2021-07-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det beror på att Sydsvenskan råkade nämna villa-adressen, och det låg kvar några timmar. Det har inte skett här.

Kvinnans adress är okänd. Jag tror inte att hon bodde i Tormestorp, eftersom folk i byn som intervjuades inte alls tycktes veta vem hon var.

Jag gissar att hon tog bussen till Tormestorp från Hässleholm, och när bussen hade åkt klättrade hon upp på spårområdet med sina barn.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Identiteten är naturligtvis känd för en förhållandevis stor grupp människor.
Denna grupp har dock, än så länge, det goda omdömet att inte gå ut och skriva på internet vem det handlar om.

Personligen vänder jag mig kraftigt mot den hetsjakt efter identitet vi ser i denna tråd samt övriga. Det har ingen relevans vem personen är och det finns inte heller något befogat intresse av att ta reda på identiteten. Denna hetsjakt leder även till att en mängd felaktiga personer pekas ut vilka sedermera kan lida skada av detta.

Låt polisen arbeta, identiteterna kommer att komma ut från officiellt håll när det är läge.

Ett vanligt FB-beteende. Men visst har identiteten relevans om det kan hittas ledtrådar till varför.
Citera
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur kan man befinna sig på ett spår så länge att en lokförare varningssignalerar längre än normalt. Har en person stått med sina barn i famnen? Svårt att greppa det hela. Det är helt fruktansvärt.
Tänker samma. Ser framför mig hur hon hållt i barnen. De kanske till och med försökt ta sig loss. Mår illa av detta. Tänker att barnen såg tåget komma o hade panik sin sista stund
Citera
2021-07-08, 11:42
Medlem
bscs avatar
Om kvinnan som hela tiden nämns som den som begått självmord och bragt sina barn om livet är hon helsvensk, uppvuxen i samhället Tormestorp, Alvägen. Googlar man hennes namn finns information (hitta.se) om att hon bor tillsammans med Lab*not på den adress maken idag är folkbokförd på. Tiden får utvisa om det är denna kvinna eller ej som begått gärningen. Inom någon vecka kommer förmodligen dödsannonser i lokal pressen.
Citera
2021-07-08, 11:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Tänker samma. Ser framför mig hur hon hållt i barnen. De kanske till och med försökt ta sig loss. Mår illa av detta. Tänker att barnen såg tåget komma o hade panik sin sista stund

Inte lätt att hålla fast två barn mellan 5-8 år. Hemskt!
Citera
2021-07-08, 11:46
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ja! Vet du om det är i den åldern barnen var? Har själv en åttaåring…
Senast redigerad av Branogbitter 2021-07-08 kl. 11:49.
Citera
2021-07-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vet man fortfarande inte om det var morsan eller farsan som dog med ungarna? Av vilken anledning går man inte ut med det?

Vet inte om du inte är läskunnig men står kvinna över hela jävla internet. herregud blir mörkrädd
Citera
2021-07-08, 11:48
Medlem
bscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Tänker lite på att det tar tid med att komma på identiteterna. Det är ett väldigt litet samhälle med strax över 1000 invånare. Om familjen var från samhället, borde inte identiteten vara outad vid det här laget? Likaså om familjen hade någon personlig koppling dit, om någon i familjen bott där tidigare eller har någon anhörig där. Sånt brukar gå rätt fort att komma fram med på små ställen och brukar outas rätt snart. Tänker att de kanske inte ens var därifrån eller att det faktiskt var en immigrerad familj med ett fåtal nära anhöriga och kanske inte ens existerar i sociala medier. Inte konstigt i så fall om ingen hittar någonting alls.
Om kvinnan är Mar*a, är hon uppvuxen i Tormestorp. Hennes föräldrar flyttade därifrån för inte allt för lång tid sedan till Hässleholm.
Citera
2021-07-08, 11:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja! Vet du om det är i en åldern barnen var? Har själv en åttaåring…
Jag vet inte, men om det är personen som nämnts så ser barnen tydligen ut att vara i den åldern på FB. Har ingen länk.

Info från annan användare i tråden.
Citera
2021-07-08, 11:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur kan man befinna sig på ett spår så länge att en lokförare varningssignalerar längre än normalt. Har en person stått med sina barn i famnen? Svårt att greppa det hela. Det är helt fruktansvärt.

Kan ju ha stått vid kanten och inväntat.
Hastigheten på snabbtåget var 180 km/h enligt Sydsvenskan.
Bromstäckan är väldit lång, och var nu enligt någon här inne runt 1 km

” Postat av Simson
Citat:
Ursprungligen postat av Zitaw
Det är 200 för X2 där. Innebär ca 1km bromssträcka.

Vid nödbromsning så har X2 (som är det formella namnet för X 2000) ca 1200 meters bromssträcka, vid normal bromsning ca 1800 meter. Allt förutsatt att rälsen är ren och torr.”
Citera
2021-07-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Jag tror det är smått omöjligt för en rätt späd kvinna. Jag gissar/hoppas på att hon har drogat barnen med något innan.
Citera
2021-07-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Kvinnans adress är okänd. Jag tror inte att hon bodde i Tormestorp, eftersom folk i byn som intervjuades inte alls tycktes veta vem hon var.

Jag gissar att hon tog bussen till Tormestorp från Hässleholm, och när bussen hade åkt klättrade hon upp på spårområdet med sina barn.

Tror gör man i kyrkan, och inte fan står ortsborna i media och basunerar ut vad de vet din dumme fan.

Djungeltelegrafen i området påstår fortfarande att den vuxna är den M*ri* som tidigare nämnts i tråden. *=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in