Googlar ni: "m*ri* kr*sniqi ratsit" så ger första sökträffen följande svar:
"M*ri* Kr*sniqi (30 år) Hässleholm | Ratsit
https://www.ratsit.se › ... › Lönnvägen › Lönnvägen 2
3 nov. 1990 — Född 3 november, 1990 - M*ri* är gift och skriven i villa/radhus på Lönnvägen 2. L*binot Kr*sniqi är även skriven här. M*ria har inga ..."
Följer man länken är informationen dock borttagen från Ratsit (vilket med all säkerhet inte är något som skett som en följd av att hon dött igår (om hon nu gjort det) utan av andra skäl.
Vad gäller L*binot så ska han inte blandas ihop med en 32årig mäklare från Malmö med samma namn. De är olika personer. Är det någon som vet om L*binot (som bor i Hässleholm) är pappa till M*ri*s barn? Jag hittar väldigt lite info om honom på nätet generellt. Kan någon fylla på med info? Enligt mrkoll.se så bor L*binot ensam på adressen i Hässleholm (men det kanske beror på att hans fru M*ri* har skyddat identitet - om hon nu har det)?
Vad gäller M*ri*s kompis som har stängt sin butik p.g.a. personliga skäl är det denna person:
https://www.facebook.com/minipill*n
som skriver:
"Hej alla medlemmar.
Av personliga skäl kommer vi inte kunna ha öppet i butiken som planerat idag, vi samlar kraft till att välkomna er på söndag 11/7 istället mellan 11:00-13:00 💚 Ta hand om varandra!
/ Pernill* & P*trik"
(personliga skäl kan ju förstås vara mer eller mindre vad som helst men känns ju som ett rätt konstigt sammanträffande och att de dessutom skriver att de "samlar kraft" får mig att tänka att det inte är något "administrativt problem" utan något rätt tungt som hänt. Samma sak vad gäller avslutning med ett hjärta samt "Ta hand om varandra"...även om vartannat inlägg numera (Corona-påverkat) slutar ungefär så)
För övrigt tycker jag det är självklart att man vill reda ut vem den här tragedin gäller. Det är ju en central pusselbit för att kunna förstå och något jag själv personligen uppskattar med Flashback. Om vi inte använder det här forumet till just detta så kan vi väl alla läsa någon årlig sammanställning av självmord och "utvidgade självmord" och sedan föra diskussioner kring sammanställda siffror från myndigheten. Inte riktigt mitt intresse...
(med det vill jag säga att om man har ett problem vi att vi här i tråden försöker reda ut vem det här gäller så borde man nog hålla sig borta från Flashback snarare än att försöka få oss som är intresserade att sluta gräva vidare...)
*=a