2021-07-08, 16:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Alla eventuella felaktiga spekulationer är enbart myndigheternas fel och ingen annans. Det enda riktiga är att gå ut med vvilka offren är så att alla spekulationer upphör. Myndigheterna har en plikt att informera medborgarna om relevanta fakta vid sådana hår händelser där behov finns av information.

Detta innebär ingen som helst integritetsintrång eller hänsynslöshet utan är fullt naturligt.

Om myndigheterna vägrar som nu är det pressens plikt och uppgift att inställer reda ut detta och ställa myndigheterna mot väggen för deras desinformation. Tyvärr sviker journalistiken grovt numera sin uppgift och tjänar inte längre medborgarna.

Journalisterna jobbar nog för fullt med detta och det kommer att skrivas mer om fallet.
Citera
2021-07-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bsc
Visst är det tragiskt för honom. MEN om han är orsaken till kvinnans självmord, lider jag inte med honom lika mycket. Det är jävligt egoistiskt att ta med barnen i sin egen död och DET försvarar jag henne aldrig för. Men fortfarande, om mannen är bakomliggande orsak till handlingen har han fått sitt straff nu.

Vadå orsaken. Som att det är en ursäkt att ta sina barns liv för att pappan var ett svin?
Citera
2021-07-08, 16:09
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Absolut. Men han har förmodligen ingen med det inträffade att göra, så jag ser ingen anledning till att hänga ut hans adress här.
Jag förstår, det har du helt rätt i.
Citera
2021-07-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan det vara HAN?
Alltså pappan + barnen?

Funderade på samma, då jag också reagerade på HON med stora bokstäver. Och nu skrev ju någon här ovan att hon har tre barn, de två äldre + ett yngre med en annan man. Så om man tänker att hon hade skyddad identitet kan det finnas ett ex bakom, som är våldsam, och far till de två äldre. Kan han ha tagit dem ut på spåret? Iofs talar pressen om en kvinna.
Citera
2021-07-08, 16:11
Medlem
bscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vadå orsaken. Som att det är en ursäkt att ta sina barns liv för att pappan var ett svin?
Skrev jag verkligen det?
Citera
2021-07-08, 16:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Journalisterna jobbar nog för fullt med detta och det kommer att skrivas mer om fallet.

Media brukar inte skriva så mycket när det handlar om familjetragedier.
Citera
2021-07-08, 16:15
Medlem
Citat:
Skrev jag verkligen det?

"om han är orsaken" skrev du. Det var ju inte så att kan knuffade dom framför tåget, hon tog barnen o ställde sig med dom där. Alltså är hon sjuk i huvudet, hon är orsaken ingen annan oavsett om mannen var svinig.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte helt omöjligt att det har med hennes eventuella skyddade identitet att göra. Har man det brukar ju någon vilja en illa. Att sprida falska rykten kan vara ett sätt att skapa obehag.

(Men är fortfarande öppen för att det trots allt är hon.)

Ja, precis. Flashbackdetektiverna riskerar bli nyttiga idioter om de gräver fram info om fel person.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Skrev jag verkligen det?

Nej det gjorde du inte. Att diskutera möjliga orsaker handlar inte om att urskulda.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Alla eventuella felaktiga spekulationer är enbart myndigheternas fel och ingen annans. Det enda riktiga är att gå ut med vvilka offren är så att alla spekulationer upphör. Myndigheterna har en plikt att informera medborgarna om relevanta fakta vid sådana hår händelser där behov finns av information.

Detta innebär ingen som helst integritetsintrång eller hänsynslöshet utan är fullt naturligt.

Om myndigheterna vägrar som nu är det pressens plikt och uppgift att inställer reda ut detta och ställa myndigheterna mot väggen för deras desinformation. Tyvärr sviker journalistiken grovt numera sin uppgift och tjänar inte längre medborgarna.
Vari ligger vikten av att veta namn för helt utomstående?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Media brukar inte skriva så mycket när det handlar om familjetragedier.

Tänkte på journalisterna som var hos grannen. Dessutom har jag läst om andra ”familjetragedier” i pressen. Han med barnen som frontade med ett större fordon, han som eldade upp sina barn, Bjärred etc.
Citera
2021-07-08, 16:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vari ligger vikten av att veta namn för helt utomstående?

I det här forumet och vid den här tidpunkten är det väl av största vikt. Hur ska det annars kunna hittas information som kan sprida lite ljus över tragedin?

Tycker du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in