2021-07-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
I oktober 2020 fanns det inget stängsel i direkt anslutning till viadukten i alla fall.
https://www.google.se/maps/@56.1150168,13.7389219,3a,67y,253.17h,93.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAjP1Aiwetd7IoTieqyFD-Q!2e0!7i16384!8i8192!5m1!1e4?hl=sv

Enligt mina källor är där inte stängsel hela vägen. Är en del fält bara med lite ”bondstängsel”. Är inte jätte smidigt att gå där. Men terorin att de genar till badplatsen är ju lämplig om det nu inte är självförvållat
Senast redigerad av ostenosten 2021-07-07 kl. 14:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xerxes0
Aj aj aj. 180 km/h. Då led de inte längre iaf. Älgar och andra mer "tåliga" djur än människan går sönder och dör i lägre hastigheter än så när de går i vägen för tåget.

Ja huvva, det blir inget kvar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Är detta självmord så kommer detta tystas ner ganska omgående dessutom

Er det slik i Sverige? Da en mamma gikk ut i sjøen med sine tre (eller var det fire?) barn ifjor vinter her i Norge ble alt fortalt i avisene. Ett av barna ble reddet. Mammaen var gravid. I barnevognen som sto igjen et stykke unna lå passene deres.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
utförlig artikel:
https://www.hd.se/2021-07-07/flera-personer-pakorda-i-allvarlig-tagolycka-utanfor-hassleholm

Filmen i artikeln är tagen här.
Detta påvisar att det är vid viadukten på Nilla Pihlblads väg olycksplatsen är.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Viaduktens räcken har finmaskat nät så jag skulle säga att den är instängslad. Man måste kravla genom snår och brännässlor bra många meter och jag tror inte en tvåbarnsmorsa får för sig att det är ett lämpligt ställe för att få komma ut på ängen. Inte heller tror jag att ett eller två barn kan ta sig upp på järnvägen på fem sekunder. Men hon kanske glodde i mobilen. Det är väldigt vanligt.
Citera
2021-07-07, 14:48
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Brukar det inte vara max 40-50 genom bostadsområde

Nej.
Nu ska jag inte låtsas vara någon slags järnvägsexpert men på stambanor av den här typen kör man i princip i full fart.
Mindre banor typ industrispår eller banor med plankorsningar, såväl bevakade som obevakade, kan ha lägre hastighetsbegränsningar i tätbebyggt område.
Citera
Medlem
sneervs avatar
Antar att lokförarens vittnes uppgifter är viktigt nu i början för att veta hur många som vart påkörda. Ett x2000 i 180km/h kan inte lämna så mycket hela delar kvar? Tragiskt..
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Om tåget kommer från kurvan och de är mitt emellan spåren…. tja inte lätt att veta om de ska tillbaka eller framåt i paniken. Ett barn kanske sprang åt fel håll?

Tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Stackars lokförare... det var dessutom den personen som larmade.

Jag kanske är korkad men hör man inte om ett tåg kommer i full fart? Typ så man slänger sig av rälsen...på bilden ser det ju ut att vara utanför stan?

Nej, du hör det bara om du vet att det tåg ska komma och du förväntar dig det.
X2000 kommer snabbt och hörs nästan inte alls, förutom när det är 50-100 meter bort vilket som nämnts innan, tar mindre än 2 sekunder att tillryggalägga.
Är det ett modernare tåg (Pågatåg, SL-pendeltåg och Mälartåg t.ex) är dessa ännu tystare.

Därför:
HÅLL ER BORTA FRÅN JÄRNVÄGEN, HUR BRA KOLL NI ÄN ANSER ER HA!
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Brukar det inte vara max 40-50 genom bostadsområde
Du vet att de passerar stationer/perronger i toppfart?

Har själv stått på en perrong när en X2 närmar sig och man hör inte tåget förarens det i stort sätt passerar i mellan 160 till 200km/h.

De gamla loktågen låter mer men motorvagnståg går väldigt tyst, framförallt nyare tåg.
Citera
2021-07-07, 14:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xerxes0
Aj aj aj. 180 km/h. Då led de inte längre iaf. Älgar och andra mer "tåliga" djur än människan går sönder och dör i lägre hastigheter än så när de går i vägen för tåget.
Tågset väger mycket, allt de kör på "går sönder".
Citera
2021-07-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Nej.
Nu ska jag inte låtsas vara någon slags järnvägsexpert men på stambanor av den här typen kör man i princip i full fart.
Mindre banor typ industrispår eller banor med plankorsningar, såväl bevakade som obevakade, kan ha lägre hastighetsbegränsningar i tätbebyggt område.

De kör fullt blås genom Tormestorp. Så länge där inte är en hastighetsnedsättning pga dåligt spårläge, arbete eller om man utfört stabilitetspåverkande åtgärder i spåret tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in