2021-07-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Mina barn har tagit med sig två gosedjur hit.

Jag tycker det är viktigt att prata med dem om det som hänt, säger Josefin Håkansson.

Man undrar om det samhällets fel eller vad är det som gör att man hamnar i en sådan situation? Man kan inte förstå det.

https://www.aftonbladet.se/a/g00k1k

Fattar inte varför man tvunget ska lägga massa gravljus och blommor intill spåren. Påminner ju alla lokförare extra mycket varenda gång man kör igenom stället.

Kör själv tåg och kört förbi massa blommor och gravljus flera gånger. Det skär i hjärtat varje gång...
Citera
2021-07-08, 17:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Att folk inte kan låta bli att spekulera och därmed kränka både levande och döda personers integritet är inte ett rimligt skäl till att myndigheter ska gå ut med allmän information om personer det inte finns ett starkt allmänintresse kring p.g.a. maktposition eller större kändisskap.

Människor som sitter och sprider integritetskänslig och eventuellt felaktig information är givetvis ensamma ansvariga för sitt eget beteende - hur skulle det kunna vara på något annat sätt?

Det är inte kränkande att meddela vilka personer som avlidit i olyckor eller brott. Det är rena dumheter. Vadå folk inte avhålla sig? Det är din inställning att folk inte har att göra med om grannen avlidit som är sjuklig. Det är fullt naturligt och sunt att vilja ha sådan information. Att det är att kränka någon är påhitt. Folk har naturligtvis i alla tider fått, skaffat och spridit sådana upplysningar om andra. Att det idag skulle finnas anledning till att polis skall hemlighålla sådant när det inte fanns förr är urspårade påhitt.
Citera
2021-07-08, 17:59
Medlem
Så ingen vet fortfarande vem det är? Den här M*ria verkar ni bara ha hittat på, finns inget som tyder på att det är hon. Flera som sagt att det inte är hon ju.
Citera
2021-07-08, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Så ingen vet fortfarande vem det är? Den här M*ria verkar ni bara ha hittat på, finns inget som tyder på att det är hon. Flera som sagt att det inte är hon ju.

Det lär nog inte komma fram vem vem/vilka de var. Ingen som vet vill berätta.
Citera
2021-07-08, 18:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den diskussionen hade vi i tråden om tragedin i Bjärred.
Frågan är om man som utomstående måste få veta allt.

Allmänheten behöver förstås inte gå veta allt via polisen. Men namnen på de omkomna och i stora drag vad som hänt är inte något konstigt. Då fylls behovet av information och folk behöver inte gissa och eventuellt oroa sig över vilka som är inblandade. Så undviker man rykten, spekulationer och falska nyheter i samhället. Det är inte ens i närheten av att vara konstigt att kräva dessa upplysningar av våra myndigheter som arbetar på vårt uppdrag.
Citera
2021-07-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det lär nog inte komma fram vem vem/vilka de var. Ingen som vet vill berätta.

Mycket märkligt att man bara hittar en random person och bestämmer sig för att det är den. Är folk så efterblivna här alltså?
Citera
2021-07-08, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig
Alltså varför tror man att det är den här Maria eller Sanna? Det står i facebookgruppen för orten där det hände att det skulle vara en afghansk kvinna med hennes 1 och 3 år gamla barn.

Var arbetar denna Afganska kvinna?
Citera
2021-07-08, 18:04
Medlem
Soterns avatar
Fruktansvärt om det är fel kvinna som pekas ut.
Citera
2021-07-08, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Fruktansvärt om det är fel kvinna som pekas ut.

Det är det ej.
Citera
2021-07-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Och det vet du för att?

Vi har flera i tråden oberoende av varandra som säger annat. Inklusive hennes granne som åtminstone antyder det på FB.

Knappast att pressen är där efter några inlägg här.

Det har konstaterats vart om vartannat att det inte är hon. Senast av mig så lägg ner din jävla smörja!
Citera
2021-07-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Såg du dig inte för när du gick över? Det ska man alltid göra när man korsar vägar o järnvägar. Är inte kul när vägar stängs, falsk trygghet.
Klart jag såg mig för. SÅ korkad är jag inte....men hur fort tågen kommer kan man ju inte bedöma? Jag överlevde och många med mig.....men TVÅ äldre massakrerades.
Citera
2021-07-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är det ej.

Och hur vet du det? Inte sett ett enda belägg för det ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in