2021-07-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja men hur kul var du nu då? Gud vad kul liksom. Har du för trång förhud eller? Undrar om det var typ en enda som inte fattade vad jag menade förutom du som skulle vara så kul.

Om du vore nykter så kanske du skulle skriva lite mindre dumheter. Så jävla korkat att skriva att bara 13000 dött på 12 månader. Liksom.

Hur många dog totalt under dessa 12 månader?
Citera
2021-07-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström.

Vi får liksom leva med det här. Kanske man kan kombinera det här med andra vaccin som till exempel för influensa, förkylning och någonting nytt, som en cocktail.

Ni som tagit vaccinet hur känns det nu? Känner ni er blåsta? Att dom kommer fortsätta och fortsätta och använda er som försökskaniner. Dom har inte en ANING om någonting 😃🥲. Kanske blir det en cocktail 😆😆😆😆😆

Hade betalt mycket för att se era miner nu
Är inställd på vara labbråtta i många år väntar snart på min andra spruta. En spruta som känns menin gslös står ju inte emot deltavarianten.
Citera
2021-07-08, 17:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja men sluta nu. Menar du att de typ inte dog fast de dog? Bara för att de var gamla liksom? Nu får du faktiskt ta och ge dig med ditt nonsens. Det dog drygt 13000 på tolv månader. Fatta. Gå och sov ruset av dig nu, har jag sagt. *hihi*

Ja du... medelåldern var 84 år och 82% hade allvarliga bakomliggande sjukdomar. Plus hög ålder på det. Sen när menar du att vi lever för evigt?
Citera
2021-07-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Som man sagt många gånger det kommer aldrig bli normal vardag igen.

Min vardag är normal. Men jag bor på landet så det finns inte så mycket onormalt här.
Citera
2021-07-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Min vardag är normal. Men jag bor på landet så det finns inte så mycket onormalt här.
Gött slippa trängas bland människor många som inte vill hålla distans och tror pandemin är över.
Citera
2021-07-08, 18:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ja men vad oväntat. Du försöker slingra dig genom att hitta på och fyllsvamla. Inget nytt liksom. Här får du en återställare: de dog av Covid. Fatta. Det spelar ingen roll att de var gamla. De dog av Covid. Drygt 13000. Bra, nu har vi etablerat det. Gå nu och lägg dig istället för att sitta och fyllsvamla. *hihi*

Nej de dog MED covid din fnittrande jävla fjortis!
Citera
2021-07-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ja men eller hur. Hur står det till i fyllstugan? Du får typ liksom hänga med lite mellan suparna. Gå nu och sov ruset av dig istället, fylltratt. *hihi*

Vi tar det en gång till.

Hur många dog TOTALT under den 12-månaders perioden då 13000 dog i covid?

Liksom.
Citera
2021-07-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Gött slippa trängas bland människor många som inte vill hålla distans och tror pandemin är över.

Ja kanske det. Pandemin var här i två dagar och bjöd på mild feber. Här är den definitivt över.
Citera
2021-07-08, 18:17
Medlem
Ärligt talat.

Vad är det för fel på dagens unga vuxna?

Har en systerson som är drygt 20 år, han har KRAFTIG ÅNGEST pga Covid, livrädd att han ska dö.
Fullt frisk.

När jag var 20 trodde jag inte ens en atombomb kunde döda mig.

Så en sak har Covid lyckats med, och det är att sprida onödig oro. Ungefär som klimatångest 24/7.

Visst, Covid kan vara farligt, men är du frisk så är det knappt nåt att bry sig om. Undvik onödig kontakt med folk i riskgrupper.

Media har piskat upp detta till orimliga nivåer.
Citera
2021-07-08, 18:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Någon fler än jag som tror att det börjar dra ihop sig till en fjärde våg i höst? Finner flera anledningar.

1. Frågetecken för om vaccinen är effektivt mot Delta
2. Skolorna öppnar upp efter sommaren
3. Folk tror att det är över
4. Vaccinationsviljan bland yngre är lägre
Citera
2021-07-08, 18:45
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon fler än jag som tror att det börjar dra ihop sig till en fjärde våg i höst? Finner flera anledningar.

1. Frågetecken för om vaccinen är effektivt mot Delta
2. Skolorna öppnar upp efter sommaren
3. Folk tror att det är över
4. Vaccinationsviljan bland yngre är lägre

Ja det kommer bli restriktioner i höst. Sista restriktionerna. Om ingenting riktigt jävla illa blir till våren 2022.

Stefan kommer be om att hålla ut en sista gång tillsammans med Tegnell.
Citera
2021-07-08, 18:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ja det kommer bli restriktioner i höst. Sista restriktionerna. Om ingenting riktigt jävla illa blir till våren 2022.

Stefan kommer be om att hålla ut en sista gång tillsammans med Tegnell.

Vem är Stefan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in