Just nu startar vi ett nytt bolag, vilket jag kommer att pumpa in en hel del pengar i. Det har dykt upp många bra investeringsmöjligheter i och med Corona.
Planen är nu tills årsslutet att ha sparat ihop tillräckligt med pengar för att starta ett fjärde bolag.
Citat:
Ursprungligen postat av
FladderFarfar
Har just passerat 2 miljoner på fondkontot, pluss närmare 100 000 i några aktier, och kanske 70 papp i buffert.
Första miljonen tog lång tid, men sedan så (som dom säger) gick det betydligt fortare.
Lägger även undan i fonder åt barnen, som kommer att ha ungefär 300 papp var då dom fyller 18. Pengar som är öronmärkta för körkort, bil och lägenhet.
Huset ligger på drygt 2,5 nu, och inga lån.
Målet är att se om jag kan bli 8 siffrig innan jag går i förtid?
Har inga direkta planer på vad jag ska göra med pengarna, så för mig så representerar dom trygghet och valmöjligheter.
Tråden frågar "Vad sparar ni till?" och du redovisar hela din mediokra ekonomi, för att sen avsluta med "har inga direkta planer på vad jag ska göra med pengarna"..
Hur dåligt självförtroende måste man ha för att skryta på Internet om något som inte ens är värt att skryta över? Dessutom i en tråd som den här. Lite skämmigt.
P.S Hur fan orkar du sitta och pumpa ut 10 inlägg per dag? Registrerad i Februari och har redan 1 385 inlägg. No life gang.