2021-07-07, 16:29
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Ytterst sällan som nån överlever, oavsett tåg.

En på arlandabanan för 20 år sedan, annars har jag aldrig hört om någon som klarat en påkörning i hög fart.

Så nej det är en säkrare död ju fortare det går.

LL
Citera
2021-07-07, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Dom sa på radion att tågtrafiken inte beräknas komma igång förrän vid 21--tiden.

Då är det mycket köttfärs med andra ord. Initialt sade dem att stoppet var beräknat till 2 timmar.
Citera
2021-07-07, 16:31
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Dom sa på radion att tågtrafiken inte beräknas komma igång förrän vid 21--tiden.

Ett tecken på att stället ska saneras med andra ord, förmodligen mycket blod och slamsor
Citera
2021-07-07, 16:33
Bannlyst
Citat:

Det tar nog tid att hitta alla kroppsdelar man kan hitta. I synnerhet när det rör sig om flera personer. Är det bara en person tar det 2-3 timmar.
Citera
2021-07-07, 16:34
Medlem
happyjoys avatar
Allt prat om mamma med två barn, är det en trådsanning eller finns det några belägg?
Citera
2021-07-07, 16:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Allt prat om mamma med två barn, är det en trådsanning eller finns det några belägg?

Det stod i norra Skåne, har jag för mig, att det rörde sig om en vuxen kvinna och två barn.
Citera
2021-07-07, 16:36
Avslutad
Citat:

Jag har sökt källa på det hela eftermiddagen, hittar inget.

Kan någon ange källa på detta om någon vet?
Citera
2021-07-07, 16:37
Medlem
Ungefärliga Platsen för olyckan:

https://goo.gl/maps/jNvKTeChwqC6bmXs5

Känns extremt osannolikt att det var en olycka, vad gör en mamma och 2 barn där ute? Förmodligen mentalt rubbad person som vill ta med sig ungarna till andra sidan
Citera
2021-07-07, 16:37
Bannlyst
Citat:

Det finns inga belägg. Har inte hittat en enda artikel med den informationen. Det första jag såg om det var kommentarer i kommentarsfälten på mediernas Facebooksidor och sen dök det upp här också. Bara ett rykte hittills.
Citera
2021-07-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsassistent
Enligt polisens talesperson Robert Löffel skedde det vid en viadukt där fotgängare, cyklister och bilar passerar under järnvägen. På något sätt har personer kommit upp på spåret.

Mycket märkligt ...

Om det är den viadukten jag tänker på är det ytterst märkligt att man skulle bli påkörd av misstag. Det är en raksträcka där med gott om plats att se tåget. Syftar på den från rondellen vid björkviken/finjasjön och in mot Tormestorp
Citera
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag har sökt källa på det hela eftermiddagen, hittar inget.

Kan någon ange källa på detta om någon vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Det finns inga belägg. Har inte hittat en enda artikel med den informationen. Det första jag såg om det var kommentarer i kommentarsfälten på mediernas Facebooksidor och sen dök det upp här också. Bara ett rykte hittills.
"Enligt larmuppgifter från SOS Alarm ska en kvinna och två barn vara inblandade i olyckan."
https://www.tv4.se/artikel/2KjrYm4LxVqRnIzUhqPhL/just-nu-minst-en-person-pakoerd-efter-tagolycka

EDIT:Printscreen https://ibb.co/QQ0pRjS
Senast redigerad av Quwerrt93 2021-07-07 kl. 16:47.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
https://www.tv4.se/artikel/2KjrYm4LxVqRnIzUhqPhL/just-nu-minst-en-person-pakoerd-efter-tagolycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in