2021-07-08, 10:39
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, låg produktivitet hindrar en anställning precis som låg produktivitet lägger ned industrier.
Då anväder vi ordet produktivitet olika.

Ser ingen mening med att bunta ihop ord så, det är bara förvillande.
Citera
2021-07-08, 10:40
Medlem
Erik Östs avatar
Fan va långsamt Moderaterna vände på klacken.
Nu väntar vi bara in S , C , V och MP så landet får börja tillfriskna och återhämta sig.

Här sitter en annan moderatledare och ljuger i tv-studion mao då med tanke på dagens moderater , eller?

https://www.youtube.com/watch?v=yTtht2r-L34
Senast redigerad av Erik Öst 2021-07-08 kl. 10:46.
Citera
2021-07-08, 10:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
10 år senare och egentligen har väl inte så mycket förändrats. Numera handlar regeringsbildningen om vem som kan ta mest avstånd från SD. Sakpolitiken är inte viktig.
Det är bra att M förstår problemen men det lär behöva gå långt innan vänsterblocket kommer fatta.

Fast M, KD och L har (till stor del) bytt åsikt och närmat sig SD. Det är en stor skillnad mot för 10 år sedan.

Kanske skulle även C närmat sig SD om de haft en annan partiledare. En partiledare av det gamla gardet.

Men om vi har tur så räcker SD + M + KD + L för att bilda en ny regering efter valet 2022. Då behövs det ingen C.
Citera
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och vilket parti står för detta?
SD, men nu även (till viss grad) M.

Skillnaden är att vänsterpartierna kan överleva utan denna retorik, eftersom de inte är lobbyister.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Då anväder vi ordet produktivitet olika.

Ser ingen mening med att bunta ihop ord så, det är bara förvillande.
Hästdroskor har lägre produktivitet än personbilar, just därför använder inte taxibolagen hästdroskor i sin verksamhet. Har helt plötsligt inte hästdroskor låg produktivitet pga de inte används kommersiellt? Eller vad är logiken?
Citera
2021-07-08, 10:44
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Man behöver absolut inte rösta på SD för att få till en förändring. SD består till stor del av just folk som uttrycker sig som användaren jag citerade innan.
Du och många andra i Sverige kanske skulle försöka förstå andemeningar istället för stirra er blinda på ordval, som dessutom skrivs i affekt. Att sen sitta och generalisera kring SD-väljare säger väl mer om dig som person än personen du ifrågasätter. Lågbegåvat, minst sagt.

Du har förvisso en poäng i att man når fram till svenskar på ett mer effektivt sätt genom att prata mjuka (läs trygga) ord för att de ens ska ta in informationen.

OnT: Ja Sverige går in i en mycket svårare tid framöver. Landet har inte upplevt riktiga motgångar sedan 1940-talet (om ens då), så detta blir 'spännande'.
Citera
2021-07-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Fast om invandring och humanism är dina hjärtefrågor så är du snarare höger inte röd. Vänsterpartier har historiskt varit för låg invandring för att skydda välfärden. Idag tror folk att massinvandring är vänster delvis för att svensk DDR-media kallar SD höger trots att de egentligen är vänster.

Sen har debatten i Sverige under lång tid handlat om vem som framställer sig som godast och i invandringsfrågan blir det då att alla är för massinvandring men i verkligheten är man långt höger om man är för massinvandring.

Allt handlar om att framför allt S och V varit livrädda att bli utbytta av SD som välfärdspartier så de har kört på linjen att putta bort SD långt till höger på sin påhittade skala i debatten för att tuta i folk det.

Nej. Välfärdsfrågor är mina hjärtefrågor. Invandringen är det inte. Men jag vill se en ordnad och bra migrationspolitik så att man hinner integrera folk som kommer hit och hinner börja integrera dem som ännu inte är integrerade. Och jag är för asylrätten (men folk behöver inte komma just till Sverige för det, men till något närliggande land från sitt ursprungsland där de får trygghet) och att vi stöttar upp ekonomisk på plats i dessa länder, vilket gör att fler människor på flykt och som inte kan fly massvis med mil får hjälp. Men välfärdsfrågor är mina hjärtefrågor och för en bra välfärd behövs det bibehållen skatt, inte sänkta skatter som många på högerkanten vill ha. Så jag är röd. Men kan inte rösta rött förens jag ser att man vill ta krafttag i de integrationsproblem som faktiskt finns.
Citera
2021-07-08, 10:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja, fast Södertälje är inte hela Sverige. Den absolut mest tongivande invandrargruppen är muslimerna.
Jag vänder mig emot resonemanget att problemet i grunden kan härledas till någonting annat än bygget av det mångetniska samhället. All forskning tyder dessutom på att etnicitet är det starkast sammanbindande kittet i ett samhälle.

Så ja, 1 miljon högutbildade japaner i Sverige kommer också att bli problem. Kanske inte av samma magnitud, men fortfarande enorma problem.

Edit:
Vad tror du vore bäst, ett etniskt svenskt och muslimskt Sverige eller ett kristortodoxt mångetniskt land?
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-08 kl. 11:03.
Citera
2021-07-08, 11:04
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

Ulf Kristersson kopplar skjutningar och grov kriminalitet till invandring.

Om M-ledaren lyckas bilda regering vill han ge Jimmie Åkesson inflytande över migrationen.

– Det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning, säger han till Sveriges Radio.

På vilket sätt tänker Ulf Kristersson att man bör ge SD inflytande i frågan?
Även varför tar inte vänstern bara tag i allt?
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern igår är inte som vänstern idag.
Det rör på sig. Sa snigeln till sköldpaddan.

Ett realtidstest av påståendet "folk röstar inte på partier som har samröre med SD, Sveriges tredje största parti". Fortsättning följer fram till valet 2022. Faktiskt bra tid att släppa den här bomben nu, så det hinner sjunka in, och V MP S hinner säga riktigt korkade saker. T.ex "invandring har ingenting med skjutningarna att göra, detta är rasism", så visar M eller SD fakta från BRÅ eller polisen.
Citera
2021-07-08, 11:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Välfärdsfrågor är mina hjärtefrågor. Invandringen är det inte. Men jag vill se en ordnad och bra migrationspolitik så att man hinner integrera folk som kommer hit och hinner börja integrera dem som ännu inte är integrerade. Och jag är för asylrätten (men folk behöver inte komma just till Sverige för det, men till något närliggande land från sitt ursprungsland där de får trygghet) och att vi stöttar upp ekonomisk på plats i dessa länder, vilket gör att fler människor på flykt och som inte kan fly massvis med mil får hjälp. Men välfärdsfrågor är mina hjärtefrågor och för en bra välfärd behövs det bibehållen skatt, inte sänkta skatter som många på högerkanten vill ha. Så jag är röd. Men kan inte rösta rött förens jag ser att man vill ta krafttag i de integrationsproblem som faktiskt finns.
Vilken planet lever du på? Du kan inte vara seriös!

Den här diskussionen kunde vi ha haft år 2000, och det hade vi också. Read My lips;
Nu måste folk åka hem! Erat experiment fungerar inte. Ni har hållit på i 40 år med att "integrera". Det kom för många för att integrationen (assimilering menar du nog) skulle ske naturligt redan på 80-talet. På 90- talet hade vi redan fått flera maffior och polisen fick sten kastad på sig i förorter redan då.
Citera
2021-07-08, 11:12
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Hypotetiskt. Om tex ISIS tar över Syrien och börjar dödar alla kristna systematiskt ska inte de kristna kunna söka asyl? Om Vitryssland börjar skjuta demokratiaktivister, alla som är emot diktaturen ska de inte kunna söka asyl? Om nazityskand återuppstår och börjar mörda alla de inte gillar, judar etc så ska vi stänga gränserna?

Att Avskaffa Asylrätten! innebär inte att Sverige alltid ska hålla sina gränser stängda för alla.

Avskaffad Asylrätt! innebär att alla som säger "Asyl!" vid Sveriges gräns inte längre per automatik ha rättighet att släppas in i vårt land och få sin asylansökan behandlad. Istället blir det vi i Sverige som själva bestämmer vilka vi ska släppa in och inte.
Senast redigerad av REWall 2021-07-08 kl. 11:14.
Citera
2021-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det är många som tycks gnälla om att Sverige är kört, svaga människor ger upp och gnäller medans starka människor kämpar för att förändra och förbättra…

Sverige är inte kört och en stor anledning är att även de flesta invandrare hatar situationen som är och vill göra något åt det. De flesta människor börjar vakna och ser verkligheten och vill göra något åt den och det finns lösningar men då behövs starka politiker med ett starkt mandat. Idag har vi åtta partier där flera av dem är mer intresserade av sina egna positioner än vad som är bäst för landet. Du som vill förändra, börja med att prata med någon i din närhet och få dem att rösta rätt i nästa val. Få dem att förstå att man inte är rasist för att man vill ta hand om Sverige.

Det kommer inte bli enkelt men alla de problemen vi har idag har konkreta lösningar.

Var har dessa invandrare vaknat upp?
I Biskopsgården är det drygt 80% som röstar för att allt ska fortsätta som vanligt.
Hur får du dessa att inse att dom röstar för att behålla sitt laglösa ghetto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in