2021-07-08, 18:52
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ulf biter ifrån iaf:

/.../
För mig är detta uppenbart – en omfattande invandring i kombination med en riktigt dålig integration har blivit väldigt dåligt för Sverige, framför allt för alla människor som idag lever i utanförskap i de utsatta områdena.

Jag lyfte väl kända och belysta problem, som ingen människa i Sverige som bryr sig det minsta om samhället, har kunnat undgå att se. Men ändå möttes jag genast av anklagelser från politiska motståndare om att skuldbelägga invandrare i största allmänhet.

Självklart har jag aldrig pekat ut vare sig enskilda invandrare, eller invandrare som grupp som en belastning för vårt land. Tvärtom: hundratusentals människor har genom decennier och sekler invandrat till Sverige och bidragit ekonomiskt och kulturellt till vårt samhälle. Men uppenbara problem måste ju erkännas om man ska ha någon chans att lösa dem. Allt annat är att stoppa huvudet i sanden.

För detta kräver alltså Märta Stenevi (MP) att jag ska be om ursäkt, och Morgan Johansson (S) insinuerar att jag skulle vara farlig. Vad som är farligt är den medvetna fördumningen och polariseringen av debatten. De som borde be om ursäkt är de politiker som år efter år har makten att göra något men låter utanförskapet, arbetslösheten och kriminaliteten bara växa, samtidigt som de röstar igenom lagar som avsiktligt ökar invandringen till Sverige.

För den som vill föra en vuxen diskussion om svåra problem, och är intresserad av vad jag faktiskt sa igår, så var detta den kanske viktigaste passagen i mitt tal:

”Moderaterna är partiet för alla som har en bergfast tro på rättigheter, skyldigheter och möjligheter – som är lika för alla. Vissa av oss talar med dialekt, andra med brytning. Men vi förenas i övertygelsen att Sverige ska vara ett land, där vad du gör och vart du är på väg, är viktigare än vem du är och var du kommer ifrån.”
https://www.facebook.com/UlfKristerssonM/posts/3028384117397258

Vad man än tycker om Ulf Kristersson och M så måste nog detta ställningstagande betecknas som ett vägskäl i svensk politik. Inte bara kallar han en spade för en spade, han backar inte utan går till attack istället.

Det känns bra måste jag säga! Visserligen visste jag att det skulle ta hus i helsike när jag hörde intervjun i bilradion men jag tror faktiskt att många människor förstår precis vad han menar och att de som nu raljerar över honom och medvetet missförstår inte längre får andra med sig i samma utsträckning som förut.
Instämmer, UK må vara lömsk men detta inger ändå hopp om en framtida politisk debatt som är mer sund och seriös än det menlösa gamla PK-fjanteriet..
Citera
2021-07-08, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Varför ska man globalisera överhuvudtaget? Som en smart jävel sa en gång, det finns ett skäl till varför pingviner bor i antartisk och inte i öknen....
Vi är olika. Vi tänker olika. Vissa saker är universella som mat, vatten, toalettbehov, dusch, kläder osv. Men i religionen och kultur skiljer vi oss åt. Så är det och förblir det.

Rika människor med kontrollbehov och gudkomplex värre än Thanos håller inte med dig.
Citera
2021-07-08, 18:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
I Schweiz får alla asylsökande ta lån i början och sedan betala det tillbaks. De får ingenting gratis. Det är inte många "hjälpbehövande" som söker sig dit.

Något för sverige att ta efter då det är helt rätt.
Citera
2021-07-08, 18:55
Avslutad
när guldet blev till sand

"En av de mer häpnadsväckande och tydligaste effekterna är att varje skattebetalande yrkesverksam kommer att tvingas försörja fler pensionärer. I dag går det en pensionär (över 65 år) på fyra yrkesverksamma personer i åldern 15–64. Om cirka 30 år kommer det bara gå två yrkesverksamma på varje person över 65. Så ser det ut i EU-länderna i genomsnitt."

https://www.svd.se/invandringen-stottar-svensk-ekonomi

"Är bidragsberoende
Enligt siffror från riksdagen så är 675 000 vuxna som invandrat beroende av bidrag."

https://www.svt.se/nyheter/m-lanserar-ny-integrationspolitik

man börjar förstå paniken i att höja pensionsåldern och det blir nog fler höjningar
l
Senast redigerad av klinkerhofen 2021-07-08 kl. 18:57.
Citera
2021-07-08, 18:56
Medlem
Citat:
Du förstår inte heller skillnaden mellan system och individer ser jag. Nivån har sjunkit rejält i den allmänna debatten även här på Flashback.

Vi har ju fått det system vi vill ha just genom att välja dessa individer till att vara våra politiker och man måste nödvändigtvis inte vara PK för att få skriva på Flashback. 😄
Citera
2021-07-08, 18:56
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag hoppas att var och en svensk som lyssnar på den här idioten minns vad moderaterna ställt till med och aldrig, ALDRIG, röstar på moderaterna.

den här kappvändaren, reinfeldts lille dvärg som han var, står inte för någon verklig opposition. han är delaktig till den stora massinvandringen.
Så är det givetvis. Mer än något annat så fiskar han bara röster ifrån SD. Och det funkar säkert i viss utsträckning (särskilt bland snåldumma väljare som mer än något annat har skattesänkningar på huvudet men tycker att det är lite för mycket bruna människokarikatyrer på gatorna). Jag hoppas att ingen tänkande människa som tidigare har röstat M men tänkte rösta SD i 2022-valet, går tillbaka till M nu efter Tuffe Uffe's belastningdrama. Om M får 95% av alla SD:s röster så innebär det bara mer Reinfeldt-style massinvandring igen där de högprioriterade invandrargrupperna är araber och negrer från de mest dysfunktionella muslimländerna och Bantustan-regionerna. Ulf Kristersson är en varg i fårakläder. Han heter ju till och med Ulf för helvete, hur tydligt får det bli?!?!

#SD2022!
Citera
2021-07-08, 18:57
Medlem
Drapåtrissors avatar
Hans mentor Fredrik "öppna våra hjärtan" Reinfeld var det som öppnade slussportarna mot Somalia så att en våg av analfabeter vällde in utan nästan någon kontoll. Tillsammans med den andra byfånen i min signatur!
Citera
2021-07-08, 18:59
Medlem
Nomen Nescios avatar
Men hallå, en av anledningarna till att vi har haft en så stor invandringen är ju för att den just skulle vara en stor belastning!
Arkitekterna var Ulf Kristersson och Fredrik Reinfeldt. Både Reinfeldt och Kristersson var tidigare mycket tydliga med att de ville använda massinvandring för att knäcka det svenska välfärdssystemet.

Tidigare moderatledaren Bo Lundgren har beskrivit detta i en intervju: https://www.youtube.com/watch?v=dJIJdRlScto&t=84s
Han pekar särskilt ut Ulf Kristersson som drivande.
Senast redigerad av Nomen Nescio 2021-07-08 kl. 19:03.
Citera
2021-07-08, 19:03
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Jo holländare är långa. Dock är detta inte enbart förknippat med genetiska arvet.
Läs artikeln!
”Världens hittills största studie kring utvecklingen av människors längd presenteras idag av tidskriften eLife.
Sammanställningen presenteras vid vetenskapskonferensen ESOF i Manchester.

Forskare vid Imperial College i London har i samarbete med kollegor världen över sammanställt utvecklingen av människors längd under de senaste 100 åren. Uppgifterna kommer från bland annat militära mönstringar och epidemiologiska studier.

Längst av alla är i dag män från Nederländerna, med en medellängd bland 18-åringar på 182,5 cm. De längsta kvinnorna är från Lettland, med medellängden 170 cm.

Längst bland oss i Norden, både vad gäller kvinnor och män, är numera danskarna. För hundra år sedan var både svenska män och svenska kvinnor de längsta i världen. Nu finns ingetdera könet kvar på topp tio-listan i längd, men Europa som världsdel är totalt dominerande bland världens längsta befolkningar.

Världens kortaste män finns på Östtimor, och de kortaste kvinnorna i Guatemala.

Utvecklingen av människors medellängd ser väldigt olika ut. Den fortsätter att öka i en del länder, som Italien, Spanien och många länder i Sydamerika och södra Asien, medan den har planat ut i en del andra, som Finland, USA och Japan.

Men det finns också många länder, främst i Afrika och Mellanöstern, där befolkningens medellängd har sjunkit de senaste 30-40 åren.

Det är mycket allvarligt menar forskarna, eftersom medellängd inte bara avspeglar en befolknings genetiska arv. Till stor del handlar det också handlar om tillgång eller brist på mat, rent vatten och goda sanitära förhållanden.”

Fast japaner är ju också korta, det är klart att näringsbrist kan göra människor korta eller vanskapta men att tro att det är hela sanningen måste ju vara ideologiskt förblindade. Varför är andragenerationens kineser fortfarande korta? Är det riset som är så näringsfattigt menar du? :P
Skulle en holländare som föddes i japan till en holländsk familj också bli kort om han bara fick äta sushi och teppanyaki? Nog om detta, det här börjar blir alldeles åt skogen för off topic...
Citera
2021-07-08, 19:04
Medlem
Citat:
Nej! I det förra så scrolla bakåt!

Nivån har sjunkit rejält i den allmänna debatten även här på Flashback
Skriver du.
Hur långt är ett snöre?
Moderaterna och Alliansen är skyldiga till dagens kaos i svensk politik. Tyvärr ser dom inte skogen för träden och skyller på sittande regering. Med risk för att bli tjatig: SD växte för varje dag under Reinfeltds epoken. Nu kommer vi få ta del av skörden 2022. Hoppas jag har fel.
Citera
2021-07-08, 19:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Men hallå, en av anledningarna till att vi har haft en så stor invandringen är ju för att den just skulle vara en stor belastning!
Arkitekterna var Ulf Kristersson och Fredrik Reinfeldt. Både Reinfeldt och Kristersson var tidigare mycket tydliga med att de ville använda massinvandring för att knäcka den svenska välfärdssystemet.

Tidigare moderatledaren Bo Lundgren har beskrivit detta i en intervju: https://www.youtube.com/watch?v=dJIJdRlScto&t=84s
Han pekar särskilt ut Ulf Kristersson som drivande.
Så vill ju Ulf enligt egen utsago fortsätta den belastande invandringen, det var ju där han inte höll med Åkesson som ville stoppa den belastande invandringen.

Logiskt.
Citera
2021-07-08, 19:06
Medlem
Varför blir så många personer kränkta av det här uttalandet? Klarar de inte av att erkänna för sig själva och sin egen självbild hur verkligheten ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in