som en verklig vanföreställning. En sinnessjukdom.
Vad jag vill säga är att på samma sätt som kärleken till mina barn i mitt sjuka huvud ledde mig till slutsatsen att dö kan jag NU förstå att i ett ANNAT sjukt huvud kan det vara just kärleken till barnen som gör att man väljer att "ta med" dem. Det är FRUKTANSVÄRT. Men just sjukt.
Av den anledningen tänker jag att vi alla nog bör gå in i det här med lite empati och ödmjukhet inför vad psyket kan ställa till med hos en människa och vilka hemska följder psykisk ohälsa kan få. Istället för att döma kanske vi borde låta bli just det.

Mycket bra skrivet.
Känner igen mig mycket i det du skriver.
Citera
2021-07-08, 19:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
M*ria Kr*sniqi var min bästa kompis för
Sisådär 15 år sedan. Tänker på hennes föräldrar, så fruktansvärt det måste vara att mista både dotter och barnbarn på ett ögonblick. må de vila i frid tillsammans ❤️

Ja det kan nog bara Maria. Ett stort antal av hennes vänner på FB har numera svarta bakgrunder. Flera av dom vet jag hade inte det igår….
Citera
2021-07-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Är det han som är på bild med henne på pappans sida, från 2011?

Har inte snokat på A*ders sida. Lägg upp bild så kan jag bekräfta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in