2021-07-08, 19:17
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trypofob
M*ria Kr*sniqi var min bästa kompis för
Sisådär 15 år sedan. Tänker på hennes föräldrar, så fruktansvärt det måste vara att mista både dotter och barnbarn på ett ögonblick. må de vila i frid tillsammans ❤️

Så du är 100% säker på att det är hon nu? Så folk slipper att gissa....
Citera
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Till er som undrar varför man suktar efter fup och dreglar efter info vid en så oerhört tragisk händelse kan jag bara tala för mig själv:
Det är intressant eftersom varje självmord är ett misslyckande av samhället. För att självmord inte ska upprepas så måste man ta reda på var det brast, var i kedjan funkade det inte? Här var det så otroligt illa så att mamman inte bara tog livet av sig själv utan även de två barnen. HUR kan det hända? VEM gjorde fel? VARFÖR fick hon inte hjälp? HUR ska man förebygga det fortsättningsvis?
Det är kaos och katastrof att sådant händer i vårt välbärgade land med vårt stora sociala skyddsnät.
Därför måste man gräva i det.
Och då säger någon, jamen det får väl myndigheterna och staten göra då och inte kreti och pleti på Flashback. Ja, så är det ju också, och det kommer de ju göra förhoppningsvis men jag anser ju att detta är allas angelägenhet eftersom vi alla är samhället och är beroende av att samhället fungerar. Här har det uppenbart inte fungerat och alla i landet måste få veta varför, och de som är ansvariga måste få veta att de var ansvariga och failade. Jag hoppas att man inte lägger locket på utan gräver i varför och hur det kunde gå så här långt utan att hon fick hjälp. Med hänsyn till efterlevande SÅKLART, vill de inte så måste de ju få bestämma. Men jag menar, jag tror det kan vara bra för förebyggande arbete som sagt.

Sen kan jag tillägga att jag är socionom och jobbar emellanåt med våld i nära relation så jag är extra intresserad pga det. Men vi alla kanske har någon i vår närhet som råkar illa ut och mår dåligt, och för att kunna öppna ögonen inför det så måste vi alla förstå.
Det är : flera svåra omständigheter som samverkar, ofta i kombination med en chockartad händelse/ plötslig insikt / katastrof som får en människa att agera så här. Det är aldrig bara 1 sak. Ingen kan nånsin veta vad som får bägaren att rinna över för en annan människa. (Tidigare trauman, långvariga missförhållanden, upprepade kränkningar, stark rädsla, bottenlös förtvivlan, psykisk sjukdom, utmattning, sömnlösa nätter, ensamhet, oförmåga att klara skydda sig själv och/ eller sina barn, hat och hot, fullständig hopplöshet, sorg, plötsligt svek. ) Ja listan kan göras hur lång som helst. Människor som har det svårt berättar bara en bråkdel, enligt min erfarenhet. En impuls som säger " NU RÄCKER DET ". Så tror jag att det är. Förebygga suicid till 100 % går aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Informationen från media har gjort gällande att barnen och den vuxne som dog på spåret hade en relation men inte en biologisk. Identiteten på de omkomna är inte publicerad. Så det är onödigt att spekulera vem eller vad.
Som i fallet med en kvinna som tog livet av sina barn i förort till Göteborg riktades misstankar mot fadern som var helt oskyldig.
Det finns många väldigt dåliga mödrar och många väldigt dåliga kvinnor tyvärr.

Var har det gjorts gällande att relationen inte var biologisk? Det har väl enbart stått att de hade en relation men inte preciserats närmare vare sig den var biologisk eller inte?
Citera
2021-07-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Informationen från media har gjort gällande att barnen och den vuxne som dog på spåret hade en relation men inte en biologisk. Identiteten på de omkomna är inte publicerad. Så det är onödigt att spekulera vem eller vad.
Som i fallet med en kvinna som tog livet av sina barn i förort till Göteborg riktades misstankar mot fadern som var helt oskyldig.
Det finns många väldigt dåliga mödrar och många väldigt dåliga kvinnor tyvärr.

Vissa är dåliga och vissa mår dåligt

Minns morden i Gårdsten, såg dokumentären sen på SVT som gick om pappans kamp efter svar. Så hemskt att stå ensam kvar och inte förstå någonting

Men enligt uppgifter så sålde de alltså sin gemensamma villa för 1 månad sedan?
Citera
2021-07-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Så du är 100% säker på att det är hon nu? Så folk slipper att gissa....

Tyvärr ja
Citera
2021-07-08, 19:22
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Tyvärr ja

Vet du orsaken till detta? Eller misstänker? Vårdnadstvist? Avundsjuka? Svartsjuka?
Citera
2021-07-08, 19:23
Medlem
Citat:
Tyvärr ja
Fast det där har vi hört förut…. Har du något konkret bevis?
Citera
2021-07-08, 19:26
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darentekappe
Det är : flera svåra omständigheter som samverkar, ofta i kombination med en chockartad händelse/ plötslig insikt / katastrof som får en människa att agera så här. Det är aldrig bara 1 sak. Ingen kan nånsin veta vad som får bägaren att rinna över för en annan människa. (Tidigare trauman, långvariga missförhållanden, upprepade kränkningar, stark rädsla, bottenlös förtvivlan, psykisk sjukdom, utmattning, sömnlösa nätter, ensamhet, oförmåga att klara skydda sig själv och/ eller sina barn, hat och hot, fullständig hopplöshet, sorg, plötsligt svek. ) Ja listan kan göras hur lång som helst. Människor som har det svårt berättar bara en bråkdel, enligt min erfarenhet. En impuls som säger " NU RÄCKER DET ". Så tror jag att det är. Förebygga suicid till 100 % går aldrig.

Det är en sak. Men att en suicidal förälder tar med sig två små barn det är 100 steg längre. Den gränsen passerar inte många föräldrar oavsett grad av psykisk ohälsa.

I det här fallet fanns det arbetskollegor, vänner och familj. Eventuellt även sjukvård, Soc?
Citera
2021-07-08, 19:27
Medlem
Mar*as kille fick ej kontaktförbud i slutet av juni. Han är tidigare (2009) åtalad för misshandel.

"Krasn*q*, Lab*not har inte tidigare lagförts för brott mot
närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte
tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit
någonting som tyder på att Krasn*q*, Lab*not skulle
komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot
sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot
denna bakgrund inte uppfyllda"

- 23/6 2021, åklagarkammaren Kristianstad

AM-73128-21
Senast redigerad av tomatplanka 2021-07-08 kl. 19:34.
Citera
2021-07-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vi undersökte det igår. O du var inte här.

Läs tråden och sluta shitposta.. Alla utom ni verkar ha kommit fram till samma slutsats.

Det är någon som säger att han är säker o andra säger att han dom pratat med henne och att hon lever. Det är inte direkt så säkra bevis.
Citera
2021-07-08, 19:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Säkert något syskons barn och inte hennes.
Namnen stämde med de som nämnts i tråden, Li*m och Alex*nder, men kan ju vara felinfo.
Citera
2021-07-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Vet du orsaken till detta? Eller misstänker? Vårdnadstvist? Avundsjuka? Svartsjuka?

Kontakten bröts ungefär när L*abinot kom in i bilden. Fick starka vibbar om svartsjuka. De du ger som förslag är samlat på ett bräde. Som sagt, ingen kontakt på många år.. Men att de skulle gå såhär långt är för mig obegripligt, levnadsglad, otroligt charmig, snäll.
Hon måste ha haft ett fruktansvärt liv i slutet, och de gör mig vansinnig och ledsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in