2021-07-07, 12:59
Medlem
D4Cs avatar
15 år för sent, realistiskt sett, 30 år för sent.
Citera
2021-07-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Typiskt sätt att gaslighta folk på. "Hade du bara bett snäll så hade problemen inte varit ett faktum. Det är ditt fel att Sverige går under. " Trots att det är raka jävla motsatsen. Ni kvinnor ska inte ha rösträtt. Men nu har ni det och nu går Sverige sitt öde till mötes. Bra jobbat. Får se om muslimerna är lika mjäkiga mot er kvinnor som svenska män är. Ha så kul med att antingen bära burka eller bli balkongflicka, jävla mongo.

Tack för att du ytterligare tydliggjorde min poäng om att låg begåvning blivit synonymt med att vara mot invandring
Citera
2021-07-07, 13:06
Medlem
Enbart i Sverige ett sådant uttalande kan anses vara kontroversiellt.
Citera
2021-07-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag håller med.
Att gapa med förolämpande ord på fb övertygar ingen mer än de redan ”frälsta”.
Ska förändring ske måste kvinnor och invandrare själva i större utsträckning hålla med och rösta sd.
Och det sker genom att argumentera klokt, vettigt, nyanserat och vänligt.
Annars blir det ingen förändring utan bara gapande på fb.

Man behöver absolut inte rösta på SD för att få till en förändring. SD består till stor del av just folk som uttrycker sig som användaren jag citerade innan.
Citera
2021-07-07, 13:15
Medlem
Juggernawts avatar
Sent ska syndaren slakna. Ca. 25 år för sent. Bara drastiska och brutala metoder som kan rädda riket nu. Men syltryggarna bara velar, som vanligt.
Citera
2021-07-07, 13:15
Medlem
Den inställningen och den insikten har han garanterat haft under lång tid, läs flera år.

Dock har bedömningen varit - säkert korrekt - att han o M skulle tappa i opinionen om han sa det offentligt.

Nu bedömer han att läget är annorlunda - säkert korrekt - och han och M inte riskerar något tapp eller tom kan växa bland folket.

Enkel politikerlogik snarare än ryggrad och ärlighet.
Citera
2021-07-07, 13:20
Moderator
-Info-s avatar
Det som är bra är att motståndet mot SD börjar försvinna hos flera av riksdagspartierna. Det här hade ju varit helt otänkbart att yttra för bara några år sedan:

Citat:
Samsyn om invandring
Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson har sedan slutet av 2019 närmat sig varandra mer och mer. På frågan hur mycket inflytande han vill ge SD om han får regeringsmakten svarar Kristersson:

– Varje parti som vill vara med och stödja en regering vill få genomslag för sin politik. Den största chansen att få genomslag är i de frågor man tycker ungefär lika.

M-ledaren nämner sedan brottslighet och invandring som exempel på politiska frågor där det finns samsyn mellan M och SD, som skulle kunna utmynna i en gemensam politik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

SD:s politiska taktik har lyckats. Det var hit SD ville komma.

Huvudproblemet är dock att Sverige är så förstört nu, så frågan är om landet någonsin kan repa sig efter den forna sjuklöverns enorma förstörelse av landet.

Sveriges problem är ju inte direkt små, utan de är enorma.
Citera
2021-07-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Man behöver absolut inte rösta på SD för att få till en förändring. SD består till stor del av just folk som uttrycker sig som användaren jag citerade innan.

Jag är högst tveksam till om andra partier har kraft eller gemensam vilja att förändra i någon större utsträckning.
För mig är det bra att M och KD går åt rätt håll.
Men jag tror ett stort SD fungerar som blåslampa i dessa frågor. Åtminstone behövs det än så länge.
Citera
2021-07-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är högst tveksam till om andra partier har kraft eller gemensam vilja att förändra i någon större utsträckning.
För mig är det bra att M och KD går åt rätt håll.
Men jag tror ett stort SD fungerar som blåslampa i dessa frågor. Åtminstone behövs det än så länge.

Ja, jag tror också att SD kan fungera som en blåslampa, och det är ju bra. Samtidigt är det just SD som hindrar att andra partier tar ordentliga tag mot invandringen av de skäl jag nämnt innan: man vill inte förknippas med dem som uttrycker sig grovt.
Jag tror på att andra partier kan förändra läget också, kanske i samarbete med SD. Det har hänt tillräckligt många dåliga saker på senaste tiden för att förändring ska ske med nästa val.
Citera
2021-07-07, 13:45
Avslutad
Journalisterna är medskyldiga som jublade och sjöng lovsånger om invasionen, rapporterade helt felaktiga uppgifter om att alla vara högutbildade dagligen. Ingen som helst kritisk eller oberoende granskning förekom.
Citera
2021-07-07, 14:08
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så länge han inte vill ha ett totalstopp och massiva återvandringsåtgärder så saknar den här typen av uttalanden betydelse.
Det är helt rätt. Vi vill se tydliga åtgärder. Om Storbritannien gör slag i saken med att flytta illegala till Ascension är det en tydlig politik som ger effekt och ger tydliga signaler att inte invandra illegalt där.

Här hemma finns oändligt mycket göra. Utvisning av kriminella, indragning av medborgarskap p g a falskt ID eller inget alls (bl a), mal ner bidragskranen och ge ekonomisk 'vinst' vid återflytt och avsägande av medborgarskap, blir billigare i längden. Bygg fängelser och skärp gränskontrollerna.
Om inte detta görs kommer brottsligheten fortsätta öka snabbt, framtida pensioner absolut inte det, och landet ha mer dysfunktionella städer, till och med småsamhällen.
Skolorna kommer vi inte benämna skolor snart. Sverige blir en visa ute i världen.

Inte bara prata, genomför också.
Citera
2021-07-07, 14:09
Medlem
Johannes.Gothis avatar
Citat:
Nä? Det säger dem inte?

Det säger DE inte.

Citat:
Detta har vi för i helvete sagt sedan i mitten av 2000-talet.

Vad är mitten på 2000-talet? Kanske 2500? Eller 2050?

Citat:
Folk som inte lyssnade ifrån början är de som har detta på sina händer.

Vad menas med att ha invandringen på sina händer?

Citat:
Jävla undermänniskor svenskar är.

Om du är en övermänniska borde du kunna skilja på ”de” om ”dem”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in