2021-07-08, 11:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Inte lätt att hålla fast två barn mellan 5-8 år. Hemskt!

Kanske var neddrogade?
Citera
2021-07-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Tror gör man i kyrkan, och inte fan står ortsborna i media och basunerar ut vad de vet din dumme fan.

Djungeltelegrafen i området påstår fortfarande att den vuxna är den M*ri* som tidigare nämnts i tråden. *=a

OK, om det är hon, så varför?
En hemskt familjesituation och/eller psykiska problem?
Citera
2021-07-08, 11:56
Medlem
Polisen misstänker att två barn bragts om livet vid händelsen.*

Mer än så kan jag inte säga, säger Robert Loeffel.*
Han kan inte uppge barnens ålder men bekräftar att det rör sig om personer under 18 år.

https://www.aftonbladet.se/a/L1nkrp
Citera
2021-07-08, 11:59
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kanske var neddrogade?
Verkar ändå ologiskt. Hur fick hon då dit dem?

Tror som jag skrev tidigare att hon lämnat något efter sig då de så snabbt rubricerade händelsen som mord och inte olycka.

Alternativt att lokföraren såg en mycket märklig situation på spåret.
Citera
2021-07-08, 12:00
Medlem
Citat:
Verkar ändå ologiskt. Hur fick hon då dit dem?

Picnic i närheten, saft och bulle.
Citera
2021-07-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
OK, om det är hon, så varför?
En hemskt familjesituation och/eller psykiska problem?
Livet var uppenbarligen värre än döden. Det kan jag köpa. Men att ta med sig barnen? Hur tänkte föräldern?
Citera
2021-07-08, 12:01
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Inte lätt att hålla fast två barn mellan 5-8 år. Hemskt!
Fyfan. Hemskt. Tänk barnens panik. Och dessutom kvinna i beslutande nivå av samhället. Det gör det ännu en växel sjukare.
Citera
2021-07-08, 12:02
Avslutad
Kommer ni ihåg för några år sen då en man och kvinna tog självmord med sina utvecklingsstörda barn?

Kan det vara något liknande?
Citera
2021-07-08, 12:03
Medlem
Det kan inte bli mer tragiskt än så här, finns inget värre än när barn tas av denna jord, helt oskyldiga och i tron om att ens mamma är det tryggaste man har så slutar det så här...

Helvete att sånt här ska få förekomma, hjärtat går fullständigt sönder som förälder.

Vila i frid små barn, ni kommer alltid ha varann.
Citera
2021-07-08, 12:11
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu vet jag inte hur det är i Hässleholm men i hufvudstaden brukar det vara resande kabeltjuvar (koppar) från vissa sydöstra Eu-länder.
Helt ok för all del ,de är ju Eu-medborgare men varför måste man alltid lamslå samhället med att stoppa trafiken varje gång om det bara är tjuvar?

Man okulärbesiktar olycksplatsen, om det bara är tjuvar, sedan släpper man på trafiken igen och städar undan nattetid när det är lugnt i trafiken så medborgarna kommer till och från sina samhällsnyttiga funktioner samt arbeten.

Kan inte annat än att hålla med. Men tågtrafiken stoppas och polis tillkallas om det rapporteras om obehöriga på spåren. I vissa fall kan tåg framföras på den drabbade delsträckan men med siktfart (20-40 km/h).

Min personliga åsikt om detta är att egentligen borde hela nätet säkras upp och om personer befinner sig på spårområdet begår de ett brott och skall omgående få en saftig påföljd. I vissa fall borde man inte ens stoppa tågtrafiken om det finns gott om information om att spårspring är ett brott. Tyvärr går det heller inte fortsätta köra om man kör på en människa, eftersom det blir en chock för lokföraren som då rutinmässigt tas ur tjänst av trafiksäkerhetsskäl.

Men spårspringet har eskalerat och jag tycker som sagt i vissa fall att det är rättfärdigat att bara tuffa på och låta brottslingar som befinner sig på spåret utsätta sig för enorma risker om att bli påkörda och dödade. Gränsen måste gå någonstans.

Detta är lite OT från detta fall, som jag INTE tror har med frivillig spårspring att göra. Det går inte att gena över spåren när det finns en undergång där.
Citera
2021-07-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Kommer ni ihåg för några år sen då en man och kvinna tog självmord med sina utvecklingsstörda barn?

Kan det vara något liknande?

Sa redan igår, Detta är en mamma som tagit sina barn med sig i döden pga pågående vårdnadstvist och/eller separation. Hämnd mot pappan i kombination med någon falsk föreställning om att barnen får det bättre med henne i döden än med ett liv med pappan.
Citera
2021-07-08, 12:14
Bannlyst
Oavsett vem som gör nåt sånt här kan man ju inte låta bli att undra varför i helvete man måste dra med sina barn. Varför räcker det inte med sig själv? Är man så pass psykotisk på något sätt att man inte förstår annat eller har man ett tänk att någon annan minsann inte ska få ta hand om barnen sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in