2021-07-08, 14:49
Medlem
spacesubs avatar
Ett sånt här besked till närstående kräver viss mobilisering från olika myndigheter som samarbetar vid kris.
Det tar en stund. Bara vara säkra på identiteten på de avlidna kan man ju gissa inte varit fastställd på stört.
Citera
2021-07-08, 14:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Resonemanget mamman för är väldigt simpelt, hon har bestämt sig för att dö och hon tar med sig barnen i döden för att de ska slippa vara ledsna för sin mammas död och sakna henne och grubbla varför hon tog livet av sig.
Hur sjukt det än låter tror jag hon resonerat att det är bättre barnen dör än får sörja sin mamma om hon tar bort sig själv.
Det är ett stort trauma att förlora en förälder, framförallt mamman.
Har hon inte 3 barn?
Citera
2021-07-08, 14:51
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaux
Det är jag medveten om! För alla skriver att jag trollar, därför måste jag få folk att förstå!
Det krävs nog ett foto på M.K med dagens tidning i handen för att folk ska tro på dig verkar det som.
Citera
2021-07-08, 14:53
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
De kör fullt blås genom Tormestorp. Så länge där inte är en hastighetsnedsättning pga dåligt spårläge, arbete eller om man utfört stabilitetspåverkande åtgärder i spåret tex

De kör inte full hastighet genom Tormestorp. De drar ner på reglaget ungefär vid Mellby och passerar Tormestorp i en hastighet runt 170-180 km/h. Full fart är 200 km/h.

De ska ankomma Hässleholm C med en maxhastighet på 70 km/h innan infarten och 40 km/h råder på hela centralen.
Citera
2021-07-08, 14:55
Medlem
bscs avatar
Har precis pratat med en boende i Tormestorp. Ryktet som går i byn (rykte är dock alltid ett rykte) är att det är en "flykting" med barn som tagit sitt liv. I Tyringe finns ett flyktingboende, någon nämnde just Tyringe i tidigare inlägg.
Citera
2021-07-08, 14:57
Medlem
bscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Någon som kan länka den avlidnes facebook? Hittar henne inte

EDIT: Jag hittade!
Var finns källan till vem den avlidne är? Inga spekulationskällor från Flashback alltså.
Citera
2021-07-08, 15:00
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bsc
Var finns källan till vem den avlidne är? Inga spekulationskällor från Flashback alltså.

Det finns ingen sådan. Enbart fb-spekulationer.
Citera
2021-07-08, 15:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bsc
Har precis pratat med en boende i Tormestorp. Ryktet som går i byn (rykte är dock alltid ett rykte) är att det är en "flykting" med barn som tagit sitt liv. I Tyringe finns ett flyktingboende, någon nämnde just Tyringe i tidigare inlägg.

Det är en mer än en och en halv mil från Tyringe till Tormestorp. Tror inte en flykting på ett boende har den lokalkännedomen.

Ryktet kan mycket väl grunda sig i diskussionen här i tråden om olyckan, eller självmordet och morden, utanför Örnsköldsvik för några år sedan. Händelsen i Tormestorp blandades samman med detta.

Det vore inte så anmärkningsvärt om sådana rykten svaldes okritiskt och spreds bland landsbygdsbefolkningen i norra mellanskåne.
Senast redigerad av Troian 2021-07-08 kl. 15:03.
Citera
2021-07-08, 15:02
Medlem
Snacka om att man blir förvirrad här.
Vi fick iallafall idag veta på min arbetsplats att det ska va denna M.K, tycker det skulle va väldigt konstigt om vår chef givit felaktig information.
Citera
2021-07-08, 15:02
Medlem
Plastartikels avatar
Går ju alltid att kontakta skatteverket och ta reda på om personen i sig.är avliden.
Infon ifrån dödsfallsregistret är ju en offentlig handling så..
Citera
2021-07-08, 15:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Går ju alltid att kontakta skatteverket och ta reda på om personen i sig.är avliden.
Infon ifrån dödsfallsregistret är ju en offentlig handling så..

Tror inte det gäller om personen har skyddad identitet. Dessutom tar det väl ofta mer än något dygn innan folkbokföringen uppdaterats.
Citera
2021-07-08, 15:08
Medlem
TheJackets avatar
Finns det bättre bilder på idiotmorsan än profilbilden på Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in